• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3273 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

گفت‌وگوي «اعتماد» با جعفر كاشاني، رييس‌هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس

منتقدان پرسپوليس را به صبر دعوت مي‌كنم

    حسين قهار| اتفاقات چند وقت اخير در پرسپوليس آنقدر زياد و بعضا غيرقابل پيش‌بيني بوده كه بسياري را شگفت‌زده كرده است اما جعفر كاشاني از اعضاي هيات‌مديره پرسپوليس معتقد است با گذر زمان مشكلات هم حل مي‌شود. با بي‌ثباتي‌هاي مديريتي در سال‌هاي گذشته اين باشگاه بزرگ تبديل به ويرانه‌اي شده كه تمام هواداران را نگران خود كرده است. فرصت‌ها هم براي تقويت تيمي كه قرار است در آينده‌اي نزديك حضوري پرقدرت در ليگ داشته باشد، يكي يكي از دست مي‌رود. در چنين شرايطي جعفر كاشاني، رييس هيات‌مديره پرسپوليس گفت‌وگويي با «اعتماد» داشت كه در زير مي‌خوانيد.
         
  باشگاه پرسپوليس در تمام سال‌هاي گذشته با هيات‌مديره‌هاي فرمايشي روبه‌رو بوده كه هيچ كمكي به ساماندهي ساختارو مديريت دراين مجموعه نتوانسته‌اند داشته باشند. به خاطر همين موضوع كارشناسان و هواداران نسبت به انتخاب اعضاي جديد هيات‌مديره پرسپوليس زياد خوش‌بين نيستند.
حرف شما را تا يك حدي قبول دارم. تغييرات زياد بوده و باشگاه از نظر مديريتي با بحران‌هاي مختلفي در سال‌هاي اخير مواجه بوده است. اما با توجه به عدم واگذاري دو باشگاه در مزايده تصميم بر اين بود كه هيات‌مديره جديد انتخاب شود. خود من اطلاع نداشتم كه دوباره در تركيب هيات‌مديره حضور خواهم داشت. اما مسوولان اين اعتماد را به من داشتند و دعوت كردند تا باز هم در هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس حضور داشته باشيم.
  و شما دوباره رييس هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس شديد.
در شرايط كنوني من زياد علاقه‌اي به صحبت كردن ندارم. حسين عبدي سخنگوي باشگاه و هيات‌مديره هستند و خروجي تصميمات و صحبت‌ها توسط ايشان قرار است اطلاع‌رساني شود. درباره رياست هيات‌مديره بايد بگويم كه من هيچ‌وقت به صندلي و پست و مقام توجه نداشته‌ام و نخواهم داشت. الان هم اصلا مهم نيست كه من رييس هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس هستم. مهم اين است كه همه دست به دست هم بدهيم تا مشكلات برطرف شود و باشگاه به روزهاي اوج خود بازگردد.
  اين اتفاق آرزوي همه است. اما آن چيزي كه امروز در باشگاه مي‌بينيم كسي را به يك چشم‌انداز روشن اميدوار نمي‌كند.
تلاش ما اين خواهد بود كه شرايط براي خدمت كردن فراهم شود.
  شما دور قبل هم رييس هيات‌مديره پرسپوليس بوديد. آيا توانستيد نقش تاثيرگذاري در اتفاقات و سياست‌هاي باشگاه ايفا كنيد؟
وقتي مي‌گويم اميدوارم فضا براي خدمت كردن مهيا باشد منظورم روشن است. در دوره قبلي متاسفانه فضا براي كار فراهم نشد و آنقدر حاشيه و مشكلات و بحران وجود داشت كه باشگاه از مسير اصلي خود خارج شد. همه مي‌دانيم كه در فصل اخير چه حوادثي در باشگاه اتفاق افتاد. الان اما با تغيير سياست‌ها و انتخاب هيات‌مديره جديد من شخصا دوست دارم به روزي برسيم كه پرسپوليس دوباره به يك باشگاه مردمي و بزرگ تبديل شود. نه تيم بزرگ و مردمي!
  يادمان مي‌‌آيد كه دور قبلي كه رياست هيات‌مديره را بر عهده گرفتيد، اين صحبت را مطرح كرديد. اما امروز باشگاه هنوز يك تيم بحران‌زده و بي‌برنامه است.
تلاش مديريت جديد اين است كه تمام اين معضلات را برطرف كند. باشگاه بايد برنامه محور شود. البته در وهله اول جلسه هيات‌مديره برگزار مي‌شود تا به صورت رسمي ضمن بررسي برنامه‌هاي برانكو ايوانكوويچ، از اين مربي حمايت‌هاي لازم را داشته باشيم. سپس وضعيت تيم را مورد تحليل قرار بدهيم و ابتدا با بازيكناني كه برانكو خواهان ادامه حضور آنها در تيم است مذاكره كنيم. بعد از آن هم بايد هيات‌مديره مقدمات جذب بازيكنان جديد مورد نظر كادر فني را فراهم كند. به اين ترتيب كار به هيچ عنوان راحت نيست.
  محمدحسين نژادفلاح ديگر هيچ نقشي در باشگاه پرسپوليس ندارد؟
باشگاه متعلق به همه آن افرادي است كه روزي در آن خدمت داشته‌اند.
  نژادفلاح ديگر مسووليت سازماني در پرسپوليس ندارد؟
ايشان در سخت‌ترين شرايط ممكن آمدند و به پرسپوليس كمك كردند. الان اما در تصميماتي كه براي انتخاب اعضاي جديد هيات‌مديره اتخاذ شد، نژادفلاح در تركيب جديد حضور ندارد.
  اما نژادفلاح گفته بود كه در جلسه هيات‌مديره به او اعلام كرده‌اند كه به كارش ادامه بدهد.
من نمي‌توانم درباره صحبت‌هاي ديگران اظهارنظري داشته باشم. تا جايي كه من اطلاع دارم ايشان ديگر مسووليتي در باشگاه ندارند. به هر حال طاهري به عنوان سرپرست انتخاب شده است و تمام كارهاي اجرايي و اداري باشگاه زيرنظر ايشان انجام خواهد شد. هيات‌مديره هم تمام تلاش خود را براي برقرار شدن آرامش و بسته شدن يك تيم قدرتمند انجام خواهد داد.
  نژادفلاح به خاطر اختلاف با وزارت ورزش و جوانان در تركيب جديد هيات‌مديره جايي نداشت يا بعضي از اعضاي جديد...؟
درباره وزارت ورزش و جوانان مديران محترم بايد در اين باره توضيحات لازم را انجام بدهند. اما درباره هيات‌مديره بايد اشاره كنم كه هيچ كدام از اعضا اختلاف و مشكلي با نژادفلاح نداشته‌اند. بعضي از رسانه‌ها نوشتند كه حسين عبدي با نژادفلاح مشكلاتي دارند. اما بنده اين خبر را تاييد نمي‌كنم. باشگاه پرسپوليس امروز بيش از هر چيزي به آرامش نياز دارد و مطرح كردن اين مباحث هيچ كمكي به اين تيم نخواهد كرد. مهم اين است كه من جعفر كاشاني تا روزي كه مسووليت دارم كار خودم را به درستي انجام بدهم. قرار نيست كه همه ما هر روز در يك مسووليت باشيم.
  يكي از انتقادات به هيات‌مديره جديد پرسپوليس اين است كه چرا حسين عبدي كه تا سال گذشته مربي باشگاه بود، حالا به عرصه مديريت رو آورده است. آيا يك مربي مي‌تواند تاثيري در سياست‌هاي مديريتي و اجرايي يك باشگاه مثل پرسپوليس داشته باشد؟
هر كسي بر اساس بينش و اخلاقيات و روحياتي كه دارد مي‌تواند انتقاد و حرف خود را به زبان بياورد. مهم اما عملكرد آدم‌هاست. هنوز هيات‌مديره كار خود را شروع نكرده است و اين قضاوت‌هاي نابجا وجود دارد. درباره حسين عبدي و ساير دوستان خودشان بايد پاسخ اين حرف‌ها را بدهند. اما من همه دوستان منتقد را به صبر دعوت مي‌كنم. زمان همه‌چيز را مشخص خواهد كرد. ضمن اينكه حسين عبدي و محمد زادمهر از سرمايه‌ها و بزرگان باشگاه پرسپوليس هستند. آنها دغدغه‌هاي باشگاه را مي‌دانند و درد پرسپوليس را مي‌فهمند. چه كسي بهتر از آنها سراغ داريد كه با شرايط پرسپوليس آشنا باشد؟باز هم مي‌گويم، عملكرد آدم‌ها را بايد در آينده مورد قضاوت قرار دهيم.
  به عنوان سوال آخر. محمود خوردبين در مصاحبه‌اي بركناري نژادفلاح را به هواداران پرسپوليس تبريك گفته است. نظر شما به عنوان رييس هيات‌مديره درباره اين اتفاق چيست؟
اگر خوردبين حرفي زده بر اساس تفكرات خودش صحبت كرده است. محمود خوردبين از بزرگان پرسپوليس است. از خودش بپرسيد چرا اين حرف را زده است. من وارد اين مسائل نمي‌شوم. نژادفلاح زحمت خود را كشيده است و به او خسته نباشيد مي‌گويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون