• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3284 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

خبر كوتاه

توصيه موسوي تبريزي به احزاب براي اتحاد

دبيركل مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم گفت: همه احزاب و گروه‌ها بايد دست در دست هم براي ساختن كشوري آباد و آزاد تلاش و آينده جوانان اين مرز و بوم را تثبيت كنند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسين موسوي تبريزي در كنگره استاني حزب اراده ملت ايران در قم افزود: ما دل در گرو كشور داريم و براي پيشرفت و كارآمدي آن تلاش مي‌كنيم، با احزابي كه حتي مانند ما فكر نمي‌كنند همكاري مي‌كنيم و عناد را بايد كنار بگذاريم. در زمان دولت گذشته اگر ما احزاب قوي و كارآمد داشتيم با اين همه ليست‌هاي فساد كه متاسفانه به صورت رسمي هر روز اعلام مي‌شود مواجه نمي‌شديم. ما در كشور به ويژه در سال 88 و قبل و بعد از آن به دليل نبود احزاب قوي، زيان‌هاي زيادي ديده‌ايم.

موسوي تبريزي ادامه داد: امر به معروف و نهي از منكر از فرضيه‌هاي مهم و واجب است ولي متاسفانه ما با تعارف پيش رفتيم و خوب امر و نهي نكرديم، امر به معروف و نهي از منكر از وظايف اصلي علماست ولي ديگران هم در اين راستا مسووليت دارند.

وي خاطرنشان كرد: حزب كارگاه دموكراسي است، به ويژه در كشورهايي كه احترام به آراي مردم خوب جانيفتاده و با كمال ميل از آراي اكثريت استقبال نمي‌شود نقش احزاب بسيار تعيين‌كننده است، بسياري از ما دم از دموكراسي مي‌زنيم ولي وقتي راي ديگري از من بيشتر شد مي‌گوييم اين مي‌شود ديكتاتوري، تقلب و تهمت به هم حزبي‌هاي خودمان. وي يادآورشد: اگر از ابتدا فرهنگ حزبي قوي در جامعه داشتيم بهتر از اين بوديم، امروز در جامعه ما مسائل زيادي وجود دارد كه با زندگي مردم ارتباط مستقيم پيدا كرده است، در چنين جامعه‌اي اگر تنها روحانيون راه بيفتند و امر و نهي كنند نمي‌توانند كاري كنند و يكي از تجربه‌هاي جوامع پيشرفته در اين زمينه فعاليت احزاب قوي است كه برنامه‌هاي كارشناسي شده خوبي را تهيه و پيشنهاد دهد. وي گفت: وقتي امروز رييس‌جمهوري مي‌گويند من نماينده همه ملت هستيم حتي كساني به من راي ندادند، يك نماينده مجلس هم بايد چنين موضعي بگيرد، گاهي حتي حضور يك نفر در صحنه در سرنوشت كشور تاثير دارد و اين زمينه‌ها را بايد احزاب فراهم كنند. كنگره استاني حزب اراده ملت ايران با حضور فعالان سياسي استان قم، جمعي از مديران و شخصيت‌هاي ديني و سياسي در خانه معلم واقع در خيابان ساحلي برگزار شد.

 

ديدار اعضاي پايداري، موتلفه و ايثارگران با باهنر

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري از ديدار نمايندگان پايداري، موتلفه و ايثارگران با محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در راستاي وحدت اصولگرايان خبر داد.

سيدكمال‌الدين سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: سه تشكل اصولگرا (احزاب موتلفه اسلامي، ايثارگران انقلاب اسلامي و جبهه پايداري) قرار است ديداري با محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري و جامعه اسلامي مهندسين در راستاي وحدت اصولگرايان برگزار كنند‬.

وي افزود: از زمان و مكان اين ديدار اطلاعي ندارم و اين ديدار فقط با آقاي باهنر به عنوان رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري انجام خواهد شد.

 

جناحي كردن مذاكرات خيانت به كشور است

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: هر كس مذاكرات هسته‌اي را جناحي، حزبي و دوقطبي كند كار نادرستي انجام داده و در واقع خيانت كرده است.

محمدنبي حبيبي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه «پرونده هسته‌اي و مذاكرات ايران با گروه 1+5 از جمله موضوعات ملي كشور ما است و به هيچ دسته و گروهي اختصاص ندارد»، خاطرنشان كرد: بنابراين تمام احزاب و تشكل‌ها با هر تفكر سياسي موظف به پشتيباني از تيم مذاكره‌كننده هستند. بايد اين نكته را در نظر بگيريم كه امريكا تا مجبور به توافق نشود، توافق نمي‌كند. من معتقدم اگر امريكا همين امروز به اين نتيجه برسد كه شيرازه نظام ما با چند روز موشك باران از هم مي‌پاشد حتما‌ اين كار را مي‌كند. آنها صداقت نداشته و قلدر هستند.

وي همچنين با بيان اينكه «امريكا ادعاي حقوق بشر دارد، اما در مورد يمن كه سه ماه است بمباران مي‌شود هيچ كاري نكرده است»، افزود: طرف مقابل ما در مذاكرات دولت صادق و راستگويي نيست بنابراين اگر ما يك قدم از منافع ملي خود عقب برويم آنها چند قدم جلوتر مي‌آيند، ما بايد با قدرت در مذاكرات حاضر شويم. اين فعال سياسي اصولگرا در پايان افزود: همه گرايش‌هاي سياسي در كشور بايد از تيم مذاكره‌كننده حمايت كرده تا با قدرت از منافع خود در مذاكرات هسته‌اي دفاع كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون