• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3274 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير

آيت‌الله قمي:

در مورد گسترش تفكر داعش در كشور نگران نيستيم

 

آيت‌الله محسن قمي، معاون امور بين‌الملل بيت رهبري با تاكيد بر اينكه تفكر داعش در بين مسلمانان جايگاهي ندارد، اظهار كرد: طبق نظرسنجي‌هايي كه در بين مردم منطقه صورت گرفته بخش قابل توجهي از آنها گفته‌اند كه داعش را نه تنها يك گروه اسلامي نمي‌دانند بلكه يك گروه تروريستي كه در حال ضربه زدن به اسلام است قلمداد مي‌كنند. به گزارش ايسنا، گزيده اظهارات آيت‌الله قمي به شرح زير است:
    در مورد بازتاب و انعكاس نامه مقام معظم رهبري در سطح جهاني، البته براي مسوولان و دست‌اندركاران اين موضوع روشن بود كه رسانه‌هاي نظام سلطه نامه را بايكوت خواهند كرد و يا اينكه براساس خواسته‌ها و نگاه خود بخشي از آن را منتشر مي‌كنند. به همين دليل انتشار اين نامه از طريق فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي انجام شد و رسانه‌هاي مرتبط با نيروهاي متدين و انقلابي توانستند اين نامه را تا حد امكان به گوش مخاطبان اصلي‌اش برسانند. البته در مقايسه با امكانات و شرايط مي‌توان گفت بازتاب نامه به يك وضعيت مطلوبي رسيده است هر چند كه هنوز انعكاس آن تمام نشده و لازم است در مورد اين نامه و محتواي آن مستندات و مقالاتي تهيه شود و نهادهاي فرهنگي كشور براي تحقق اهداف آن كه همان دسترسي جوانان اروپايي و امريكايي به منابع اصيل اسلامي است تلاش كنند. نشريات و خبرگزاري‌هاي كشور نيز بايد به اين سمت و سو حركت كنند كه زمينه دسترسي آسان جوانان اروپايي و امريكايي به مطالب اصيل اسلام را راحت‌تر فراهم كنند.
   گروه‌هاي تكفيري مثل داعش به اسلام خيانت كردند و اولويت دنياي اسلام كه توجه به مساله فلسطين و مبارزه با صهيونيسم است را از بين بردند و اين موضوع را به اولويت درجه دو و سه تبديل كردند چنان‌كه اسراييل از اين موضوع بسيار خوشحال است و صريحا نيز به اين موضوع اشاره كرده كه در حال حاضر در وضعيت خوبي قرار دارند چرا كه به خاطر اين درگيري‌ها، مسلمانان بيشتر به مسائل داخلي خود مشغول هستند و كمتر به مسائلي مانند آزادي فلسطين توجه دارند.
    آينده منطقه خاورميانه را بيداري اسلامي رقم مي‌زند. البته حوادثي كه در منطقه ايجاد شده مشكلاتي را در فرايند بيداري اسلامي ايجاد كرده ولي فقط سمت و سوي اين حركت را عوض كرده و اين بيداري به جاي حركت در عرصه‌هاي حاكميتي در قالب حركت‌هاي فرهنگي و فكري فعاليت خود را به پيش مي‌برد و هرجا كه زمينه‌اش فراهم باشد بروز و ظهور مي‌يابد.
    تعطيلي موقت حج در راستاي حفظ كرامت انساني قبل از انقلاب نيز سابقه داشته است زماني كه دادگاه‌ها در عربستان اعلام كردند نبايد شهادت شيعيان را بپذيرند و در آن زمان «ميرزا ابوالحسن اصفهاني» اعلام كرد كه تا زمان لغو اين حكم از سوي دولت حجاز، شيعيان نبايد به حج بروند و دراين مورد اخير هم بحث كرامت انساني مطرح بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون