• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3278 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۶ تير

خبر كوتاه

بلاتر: از رياست فيفا استعفا نداده‌ام

رييس فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا مي‌گويد او هنوز از رياست فيفا استعفا نداده تا فيفا پس از يك هفته آرامش بار ديگر وارد حاشيه شود. سپ بلاتر رييس فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا روز 2 ژوئن اعلام كرد به دليل فشارهاي موجود از رياست فدراسيون بين‌المللي فوتبال استعفا مي‌دهد. او اين سخنان را در بين خبرنگاران در جلسه اضطراري فيفا به زبان آورد. سپ بلاتر حالا از صحبت‌هاي خود عقب‌نشيني كرده است. او درباره حضورش در فيفا گفت: من هيچ‌وقت نگفته‌ام از رياست فيفا كناره‌گيري كرده‌ام. من گفته‌ام كه سرنوشتم در اختيار كنگره اضطراري فيفا است كه قرار است به زودي برگزار شود. من هنوز رييس فيفا هستم.  بلاتر با حس كردن حمايت‌هايي كه از او شده، مي‌خواهد بار ديگر نامزد رياست فيفا شود تا در جلسه اضطراري فيفا كه به زودي برگزار مي‌شود، درباره حضورش در اين فدراسيون صحبت كند. او ادامه داد: هدف اين است كه فوتبال اصلاح شود و اين را كساني كه قبلا در راس كار بودند بهتر درك مي‌كنند. من سال‌ها در فيفا بودم و مي‌دانم چطور بايد امور را اصلاح كنم. تا انتخابات رييس فيفا باقي مي‌مانم و تا آن زمان با قدرت كارم را ادامه مي‌دهم و منتظر نتيجه جلسه فيفا مي‌مانم.

 

مارادونا به سوگ پدر نشست

پدر ديگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين در سن 87 درگذشت تا ال ديگو در غمي عميق فرو برود. پدر مارادونا كارگر معدن بود. او در ابتدا با فوتبال بازي كردن فرزندش مخالف بود چرا كه بر اين باور بود پول لازم را ندارد تا وسايل لازم را براي او تهيه كند اما وقتي متوجه نبوغ و استعداد بالاي فرزندش شد با فوتباليست شدن او موافقت كرد. «دو ديگو» هشت فرزند داشت كه بزرگ‌ترين آن به اسطوره فوتبال جهان و آرژانتين تبديل شد. مارادونا در لحظات آخر عمر پدرش كنار او نبود و در دوبي حضور داشت. او بعد از شنيدن خبر مرگ پدرش گفت: از اينكه نتوانستم در لحظات آخر عمر پدرم بر بالين او باشم ناراحتم. با اين حال آرامش خود را از دست نمي‌دهم. از همه مردم آرژانتين مي‌خواهم كه براي پدرم دعا كنند. اعضاي تيم ملي فوتبال آرژانتين و رييس‌جمهور اين كشور درگذشت پدر مارادونا را تسليت گفتند و براي او آمرزش طلبيدند.

 

احتمال حضور نيكخواه بهرامي در ليگ تابستاني NBA

با به پايان رسيدن كمپ سه روزه تيم بسكتبال دالاس كه با حضور صمد نيكخواه بهرامي انجام شد، اين باشگاه از كاپيتان تيم ملي دعوت كرده تا در تمرين‌هاي پس از «درفت» سال 2015 اين تيم كه از هفته آينده آغاز مي‌شود شركت كند و اين احتمال وجود دارد كه صمد نيكخواه بهرامي تيم دالاس را در ليگ تابستاني NBA كه در لاس‌وگاس امريكا برگزار مي‌شود، همراهي كند. هفته گذشته تيم دالاس از كاپيتان تيم ملي ايران دعوت كرد تا در كمپي سه روزه با اين تيم تمرين كند كه عملكرد نيكخواه بهرامي رضايت كادر فني اين تيم را در پي داشت تا جايي كه در روز سوم كاپيتان تيم ملي تمرين‌هاي اختصاصي‌تري در كمپ دالاس انجام داد.

 

يزداني در انتظار نامه‌نگاري استقلال با يانكي‌ها

داريوش يزداني كه هدايت يك تيم دانشگاهي در امريكا را بر عهده دارد، اخيرا با پيشنهاد باشگاه استقلال براي حضور در كادر فني اين تيم روبه‌رو شده است. او در پستي كه در اينستاگرام خود منتشر كرده از تماس پرويز مظلومي خبر داده و اعلام كرده كه باشگاه استقلال تمايل دارد او به كادر فني استقلال اضافه شود. يزداني همچنين با اعلام اينكه تمايل دارد به كمك استقلال بيايد گفته است حضورش در تيم تهراني منوط به مذاكره مسوولان باشگاه استقلال با مسوولان تيم دانشگاهي‌اش در امريكاست. به گفته يزداني، قرار است مسوولان باشگاه استقلال با نامه‌نگاري مقدمات حضور او را در كادر فني استقلال فراهم كنند.

 

خريد سرخابي‌ها توسط شهرداري، مانور انتخاباتي است

رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران نسبت به پيشنهاد برخي اعضاي شورا براي خريد دو باشگاه استقلال و پرسپوليس واكنش نشان داد. رحمت‌الله حافظي در مورد پيشنهاد مطرح شده از سوي چندتن از اعضاي شوراي شهر مبني بر ورود شهرداري تهران به مزايده خريد دو باشگاه پرسپوليس و استقلال گفت: «با فضاي حاكم در شوراي شهر و شهرداري به نظر مي‌رسد اين پيشنهاد خوبي نيست.» وي با بيان اينكه شهرداري براي پرداخت مطالبات پيمانكاران خود دچار مشكل است و هراز چندگاهي، مصوبه به شورا مي‌آورد تا بدهي‌هاي معوق چندساله پيمانكاران را پرداخت كند، گفت: «در اين فضا چطور ممكن است كه شهرداري وارد فضاي باشگاه داري شود؟، حافظي بيان اين گونه پيشنهادات را مانورهاي سياسي و انتخاباتي دانست و گفت: «سازوكار مناسبي براي تحقق اين پيشنهاد وجود ندارد و از آنجايي كه زمينه‌هاي لازم براي تحقق اين وعده وجود ندارد بعيد مي‌دانم اعضاي شوراي شهر نيز اين موضوع را بپذيرند.» لازم به يادآوري است پيش از اين حجت‌الاسلام والمسلمين امرودي، معاون اجتماعي شهرداري در واكنش به اين پيشنهاد عنوان كرده بود كه شهرداري وظيفه توسعه ورزش همگاني را دارد و اگر شوراي شهر در خصوص ورود شهرداري به ورزش قهرماني و باشگاهي مصوبه‌اي ابلاغ كند؛ اين مهم تحقق مي‌يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون