• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3276 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير

كشورهاي حاشيه خليج فارس در فهرست ميليونرداران جهان


بحرين از منظر ميزان شهروندان ميليونر يا تراكم ميليونرهاي ساكن، در جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. براين اساس از هر هزار خانواده بحريني 123 خانواده ثروتي بالغ بر يك ميليون دلار دارند. به گزارش صداي اقتصاد برخورداري از منابع نفتي غني و جمعيت پايين به عنوان دو ركن اثرگذار دست به دست هم دادند تا برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس را به سطح درآمدي بالايي برسانند. همين درآمد بالا سطح رفاه مناسبي را نيز در اين كشورها به همراه داشته است. اما اخيرا مركز مشاوره بوستون گزارشي جالب در رابطه با ميزان ثروتمندان برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس در رده‌بندي‌هاي جهاني منتشر كرده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط اين مركز، در سال گذشته ميلادي، بحرين از منظر ميزان شهروندان ميليونر يا تراكم ميليونرهاي ساكن، در جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. براين اساس از هر هزار خانواده بحريني 123 خانواده ثروتي بالغ بر يك ميليون دلار دارند. به اين ترتيب بحرين بعد از سوييس ركورددار برخورداري از ثروتمندان است. سوييس با آمار 135 خانواده در هر هزار خانواده ساكن ركورد جهاني را در اين حوزه به خود اختصاص داده است. اما رده سوم اين ركورد باز هم به كشوري از حاشيه خليج فارس اختصاص دارد. در قطر از هر هزار خانواده 116 مورد ميليونر است.
رتبه چهارم اين ليست به كشور سنگاپور با 107 خانواده از هر هزار خانواده اختصاص دارد. پس از آن نيز كويت با 99 مورد از هزار خانواده در رتبه پنجم قرار گرفته است.
براساس برآوردهاي گروه مشاوره بوستون، در مقياس منطقه‌اي نيز، امريكا كماكان ميزبان بيشترين تعداد ميليونرها در جهان است. در اين كشور 7 ميليون نفر ميليونر ساكن هستند. پس از امريكا نيز كشورهاي چين با 4 ميليون ثروتمند و ژاپن با يك ميليون نفر قرار دارند. اما در خصوص سال‌هاي پيش رو نيز پيش‌بيني‌هايي صورت گرفته است. طبق اين پيش‌بيني‌ها آينده روشني براي امارات در راستاي حضور در رده‌هاي بالاي اين ليست متصور شده‌اند. اين گزارش آماري توسط گروه مشاوره‌اي بوستون به عنوان يكي از معتبرترين مراكز فعال در دنياي مديريت منتشر شده است. اين شركت مشاور مديريت امريكايي داراي 81 نمايندگي در 45 كشور جهان است و برنامه‌ريزي‌هاي راهبردي و خدمات مشاوره مديريتي آن طرفداران زيادي در ميان موسسات و نهادهاي مالي مطرح جهان دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون