• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3276 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير

خبر كوتاه

اهداي اعضاي جوان تبريزي به سه بيمار

ايرنا|اعضاي بدن علي شهري جوان 19 ساله تبريزي به سه بيمار نيازمند اهدا شد.  سعيد شفاعت خسروشاهي، هماهنگ‌كننده پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي تبريز با اعلام اين خبر گفت: اين بيمار بر اثر سانحه رانندگي در 22 خرداد ماه سال جاري به بيمارستان شهيد محلاتي تبريز انتقال يافته بود. وي ادامه داد: به دليل مرگ مغزي و رضايت خانواده شهري، اعضاي او به يك پسر 16 ساله و يك خانم 30 ساله نيازمند در بيمارستان امام رضا (ع) تبريز و خانم 30 ساله ديگري در بيمارستان شيراز پيوند زده شد. اين سومين مورد از پيوند عضو در تبريز در سال جاري است و قبل از آن اعضاي بدن يك خانم 47ساله و دختر 22 ساله اهدا شده بود.

 

كشف بيش از 12 تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان

پليس| 12 هزار و 114 كيلو و 200 گرم انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در مرزهاي استان از قاچاقچيان كشف شد.  سردار رهام بخش حبيبي، فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان گفت: ماموران اين فرماندهي مستقر در يگان‌هاي مرزي جنوب شرق كشور موفق شدند در چند ماه گذشته مقدار قابل توجهي مواد مخدر و سوخت قاچاق را كشف و ضبط كنند.
به گفته سردار حبيبي مرزداران سيستان و بلوچستان از ابتداي امسال با دستگيري 45 نفر از قاچاقچيان و هلاكت شش نفر از سوداگران مرگ، معاندان و اشرار مسلح توانستند 21 دستگاه وسيله نقليه حامل را توقيف و بيش از 12هزار كيلوگرم مواد مخدر شامل هرويين، مرفين، كراك، ترياك و حشيش را كشف و ضبط كنند.
وي از آمادگي همه‌جانبه مرزباني براي حمايت و تقويت سطح فعاليت بازارچه‌هاي مرزي خبر داد و گفت: با گسترده‌تر شدن پايش‌هاي انجام شده در نوار مرزي استان، روز به روز از فعاليت قاچاقچيان و خسارات سنگين قاچاق بر اقتصاد كشور كاسته شده است. فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان ادامه داد: مرزداران استان از ابتداي فروردين سال جاري تاكنون موفق شدند در كنار توقيف 269 دستگاه خودرو شناور، از خروج 318 هزار و 160 ليتر فرآورده‌هاي سوختي از كشور جلوگيري كنند و همچنين ميلياردها ريال سرمايه‌هاي ملي را نيز به چرخه اقتصاد داخلي بازگردانند.  سردار حبيبي گفت: با اقدامات موثر مرزداران در اين مدت 81دستگاه وسيله نقليه توقيف، 35نفر قاچاقچي انسان به همراه چهار هزار و 269 متجاوز مرزي دستگير و بيش از 69 هزار نفر از اتباع بيگانه غيرمجاز از كشور طرد شدند.

 

مسموميت شش نفر  در ساختمان گمرك ايران

مهر| بر اثر انتشار گازهاي مواد پاك‌كننده در ساختمان گمرك ايران شش نفر دچار مسموميت شدند.  حسن عباسي، مدير روابط عمومي مركز اورژانس تهران در تشريح جزييات حادثه گفت: گزارش مسموميت اين افراد بر اثر استنشاق گازهاي سمي ناشي از وايتكس و جوهرنمك در ساختمان گمرك ايران كه براي نظافت مورد استفاده قرارگرفته بود عصردوشنبه به مركز اورژانس تهران اعلام شد كه بلافاصله دو گروه آمبولانس به محل حادثه در خيابان زرتشت اعزام شدند. با حضور تكنسين‌هاي اورژانس نخستين اقدام درماني روي اين افراد انجام گرفت كه خوشبختانه چهار نفر از اين مصدومان در محل درمان شدند. عباسي گفت: حال دو نفر از مسموم‌شدگان با گازهاي سمي وخيم بود كه توسط تكنسين‌هاي اورژانس براي ادامه مراحل درماني به بيمارستان فيروزگر منتقل شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون