• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3284 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

خبر كوتاه

حذف نادال از ويمبلدون

روز چهارم ر‌قا‌بت‌هاي تنيس ويمبلدون با نخستين شگفتي مسابقات همراه بود و رافائل نادال، تنيسور اسپانيايي كه دوران مصدوميتش را پشت سر گذاشته است بار ديگر ضعيف ظاهر شد و برابر داستين براون آلماني كه در بين 100 تنيسور برتر دنيا نيست شكست خورد. براون غير از ست دوم كه شش بر سه شكست خورد، در ست‌هاي اول، سوم و چهارم با نتايج 7 – 5، 6 – 4 و 6 – 4 نادال اسپانيايي را برد. در ديگر نتايج مهم راجر فدرر موفق شد سام كوئري از امريكا را شكست دهد. اندي ماري، سرشناس‌ترين چهره تنيس بريتانيا هم در سه ست رابين‌ هاس را از پيش‌رو برداشت. جو ويلفرد سونگا، نيز آلبرت راموس اسپانيايي را حذف كرد. در قسمت بانوان نيز پترا كوئيتووا نفر شماره «دو» تنيس بانوان از كشور جمهوري چك از سد كورمي نار‌ا گذشت.

 

توران: همه حرف‌ها در مورد آينده‌ام دروغ است

در رسانه‌هاي اسپانيايي خبرهاي زيادي در مورد انتقال آردا توران، هافبك تركيه‌اي از اتلتيكو مادريد به بارسلونا منتشر مي‌شود. آردا توران كه اكنون در تعطيلات تابستاني به سر مي‌برد تاكيد كرد تمامي خبرهايي كه در مورد رفتن او به نوكمپ منتشر شده دروغ است. آردا در توييتر خود نوشت: «صحبت‌هاي زيادي در مورد من در رسانه‌ها مي‌شود. هيچ كدام از آنها درست نيستند. در تعطيلات هستم.» توران كه در فصل گذشته نتوانسته بود نمايش چند سال اخير خود در تركيب اتلتيكو مادريد را تكرار كند، زياد مورد توجه ديگو سيمئونه، سرمربي روخي بلانكو قرار نگرفت و به نظر مي‌رسد اين بازيكن آينده‌اي در اين باشگاه ندارد. آردا چند روز پيش هم در توييتر نوشته بود: «شايعه‌هايي كه در مورد من منتشر مي‌شوند درست نيستند. مديربرنامه‌هايم با سه يا چهار باشگاه در حال گفت‌وگو است. اگر چيزي مشخص شد، همه را در جريان مي‌گذارم.»

 

تمجيد IOC از واليبال ايران؛ آنها حتما المپيكي مي‌شوند

سايت كميته بين‌المللي المپيك (IOC) با تمجيد از پيشرفت‌هاي واليبال ايران در سال‌هاي اخير، ايران را مدعي اصلي صعود به المپيك ريو و حتي رسيدن به مدال در اين رقابت‌ها معرفي كرد و نوشت: «تيم ‌ملي واليبال ايران در چند سال گذشته پيشرفت زيادي كرده است و توانسته به سلطه شرقي‌ها در قاره كهن پايان دهد و در گوانگجو و در بازي‌هاي آ‌سيا‌يي عنوان قهرماني را كسب كرد. موفقيت واليبال ايران تنها به قاره آسيا محدود نشده است. حضور موفقيت‌آميز در سه دوره ليگ جهاني اثبات مي‌كند كه واليبال ايران خودش را به سطح اول دنيا رسانده است و در حال‌ حاضر تنها نبود يك موفقيت در كلكسيون افتخارات واليبال ايران به چشم مي‌خورد و آن هم حضور نداشتن در بازي‌هاي المپيك است. اتفاقي كه احتمالا امسال طلسم آن مي‌شكند و تيم ‌ملي واليبال ايران جواز حضور در بازي‌هاي المپيك ريو را به دست خواهد آورد. آنها هم‌اكنون خودشان را يك مدعي جدي براي صعود به المپيك مي‌دانند و شايد هم رسيدن به مدال المپيك.»

 

بازيكن ايراني- ژاپني به ساراگوسا پيوست

ستاره سرزو اوزكا ژاپن كه پيش از اين قرار بود براي تيم ملي ايران در جام جهاني بازي كند به تيم رئال ساراگوسا اسپانيا پيوست. آريا جسور هاسه‌گاوا، بازيكن 26 ساله ژاپني-ايراني با باشگاه رئال ساراگوسا اسپانيا به توافق نهايي رسيد و با اين تيم قرارداد امضا كرد. ساراگوسا در ليگ دسته دو اسپانيا بازي مي‌كند و فصل قبل اين شانس را داشت تا جواز حضور در رقابت‌هاي ليگا را به دست آورد، اما در نهايت در بازي‌هاي پاياني نتوانست امتيازات لازم را جمع كند. هاسه‌گاوا در پست هافبك بازي مي‌كند. او در دسامبر 2012 توسط زاكروني، سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن براي بازي دوستانه برابر آذربايجان دعوت شد، اما در آن ديدار اصلا به ميدان نرفت و اين نخستين و آخرين باري بود كه او به تيم ملي ژاپن دعوت شد. كارلوس كي‌روش در سال 2013 تلاش كرد تا از هاسه‌گاوا در تيم ملي ايران استفاده كند، اما در نهايت اين انتقال بنا به دلايلي انجام نشد. اين بازيكن از پدري ايراني و مادري ژاپني متولد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون