• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3282 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

تشكل‌ها

افزايش۱۰۰۰توماني قيمت گوشت گوسفندي در بازار|درحالي كه به گفته مسوولان دولتي اجراي طرح پيش‌سرد تاثيري بر قيمت گوشت قرمز ندارد، رييس اتحاديه گوشت گوسفندي از افزايش ۱۰۰۰ توماني قيمت در پي اجراي اين طرح خبر داد. علي‌اصغر ملكي با بيان اينكه اجراي طرح پيش‌سرد گوشت قرمز، قيمت اين كالا را حدود ۱۰۰۰ تومان افزايش داده است، اظهارداشت: وقتي گوشت در پيش‌سرد قرار مي‌گيرد، وزن آن حدود نيم كيلوگرم كاهش پيدا مي‌كند، اين امر سبب تحميل هزينه‌هايي و افزايش قيمت گوشت گوسفندي شده است. وي با اشاره به اينكه پيش از اين قيمت هركيلوگرم شقه بدون دنبه تحويل به مغازه‌دار ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و تحويل به مشتري بين ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان بوده است، گفت: در حال حاضر قيمت هركيلوگرم شقه بدون دنبه تحويل به مغازه‌دار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و نرخ اين كالا براي مصرف‌كنندگان نيز ۱۰۰۰ تومان گران‌تر شده است.

 

افزايش ۱۷ درصدي قيمت ميوه و خشكبار |مركز آمار ايران اعلام كرد شاخص قيمت كالا و خدمات مصرفي خانوارهاي روستايي كشور در خرداد ۹۴ اعلام شد كه از افزايش ۱۷ درصدي قيمت ميوه و خشكبار در ۱۲ ماه منتهي به خرداد خبر دارد. به گزارش فارس براساس يافته‌هاي مركز آمار ايران، گزارش شاخص قيمت كالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي روستايي كشور در خردادماه سال 1394 منتشر شد. شاخص گروه «عمده خوراكي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» در اين ماه به رقم 2/244 رسيد كه نسبت به ماه قبل 1/0 درصد افزايش داشته است و نسبت به ماه مشابه سال قبل عدد 3/15 و نسبت به دوازده ماه منتهي به ماه جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل عدد 4/9 را نشان مي‌دهد. شاخص گروه «ميوه و خشكبار» در اين ماه به رقم 4/312 رسيد كه نسبت به ماه قبل 9/1 درصد افزايش داشته و نسبت به ماه مشابه سال قبل عدد 8/68 درصد و نسبت به دوازه ماه منتهي به ماه جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل عدد 17/0 را نشان مي‌دهد.

 

صدور ۲۶۴۷ مجوز فوق‌العاده پروازي براي تابستان ۹۴|مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري، از صدور ۲۶۴۷ مجوز فوق‌العاده پروازي براي تابستان ۹۴ خبرداد. مرتضي دهقان گفت: براي شش ماه اول سال 94 در مجموع 167 هزار و 657 مجوز صادر شده كه از اين تعداد 119هزار و 702 مجوز در مسيرهاي داخلي و در مسيرهاي خارجي نيز 45 هزار و 308 مجوز به صورت برنامه‌اي و فوق‌العاده صادر شده است.

 

تغييرات معنادار در نظام توزيع محصولات دخاني|مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور در حالي تغييرات معنادار در نظام توزيع محصولات دخاني را بخشنامه كرده كه اين موضوع، واكنش فعالان اين بازار را به دنبال داشته است. به گزارش مهر، مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور در بخشنامه‌اي كه به امضاي رييس اين مركز رسيده، وارد‌‌ا‌كنندگان و توليدكنندگان كالاي دخاني را مكلف كرده تا به ازاي هر پنج هزار كارتن سيگار يا تنباكوي وارداتي و توليدي يك عامل مجاز توزيع استاني و به ازاي هر ۱۰۰ هزار كارتن يك عامليت مجاز توزيع كشوري معرفي كنند. اين در حالي است كه ابلاغ اين بخشنامه نگراني برخي واردا‌كنندگان رسمي و توليدكنندگان را از بي ثباتي بازار و افزايش قاچاق به كشور به دنبال داشته و همين موضوع، آنان را مجبور به نامه‌نگاري با رييس مركز كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها