• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3278 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۶ تير

فرصت به سوريان، فرصت‌سوزي است

وحيد جعفري


نظريه ثابت‌شده‌اي است كه يكي از بزرگ‌ترين ايرادات جامعه ايراني نداشتن حافظه تاريخي و فراموش كردن اتفاقات است، براي همين هم در اكثر مواقع و با گذشت حداقل زمان از يك اتفاق يا رويداد، نسبت به آن بي‌تفاوت شده و آن اتفاق يا رويداد  ناديده گرفته مي‌شود و چه بسا آنچه به دست فراموشي سپرده شده و مي‌شود، بي‌قانوني و تخلف بوده است و همين موضوع همواره باعث بروز مشكلات و معضلات بسياري شده و مي‌شود؛ اما خب «ما» آنقدرها هم فراموش كار نيستيم! در واقع چيزي‌هايي را كه دوست نداشته باشيم فراموش كنيم هرگز فراموش نمي‌كنيم و يكي‌شان كسب افتخارات متعدد توسط حميد سوريان نابغه كشتي فرنگي جهان است كه توانسته هفت مدال طلاي المپيك و جهان را به نام خود و ايران كند و هر بار هم كه از سكوي قهرماني بالا رفت از او نوشتيم و حمايتش كرديم، تا همين آخرين مسابقات جهاني كه سال 2015 در تاشكند ازبكستان برگزار شد و حميد باز در آن مدال طلا صيد كرد.
هميشه از سوريان به عنوان نخبه ياد شده و شكي نيست كه تاريخ كشتي فرنگي ايران تا ساليان سال ديگر همچون حميد سوريان را در تركيب خود نخواهد داشت. حالا هم تا جايي كه بتوانيم و حقش باشد از او حمايت كرده و حمايت خواهيم كرد؛ اما اين دليل نمي‌شود كه اشتباهات او را نبينيم و چشم‌مان را به واقعيت و حقايق ببنديم. پس همان طور كه هر بار اين پسر طلايي كشتي ايران صاحب افتخار شد يا كاري غرورآفرين كرد از او نوشتيم و حمايتش كرديم، وقتي چند هفته پيش در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي كشتي با وجود اينكه به مشهد آمده و وزن‌كشي كرده و حتي خود را براي حضور روي تشك رقابت‌ها گرم كرد و به ميدان نرفت از اين نابغه انتقاد كرديم و حالا هم كه سوريان اعلام كرده فرصت حضور در مسابقات جهاني به او داده شود، تمام تلاشش را در مسابقات جهاني خواهد كرد، به اين موضوع اشاره مي‌كنيم كه با تمام احترامي كه براي اين كشتي‌گير پرافتخار قايليم، حضور در مسابقات جهاني 2015 لاس وگاس را به هيچ‌وجه حق او نمي‌دانيم، حتي اگر در اين وزن فرنگي‌كاري به امريكا اعزام نشود!
اين درست كه سوريان حدود ۱۵ سال است در اردوهاي تيم ملي حضور داشته‌ و هيچ‌وقت از كشتي جدا نبوده، اما همان طور كه خود در آخرين حرف‌هايش اشاره كرده، هر چه در زندگي دارد از كشتي است، پس نه او به كشتي بدهكار است و نه كشتي به او، و ترديدي نيست كه نه ما و نه هيچ انسان منصفي، هرگز منكر زحمات او نشده و افتخاراتش را فراموش نخواهد كرد.
او خود را سرباز تيم ملي مي‌داند و وظيفه سرباز، گوش به فرمان بودن و رعايت قوانين است و حالا هم اين سرباز پرافتخار نمي‌تواند بي‌توجه به قوانين كشتي- كه مي‌گويد هر كس در رقابت‌هاي انتخابي به ميدان نرفته باشد، نمي‌تواند ملي‌پوش شود- باشد.
شايد عده‌اي ندادن فرصت به سوريان براي حضور در رقابت‌هاي جهاني امريكا را يك فرصت سوزي بزرگ بدانند، چرا كه حميد در صورت آماده بودن، بخت نخست كسب مدال طلا در لاس وگاس است، اما واقعا سوريان شرايط حضور در جهاني امسال را دارد؟!
او خود گفته شرايطش براي حضور در انتخابي با اينكه وزن‌كشي كرده و گرم هم كرده بود مساعد نبوده و همين باعث شده تا قيد مبارزه را بزند. حميد اين فرصت را كه ديگر مدعيان با او بر سر پوشيدن دوبنده تيم ملي رقابت كنند گرفته و بي‌عدالتي است حالا كه چنين فرصتي از كف رفته، بي‌توجه به آنچه قوانين ملي‌پوش شدن خوانده مي‌شود، به سوريان فرصت حضور در ميدان جهاني داده شود. در واقع فرصت دادن به سوريان، گرفتن فرصت از كشتي است كه مي‌تواند امروز بيشتر از هر زمان ديگري قانونمند شدن و بودن را تمرين و عملي كند. پس با تمام علاقه‌اي كه به اين قهرمان دوست‌داشتني داريم، از فدراسيون، رسول خادم و اعضاي شوراي فني كشتي فرنگي درخواست مي‌كنيم عدالت و قانون را فداي يك مدال طلاي جهاني نكنند تا در ادامه صاحب مدال‌هاي متعدد جهاني شويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون