• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3268 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

باوجود تاييد 21 رييس دانشگاه

هياهو بر سر كميته انتخاب روساي دانشگاه ادامه دارد

اعتماد| هفته گذشته تنها چند روز پس از تعيين كميته پنج نفره تعيين روساي دانشگاه‌ها در شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي، فهرست 21 نفره‌اي از روساي تاييد شده اين كميته منتشر شد. در ميان اين فهرست نام رييس دانشگاه تهران هم قرار داشت كه پس از يك سال و چهار ماه بلاتكليفي اين دانشگاه سرانجام با راي كميته مشخص شد. درست در حالي كه به نظر مي‌رسيد سرانجام با تشكيل اين كميته روند انتخاب روساي دانشگاه روي غلتك افتاده است خبر رسيد كه جلسه نخست كميته با حضور چهار عضو تشكيل شده است؛ اتفاقي كه دوباره صداي اعتراض‌ها را بلند كرد.
روز گذشته رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي و عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه جلسه كميته انتخاب روساي دانشگاه‌ها به جاي پنج نفر با چهار نفر تشكيل شده است، گفت: « آراي اعلام‌شده از سوي اين كميته خدشه‌دار است. » مهدي زاهدي با بيان اينكه وزير علوم، وزير بهداشت، دبير شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و مسوول هيات ارزيابي و نظارت شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي اعضاي اين كميته بودند در انتقاد به برگزاري جلسه اول اضافه كرد: «به دليل اينكه مدت حكم غفوري‌فرد، مسوول هيات ارزيابي و نظارت به اتمام رسيده بود جلسه را با چهار نفر تشكيل دادند در حالي كه مي‌توانستند جلسه را به تعويق بيندازند تا حكم جديد صادر شود. در جلسه آينده شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي اين مساله را پيش از دستور جلسه مطرح مي‌كنيم تا خدشه‌هاي وارد شده به راي اين كميته بررسي شود.»
از سوي ديگر دبير شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي، به دفاع از جلسه نخست كميته و نتايج حاصل از آن برخاست. محمدرضا مخبردزفولي، دبير شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي درخصوص مصوبه اخير اين شورا مبني بر تعيين كميته‌اي براي طرح و انتخاب روساي دانشگاه‌ها گفت: تشكيل اين كميته طبق مصوبه و راي شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي بوده و قانوني و مورد تاييد است.  مخبردزفولي با اشاره به ضرورت تشكيل اين كميته و بيان اينكه تاخير در انتخاب روساي دانشگاه‌ها و اداره دانشگاه‌ها با سرپرست، مشكلات گوناگون حقوقي و قانوني براي دانشگاه‌ها ايجاد كرده بود، در خصوص تشكيل جلسه چهار نفره گفت: «با عنايت به نكات مذكور، كميته انتخاب روساي دانشگاه‌ها با توجه به اتمام زمان حكم رييس هيات نظارت و بازرسي دبيرخانه، با حضور ساير اعضا تشكيل شد و به‌طور اجماعي در مورد انتخاب روساي دانشگاه‌ها تصميم‌گيري شد. اگر برخي اعضاي محترم شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي نظر ديگري در خصوص تصميمات اين كميته كه با حضور چهار نفر تشكيل شده است دارند، توقع اين است كه در شورا مطرح كرده و هرچه نظر اكثريت شوراي‌عالي باشد، همان مبناي اقدام خواهد بود.»

 

تاكيد شورا برممنوعيت ورود موتوسيكلت به بازار عودلاجان

اعتماد| ديروز جلسه غيرعلني شوراي شهر برگزار شد و در آن به موضوعاتي مانند بررسي ممنوعيت ورود موتوسيكلت‌ها به بازار عودلاجان، الزام شهرداري به شناسايي راهكارها و معرفي مشاغل سخت و زيان‌آور، بازتعريف ساختار مناطق و... پرداخته شد. جدول زير نگاهي است گذرا و خلاصه به مهم‌ترين بخش‌هاي مطرح شده در اين جلسه:

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون