• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3268 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

خبر كوتاه

يك كشته و دو مجروح در انفجار ضايعات توپ‌هاي جنگي در مشهد

باشگاه خبرنگاران| انفجار ضايعات توپ‌هاي جنگي در يك مركز بازيافت آهن‌آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد يك كشته و دو مجروح برجاي گذاشت. علي‌محمد گلستاني‌فر، فرماندار مشهد با تاييد اين خبر گفت: دو نفر در يك مركز بازيافت آهن‌آلات مشغول برشكاري يك‌سري پوكه‌هاي جنگي براي تبديل به ضايعات بودند كه متاسفانه به دليل وجود مواد منفجره و عدم خنثي‌سازي اين حادثه رخ داد.
به گفته گلستاني‌فر در اين حادثه يك نفر كشته و دو تن ديگر مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند. فرماندار مشهد تاكيد كرد: هنوز وابستگي اين گلوله‌هاي توپي كه مربوط به چه نهادي است در حال بررسي است و به زودي نتايج آن اعلام مي‌شود، ضمن اينكه هيچ مشكل امنيتي وجود ندارد و نهادهاي مربوطه از زمان بروز حادثه در محل حضور دارند.

دستگيري چهار مامورنما در اراك

پليس| معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي، از دستگيري چهار مامورنما در اين استان خبر داد. سرهنگ سيد احمد خسروي افزود: هفته گذشته پليس امنيت عمومي از فعاليت چند جوان كه از عنوان پليس استفاده مي‌كردند مطلع شد و موضوع به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفت. وي بيان كرد: با تحقيقات فني و تخصصي پليس، در اين رابطه دو جوان دستگير شدند و در بازرسي از آنها يك دستگاه بي‌سيم كشف شد. معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي ادامه داد: در بازجويي‌هاي اوليه متهمان دستگيرشده به همكاري با دو فرد ديگر اعتراف كردند كه اين افراد نيز دستگير شدند و از آنان يك دستگاه بي‌سيم ديگر به دست آمد. سرهنگ خسروي گفت: تحقيقات از متهمان دستگيرشده ادامه دارد و اخبار تكميلي اين جريان اعلام مي‌شود.

 

استاني شدن انتخابات مجلس از منظري ديگر

 اما چون احتمال كاهش ميزان حضور مردم در روز‌هاي يوم‌الله انتخابات، دور از انتظار نيست از اين حيث، استاني شدن انتخابات به كيفيتي كه در پيش‌نويس طرح تقديمي به مجلس به چشم مي‌خورد با عنايت به اصول پيش‌گفته از متن و مقدمه قانون اساسي به ظاهر محكوم به رد است و به نظر راقم اين سطور، اقدام نمايندگان محترم به اعمال تغييرات در محتواي طرح اوليه، كمك چنداني به رفع مغايرت‌ها و ايرادات قانوني كه متوجه طرح پيشنهادي است نمي‌كند.
10- تفصيل ماجرا مربوط به موضوع، در مقاله قبلي راقم اين سطور، ذيل عنوان «نقدي حقوقي بر استاني شدن انتخابات مجلس»با شرح و بسط بيشتر، در روزنامه ايران مورخ 24/2/1394 انتشار يافته است.
٭   «دبير هيات بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين مجلس»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون