• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5095 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۰ آذر

پيشخوان

تاكيد رييسي بر لزوم كاهش رنج بیکاری در لرستان
ريس دولت سيزدهم گفت: لرستان جوانان تحصیلکرده بیکار بسیاری دارد که باید از رنج بیکاری این استان کاسته شود. به گزارش ايرنا، ابراهيم رییسی روز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد گفت: پسران و دختران تحصیلکرده بسیاری در لرستان داریم که از بیکاری رنج می‌برند. او ادامه داد: این استان ظرفیت آب، خاک، کشاورزی، معدن و گردشگری دارد ولی بیکاران آن فراوان هستند. او تصریح کرد: در این سفر موانع و مشکلات را بررسی می‌کنیم، برای بخشی از موانع و مشکلات در استان تصمیم و برخی نیز در تهران پیگیری می‌کنیم تا رنج بیکاری در لرستان را کم کنیم و ظرفیت‌های بسیار به‌ کار گرفته و احیا شود.


نتيجه افکار فمینیستی تحقير و تضعیف موقعیت زن
دومین روز از نخستین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت سیزدهم با حضور دکتر احمد وحیدی و اختری مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور برگزار شد. به گزارش ايسنا، در این نشست وزیر کشور با اشاره به اینکه نقش بانوان از نقش مردان مهم‌تر است و این شعار نیست و یک واقعیت است، گفت: اینکه غربی‌ها با معیارهای خودشان به ما بگویند زن مهم است هیچ نیازی نداریم که از فکر ناقص، ضعیف و مادی غرب بهره بگیریم و نشان دهیم که زن جایگاه مهمی دارد. افکار فمینیستی جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به دنبال ارتقاي بالاتری باشیم و با مکتب‌های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملا حساب‌مان را جدا کنیم و بدانیم که خودمان در این رابطه همه چیز داریم. وحیدی تاکید کرد: ما باید فرصت‌ها و تهدیدها را در حوزه زنان بشناسیم. اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود. شناخت فرصت‌ها و تهدیدها در حوزه زنان بسیار مهم است و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است.


زنان بی‌حجاب در متن تاريخ قرار نمي‌گيرند
امام جمعه مشهد گفت: زن اگر حجاب داشته‌ باشد، در متن تاریخ قرار خواهد گرفت و اگر بی‌حجاب بود در حاشیه باقی خواهد ماند و هرقدر هم سواد و قدرت سیاسی و اقتصادی داشته باشد همچنان در حاشیه مانده و در سایه مرد زندگی خواهد کرد. به گزارش خبرگزاري فارس، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهری رضوی با تبریک زادروز فرخنده حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: با زن‌سالاری در خانه، زن از حاشیه بیرون نمی‌آید و برای اینکه یک زن سازنده و مستقل باشد باید پیرو حضرت زینب (س) باشد. او یکی از فلسفه‌های حجاب را نیز همین موضوع دانست و افزود: یکی از فواید حجاب زن این است که زن در حاشیه واقع نشود، در رهگذر شهوت‌ها قرار نگیرد و به عنوان جذب‌کننده شهوت مردان مطرح نشود، بلکه به عنوان انسان برجسته، قوی و تاریخ‌ساز به متن تاریخ بیاید.


تعجب دانشجویان از فضای باز برای حرف زدن
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: دانشجویان، تشکل‌ها و اساتید از نهاد رهبری دانشگاه تهران، اسلامی شدن دانشگاه را از ما مطالبه می‌کنند. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی، در پاسخ به این سوال که نهاد رهبری در دانشگاه تهران چقدر مدافع فعالیت‌های دانشجویی در این دانشگاه است، گفت: ما عضو شورای نظارت بر تشکل‌ها هستیم و تصمیمات در آنجا گرفته می‌شود، خیلی از مواقع می‌بینیم که دانشجویان در برخی موارد روی مسایل اصرار دارند، اما خودمان می‌بینیم که مصلحت نیست که یک کاری انجام شود، از این رو دوستان را متقاعد کرده و با آنها صحبت می‌کنیم و چون دانشجویان اهل منطق هستند و فضای دانشگاهی تنفس می‌کنند استدلال ما را می‌پذیرند و در این زمینه هرگز تحمیل نمی‌کنیم. رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: البته نمی‌توانیم بگویيم که ما آنها را کاملا آزاد می‌گذاریم و محدودیت‌هایی هم که باید رعایت شود، ناگزیر به رعایت آنها هستیم. در هر صورت شرایط باید رعایت شود، ما این محدودیت‌ها را به دانشجویان منعکس می‌کنیم آنها هم می‌پذیرند و طبق آن کار می‌کنند. او گفت: ريیس جدید دانشگاه تهران جلسه‌ای با کانون‌ها و انجمن‌های اسلامی داشتند که خود دانشجویان تعجب کرده بودند که فضا تا این حد برای حرف زدن باز است.


لزوم وقت‌كشي در مذاكرات و بي‌توجهي به افزايش قيمت ارز
یک نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه همزمان با مذاکرات، عوامل امریکا سعی می‌کنند، فشار به ایران بیشتر شود، گفت: افزایش قیمت ارز بی ارتباط به این مساله نیست، ولی تیم مذاکره‌کننده نباید توجهی به این مسائل داشته باشد و بر خواسته‌های خود پافشاری کند. به گزارش ایسنا، محسن کوهکن با بیان اینکه برخی افراد با اهداف سیاسی دیگران را به مخالفت با مذاکرات برجام متهم می‌کنند، اظهار کرد: من به یاد ندارم کسی با اصل مذاکرات مخالف باشد، بلکه مخالفت‌ها درباره محتوا و نتیجه مذاکرات و اعتماد بیش از حد به غرب بود. از سویی باید از تیم مذاکره‌کننده از سوی مردم و حاکمیت چه در دوره قبل و چه در این دوره حمایت شود. درست است که تیم مذاکره‌کننده از وزارت خارجه هستند، اما از نظر طرف مقابل این تیم نماینده مردم و حاکمیت ایران است، بنابراین عقل حکم می‌کند از تیم ایرانی در داخل کشور حمایت شود. البته حمایت به معنای نظارت نداشتن بر نحوه عملکرد این تیم نیست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون