• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3276 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير

ليگ پانزدهم ضعيف‌تر از قبل خواهد بود

بيژن ذوالفقارنسب

1-  مشكلات مالي مهم‌ترين عامل بلاتكليفي تيم‌ها هستند؛ چرا كه مديرعاملان باشگاه‌ها بعد از ناتواني در فراهم آوردن بودجه تصميم به كناره‌گيري مي‌گيرند و كسي هم حاضر به تقبل بدهي باقي مانده نمي‌شود. باشگاه‌ها وقتي مي‌خواهند با بازيكن موردنظر خود قرارداد ببندند، بايد مبلغي را پرداخت كنند اما پولي نيست كه به آنها بپردازند. همين عاملي مي‌شود كه در فصل نقل‌و‌انتقالات شاهد كمترين تحركات هستيم.
2-  قطعا وقتي فصل بدنسازي و تمرينات تيم‌ها كاهش يابد بر كيفيت بازي‌ آنها تاثير مي‌گذارد و احتمالا در كوران ليگ برتر هم شاهد اين موضوع خواهيم بود. الان بعضي از تيم‌ها تمرينات‌شان را آغاز نكرده‌اند و زماني كه بخواهند شروع كنند دير شده و مجبورند با آغاز ليگ برتر كماكان درگير كار‌هاي تاكتيكي باشند. اگر قبل از اتمام ليگ برنامه دقيقي براي شروع مسابقات داشته باشند، دچار چنين شرايطي نمي‌شوند. احتمالا ليگ پانزدهم هم از كيفيت كمتري نسبت به ليگ چهاردهم برخوردار خواهد بود.
3- بايد به بعضي از مربيان كه تيم‌شان را دير تحويل گرفته‌اند فرصت داد اما اين فرصت هم حدي دارد و بالاخره بايد تيمش را به هماهنگي برساند. عامل اين اتفاق نبود برنامه بلندمدت در تيم‌هاست كه بعد از اتمام يك فصل فوتبالي به استراحت مي‌روند. فوتبال پاياني ندارد و بعد از اتمام يك تورنمنت بلافاصله بايد به فكر مسابقات بعدي باشند. منطق مي‌گويد چهار تيم بالاي جدول كه تا حدودي كمترين تغييرات را داشتند در فصل آينده هم بهترين عملكرد را داشته باشند. البته تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس اگر هر چه زودتر كار‌هاي خود را آغاز كنند مي‌توانند به اين تيم‌ها برسند؛ چرا كه آن چهار تيم بالاي جدول هم مقداري از سرخابي‌ها جلوتر هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون