• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3276 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير

خبر كوتاه

 انتخاب شوراي اصلاح‌طلبان استان‌ها در مراحل پاياني

عضو كميته راهبري اصلاح‌طلبان گفت: انتخاب شوراي اصلاح‌طلبان در استان‌هاي كشور مراحل پاياني خود را طي مي‌كند. آذر منصوري در گفت‌وگو با ايلنا، ضمن اشاره به آخرين فعاليت‌هاي كميته راهبردي اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس عنوان كرد: علاوه بر اين هم‌اكنون و به تدريج شوراي حوزه‌هاي انتخابيه نيز در امتداد شوراهاي استاني در حال شكل‌گيري هستند. بنابراين شوراهاي استاني بر اساس وظايفي كه بر عهده آنها گذاشته شده، فعاليت‌هاي خود را آغاز كرده‌اند. منصوري با بيان اينكه سازو كار موجود در راستاي همان حركتي است كه اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 آن را به بهترين شكل به نتيجه رساندند، گفت: با توجه به مطالبات بدنه اجتماعي اصلاح‌طلبان براي شكل‌گيري ائتلاف حداكثري، اين شوراها بايد بتوانند تا زمان انتخابات اين نقش خود را به بهترين شكل ايفا كنند. عضو كميته راهبري اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس يادآور شد: پيگيري تكليف ديگر شوراهاي استاني با توجه به پيچيدگي‌هايي كه در اين مسير است، رسيدن به مكانيسم مشخص اجماع در انتخابات پيش‌رو و تلاش براي همگرايي ظرفيت موجود اصلاح‌طلبان از موضوعاتي است كه در حال حاضر در دستور كار كميته راهبردي قرار دارد. وي ادامه داد: همان‌طور كه بارها اعلام كرده‌ايم، مهم‌ترين نقش كميته انتخاباتي و حتي شوراهاي استاني ايفاي نقش حكميت و داوري بين نيروهاي اصلاح‌طلب در انتخابات است. در همين راستا بايد بررسي شود كه قرار است بر اساس چه سازو‌كارهايي در هر استان و حوزه انتخابيه به اجماع رسيد. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقديم فرمول رسيدن به اجماع اصلاح‌طلبان در همه استان‌هاي يكسان نيست، بررسي اينكه نحوه دستيابي يك اجماع و ائتلاف بر اساس چه مكانيسمي باشد، بر عهده شوراهاي استاني است. منصوري با اشاره به اينكه جلسات كميته راهبردي به شكل مرتب برگزار مي‌شود، عنوان كرد: افرادي از چهره‌هاي صاحب‌نفوذ و ملي مشخص شده‌اند تا نقش ارتباطي را ميان كميته راهبردي و شوراي اصلاح‌طلبان هر استان ايفا كنند. البته از طرف كميته راهبردي هم به شكل مرتب براي تشكيل شوراهاي استاني پيگيري‌هايي صورت مي‌گيرد اما نقش جدي را رابطان استان‌هاي ايفا مي‌كنند. وي خاطرنشان كرد: شوراي اصلاح‌طلبان در هيچ استاني هنوز وارد مصاديق نشدند. در حال حاضر مهم‌تر از همه‌چيز وظيفه شكل‌گيري اجماع بين مجموعه نيروهاي موثر هر استان است. براي همين ورود به مصاديق تاكنون در دستور كار قرار نگرفته است. منصوري در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است در ماه رمضان در تهران با شوراهاي استاني جلسه مشترك داشته باشند، گفت: اين احتمال است كه چنين نشستي برگزار شود اما تا زماني كه شوراهاي اصلاح‌طلبان در تمامي استان‌ها شكل نگرفته، فعلا برگزاري نشست مشترك در دستور كار كميته راهبردي نيست. هدف اين است در صورتي نشست مشترك برگزار شود كه همه شوراهاي استاني اصلاح‌طلبان در آن حضور داشته باشند.

 

اقدامات جبهه يكتا غيرقانوني است

معاون سياسي وزير كشور گفت: در احزاب و تشكل‌هاي سياسي جبهه يا حزبي به نام يكتا نداريم لذا اقدامات سياسي آنها غيرقانوني است. به گزارش ايلنا، محمد حسين مقيمي در حاشيه مراسم سالگرد ارتحال آيت‌الله محمدي گيلاني خاطرنشان كرد: اگر اين افراد مي‌خواهند در قالب يك تشكل سياسي فعاليت داشته باشند بايد به دنبال مجوز باشند. معاون سياسي وزير كشور در پاسخ به سوالي مبني براينكه چه زماني با خودسرها كه سخنراني‌ها را به‌هم مي‌ريزند، برخورد مي‌شود؟ ابرازداشت: وزارت كشور با برهم زدن مراسم‌هاي رسمي مخالف است و در صورت شناسايي اين افراد، آنها را تحويل دستگاه قضايي مي‌دهد.

 

افطاري روحاني به تشكل‌هاي اصولگرا و اصلاح‌طلب

رييس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات گفت: ضيافت افطاري رييس‌جمهور روز چهارشنبه (امروز) برگزار ‌شود. فرج كميجاني در گفت‌وگو با تسنيم، اظهار داشت: طبق دعوتنامه‌اي كه به دست بنده رسيده، قرار است ضيافت افطاري رييس‌جمهور روز چهارشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون