• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3284 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

سردار جزايري:

تهديدات نظامي اين روزهاي امريكا پاسخ‌هاي كوبنده به دنبال دارد

گروه سياسي|معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با تبيين نسبت امريكا با مقوله حقوق بشر و عملكرد دولت‌هاي ايالات متحده در اين زمينه گفت: حافظه تاريخي ملل جهان به ويژه ملت ايران سرشار از رويدادهاي تلخي است كه به دليل بي‌صداقتي امريكا و جناياتي كه مدعيان دروغين حقوق بشر در حق جامعه بشري روا داشته‌اند، آرامش و آسودگي از وجدان بشريت گرفته شده است. سردار جزايري با اشاره به اينكه ما هرگز به امريكايي‌ها اعتماد نداريم و در ذائقه ملت ايران اقدام مقابله‌اي با امريكا هرگز محو نمي‌شود، گفت: تهديدات نظامي اين روزهاي امريكا پاسخ‌هاي كوبنده به دنبال دارد و به طور پشيمان‌كننده، خودپسندي و بزرگ‌بيني مخصوص امريكايي‌ها را در هم خواهد شكست. وي همچنين بر لزوم فراگيرسازي فرمايشات اخير مقام معظم رهبري مبني بر اعلام هفته حقوق بشر امريكايي و اهميت توسعه گفتماني آن در جغرافياي منطقه و بلكه جهان تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، گزيده سخنان سردار جزايري به مناسبت 12 تيرماه، سالروز حمله امريكا به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران در ادامه مي‌آيد:

در سياهه اقدامات ضد بشري امريكا، جنايات ضد ايراني آنها از جمله حمله ناو جنگي وينسنس به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي در 12 تيرماه سال 67 معناي بسيار ويژه‌اي داشته و حامل اين پيام است كه حاكمان كاخ سفيد براي نيل به اهداف و مقاصد شيطاني خود از هيچ جنايتي حتي قرباني ساختن زنان و كودكان بيگناه فروگذار نمي‌كنند.

ژست حقوق بشري مقامات امريكايي مضحك است. تراژدي حقوق بشر امريكايي، امروز به يك طنز جهاني تبديل شده است و ملت‌ها وراي عمليات رواني دريافته‌اند جنايت و وحشيگري جزو ذاتي رژيم حاكم بر ايالات متحده بوده و در راهبردها و سياست‌هاي كاخ سفيد نهادينه شده است.

بازخواني و تامل در جنايات امريكا عليه ملت ايران و حمايت آنها از عاملين اقدامات تروريستي و ضدبشري مانند ترور مقام معظم رهبري، فاجعه هفتم تيرماه، بمباران شيميايي سردشت، شهادت 17000 تن از مردم و مسوولان كشور، حمله موشكي ناو جنگي به هواپيماي مسافربري و ده‌ها جنايت ديگر لكه‌هاي ننگي است كه در كنار ديگر جنايات يانكي‌ها به خوبي بي‌صداقتي مقامات امريكايي در زمينه حقوق بشر را بيان مي‌كند.

امروز كمتر كسي است به اين حقيقت پي نبرده باشد كه پشت پرده جناياتي كه در سطح منطقه و عليه ملت‌هاي مظلوم و بي‌دفاع فلسطين، عراق، سوريه، يمن، بحرين و ديگر كشورهاي اسلامي آفريده مي‌شود حاكمان دولت شرور و بي‌صداقت امريكاست. اما در عين حال آنها در تلاش هستند با جريان‌سازي‌هاي رسانه‌اي هدفمند اين واقعيت انكارناپذير و خباثت‌هاي بي‌پايان را مخدوش و با آرايش و بزك آن را به صورت وارونه و معكوس به افكار عمومي جهانيان القا كرده و خود را به مدافع حقوق بشر و پرچمدار مبارزه با تروريسم معرفي كنند.

شعار امروز جنگ عليه تروريسم و دفاع از حقوق بشر، ابزاري رياكارانه در دست ايالات متحده بوده كه با پنهان شدن پشت آن در حال پيشبرد راهبردهاي سلطه‌گرانه و دست‌اندازانه خود در اقصي نقاط جهان است، مبارزه با تروريسم يك راهبرد سياسي تبليغاتي براي امريكايي‌ها محسوب مي‌شود و آنها در عمل با مواجهه دوگانه با مساله تروريسم، اعتقاد خود به تروريسم بد و خوب را آشكار ساخته‌اند كه نمونه آن را مي‌توان در مواضع امريكا در قبال القاعده و داعش دريافت كه صرف نظر از ماهيت رفتار ضد انساني اين گروه‌ها در عراق و سوريه تنها منافع امريكا است كه رويكرد اين كشور را به اين خشونت‌ها تغيير مي‌دهد و دو نوع تروريست را به جهان معرفي مي‌كند.

تاريخچه نقش امريكا در ماجراي شكل‌گيري گروه‌هاي تروريستي در منطقه غرب آسيا مانند القاعده و داعش و ديگر گروه‌هاي تكفيري و نيز حمايت از منافقين اين گزاره را تقويت مي‌كند كه امريكا در ايجاد و تقويت گروه‌هاي تروريستي عليه جمهوري اسلامي ايران و ديگر ملت‌هاي مسلمان نقش ويژه‌اي دارد.

ما هرگز به امريكايي‌ها اعتماد نداريم و در ذائقه ملت ايران اقدام مقابله‌اي با امريكا هرگز محو نمي‌شود. تهديدات نظامي اين روزهاي امريكا پاسخ‌هاي كوبنده به دنبال دارد و به طور پشيمان‌كننده، خودپسندي و بزرگ بيني مخصوص امريكايي‌ها را در هم خواهد شكست.

نامگذاري هفته‌اي به نام حقوق بشر امريكايي طبق تاكيد اخير مقام معظم رهبري مبني بر اعلام اين هفته و اهميت توسعه گفتماني آن در جغرافياي منطقه و بلكه جهان اين فرصت را ايجاد مي‌كند تا با بررسي و تحليل عملكرد و رفتار سياسي و ديپلماتيك ايالات متحده در مبارزه با تروريسم و نيز انتشار گزارش سالانه درباره وضع تروريسم در دنيا، ميزان واقعي بودن ادعاي دروغين اين كشور در برابر تروريسم را مورد داوري قرار داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون