• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3120 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر

اخبار كوتاه

 به موتور جست‌وجوي بومي اعتبار بدهيد‌| محمود واعظي، وزير ارتباطات گفت: شوراي راهبري موتور جست‌وجوي بومي با هدف عملياتي‌سازي در شبكه ملي اطلاعات، در وزارت ارتباطات اجرايي مي‌شود. اين شورا متشكل از نمايندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان فناوري اطلاعات ايران، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و سه عضو به نمايندگي بخش خصوصي و نمايشگاهي است.  

خداحافظي شبكه برق با نيروگاه‌ها| وزير نيرو با تشريح برنامه‌هاي جديد نيروگاه‌سازي از افزايش ظرفيت توليد برق ايران به بيش از 100 هزار مگاوات در آينده خبر داد و اعلام كرد: نيروگاه‌هاي فرسوده و قديمي جمع مي‌شود. حميد چيت‌چيان در تشريح برنامه جديد افزايش ظرفيت توليد برق ايران، گفت: در شرايط فعلي ظرفيت نصب شده نيروگاهي توليد برق كشور به بيش از 72 هزار مگاوات رسيده است. وزير نيرو با اعلام اينكه همزمان با آغاز به كار دولت تدبير و اميد تنها سه هزار و 500 مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهي در دست ساخت بود، تصريح كرد: در طول بيش از يكسال گذشته تاكنون نزديك به 10 هزار مگاوات قرارداد و تفاهمنامه با سرمايه‌گذاران، پيمانكاران و سازندگان داخلي براي ساخت و راه‌اندازي طرح‌هاي جديد نيروگاهي امضا شده است.  

افزايش نرخ حامل‌‌هاي انرژي به ميزان تورم| عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، ميزان افزايش نرخ حامل‌هاي انرژي را در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها به ميزان تورم عنوان كرد. جعفر قادري در مورد اجراي مرحله جديد قانون هدفمندي يارانه‌ها در بودجه 94 كشوربه فارس اظهار داشت: فكر مي‌كنم تغييرات جزيي در قيمت‌ها وجود داشته باشد، اما با توجه به فضاي موجود شايد امكان تغييرات فاحش يا توزيع درآمدها در سال آينده فراهم نباشد. به نظر مي‌رسد، نرخ حامل‌هاي انرژي به اندازه تورم يا كمي بيش از آن افزايش خواهد يافت، بايد افزايش نرخ حامل‌هاي انرژي در بودجه 94 كمي بيش از تورم باشد، تا بتواند فاصله رسيدن به اهداف قانون را محقق كند.  

برنامه‌يي براي توليد برق از گازهاي فلر نداريم|مديرعامل توانير گفت: ما پيشنهادي مبني بر شركت در مزايده گازهاي فلر دريافت نكرده‌ايم و خودمان هم برنامه‌يي براي استفاده از اين گاز در توليد برق نيروگاهي نداريم. همايون حائري، مديرعامل توانير در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص برنامه وزارت نيرو براي استفاده از گازهاي فلر در توليد برق نيروگاهي گفت: تاكنون با توانير صحبتي در زمينه استفاده از گازهاي فلر نشده است. وي افزود: ممكن است مپنا بخواهد از اين گاز‌ها استفاده كند ولي از توانير در ارتباط با شركت در «مزايده گاز فلر» دعوتي شده است ونه اين شركت كاري قرار است كه انجام دهد. در حال حاضر شركت نفت به ما گاز مي‌دهد و برق توليد مي‌كنيم و قرار نيست در مزايده شركت نفت براي گازهاي فلر شركت كنيم. ما از گاز طبيعي براي «توليد برق» استفاده مي‌كنيم و براي گاز فلر قرار است وارد مزايده نمي‌شويم بنابراين ما نه چنين برنامه‌يي داريم ونه پيشنهادي براي استفاده از گاز‌هاي فلر دريافت كرده‌ايم.

دستور جديد خودرويي وزير صنعت|ســـخنگوي شـــوراي سياستگذاري خودرو از طرح جديد دولت براي ساماندهي واردات خودرو و جلوگيري از ورود خودروهاي بي‌كيفيت خارجي به بازار ايران خبر داد و گفت: با دستور وزير صنعت، معدن و تجارت، طرح مديريت واردات خودرو در حال تدوين است كه اميدواريم در ماه آينده به تصويب برسد. ساسان قرباني با تشريح جزييات طرح مديريت واردات خودرو، به مهر گفت: تا به حال خودروهايي تنها با محدوديت حجم موتور يا به هر شكل وارد كشور شده كه بر اين اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با دستور وزير، كميته‌هاي تخصصي براي تدوين طرح مديريت واردات خودرو را در دستور كار قرار داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها