• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3120 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر

خبر كوتاه

سعيد جليلي:
 توافق ژنو، قرارداد ضعيفي است

سعيد جليلي گفت: بسيج نهاد مقدسي است كه مبدا آن امام خميني(ره) بود و تعبير شجره طيبه را نيز ايشان به كار بردند. به گزارش نامه‌نيوز جليلي با بيان اينكه ايران هميشه مورد توجه كشورهاي ديگر قرار داشته و دارد و فعاليت آن زير ذره‌بين است، تصريح كرد: چرايي توجه ابر قدرت‌ها به ايران مساله‌يي است كه بسيجيان و مردم بايد به آن توجه كنند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دشمنان با زر و زور نتوانستند در مقابله با شجره طيبه به نتيجه‌يي برسند و اينك به ابزار تزوير متوسل شده‌اند و مي‌خواهند با استفاده از اين ابزار و به كارگيري اسلام جعلي و نامشروع، آن را جايگزين اسلام ناب محمدي(ص) كنند. وي ادامه داد: اين جريان تكفيري كه از حمايت استكبار و امريكا برخوردار هستند، مي‌خواهند در برابر اسلام ناب بايستند اما هرگز نخواهند توانست به اهداف‌شان نزديك شوند. وي با بيان اينكه ابرقدرت‌ها همه امكانات خود را عليه كشور ما به‌كار مي‌گيرند تا بر مناسبات ما تاثير بگذارند، افزود: قدرت‌هاي برتر حق برخورداري از سلاح‌هاي هسته‌يي را دارند اما كشورهاي ديگر ندارند و اين مساله مبناي مناسبات ابرقدرت‌ها در دنيا است. جليلي با اشاره به اينكه ما در واقعيت‌هاي دنيا با زور مواجه نيستيم، گفت: در واقعيت دنيا، ما با زور به اضافه تزوير مواجه هستيم بايد به دنبال واقع‌بيني در سياست خارجي باشيم نه واقعيتي كه آنها نشان مي‌دهند. عضو شوراي راهبردي روابط خارجي با اشاره به مذاكرات جاري هسته‌يي و تمديد توافق «ضعيف» ژنو، اظهار داشت: حفظ رژيم تحريم‌ها نشانه تداوم دشمني با ملت ايران است و پاسخ متناسب خود را مي‌طلبد. جليلي در ادامه افزود: امريكا نمي‌تواند اهرم دشمني عليه ملت ايران را به كار بگيرد و همزمان ادعاي دوستي بكند.

تيمي از نيروهاي انتظامي و امنيتي پرونده اسيدپاشي در اصفهان را دنبال مي‌كنند

حجت‌الاسلام رييسي گفت: تيمي از نيروهاي انتظامي و امنيتي زير نظر دادستان اصفهان پرونده اسيد پاشي را تا رسيدن به نتيجه قطعي دنبال مي‌كنند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ابراهيم رييسي، دادستان كل كشور در پاسخ به سوالي درباره آخرين نتايج از پرونده اسيدپاشي در اصفهان گفت: اين پرونده در حال پيگيري توسط تيمي از نيروهاي انتظامي و امنيتي است و ستادي زير نظر دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان تشكيل شده است. وي ادامه داد: بدون شك پس از رسيدن اين تيم به نتايج قطعي اخبار آن از طريق سخنگوي محترم قوه قضاييه اطلاع‌رساني مي‌شود. دادستان كل كشور اظهارداشت: اين پرونده در حال بررسي است و ما در قوه قضاييه براي به ثمر رسيدن  اين  پرونده  بيشتر  عجله  داريم.

سردار حاجي‌زاده:
برد پهپادهاي ايراني به سه هزار كيلومتر رسيد

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت: امروز با ساخت انواع پهپاد با تنوع ماموريتي مختلف شعاع عملياتي آنها تا سه هزار كيلومتر افزايش يافته كه اين مساله يك خودكفايي بزرگ در صنعت دفاعي محسوب مي‌شود. به گزارش فارس، سردار امير علي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با شروع جنگ تحميلي، سپاه در زمينه دفاعي با كمترين امكانات با رژيم بعث عراق به مقابله پرداخت و توانست با توكل به قدرت لايزال الهي و اراده راسخ جوانان مومن و انقلابي در جنگي كه بر ملت ايران تحميل شده بود به پيروزي برسد. وي تصريح كرد: امروز با همت جوانان مومن، انقلابي و ولايتمدار ايران اسلامي در حوزه دفاعي به خودكفايي رسيده ايم و قادريم تمامي تجهيزات مورد نياز كشور را به صورت بومي توليد كنيم. حاجي‌زاده با اشاره به پيشينه ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين در كشورمان اظهار داشت: در سال‌هاي دفاع مقدس براي دستيابي به اطلاعات مواضع دشمن نياز به ابزاري بود كه بتواند اطلاعات دقيقي را در اختيار بگيرد، از اين رو به فكر گرفتن تصاوير هوايي از مواضع دشمن افتاديم و پرنده بدون سرنشين «مهاجر» را ساختيم. وي افزود: هر چند از ابتدا پهپاد «مهاجر» برد سه كيلومتري داشت اما امروز با ساخت انواع پهپاد با تنوع ماموريتي مختلف شعاع عملياتي آنها نيز تا سه هزار كيلومتر افزايش يافته كه اين مساله يك خودكفايي بزرگ در صنعت دفاعي محسوب مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها