• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3285 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

دستور اكيد مديران صدا و سيما به تهيه‌كنندگان: هيچ كس درباره صلح امام حسن(ع) چيزي نگويد

خبري كه تكذيب شد

گروه سياسي| درست ساعاتي پس از اظهارات حسن روحاني در جمع استانداران كه به بازگويي واقعه‌ تاريخي صلح امام حسن (ع) پرداخت، اخباري از موضع‌گيري صدا و سيما در اين باره در خبرگزاري‌هاي مختلف انعكاس يافت. صدا و سيما كه در آستانه دور نهايي مذاكرات هسته‌اي، با توليدات مستند خود بيشتر به شايبه‌ها دامن مي‌زد باز هم خبري شد.

«هيچ كس درباره صلح امام حسن (ع) نگويد»، عنوان تيتري بود كه رسانه ملي آن را تكذيب كرد؛ خبري كه در آن آمده بود: مديران صدا و سيما به تهيه‌كنندگان برنامه‌هاي مذهبي راديو و تلويزيون و نيز بخش‌هاي خبري دستور اكيد داده‌اند كه درباره صلح امام حسن مجتبي(ع) برنامه‌سازي نكنند. به گزارش خبرآنلاين، اين خبر در حالي رسانه‌اي شد كه در روزهاي گذشته برخي از حاميان تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي توافق جامع هسته‌اي را به صلح مدبرانه امام حسن مجتبي (ع) تشبيه كرده بودند؛ تصميمي كه شايد خيلي دور از ذهن نبود. آن گونه كه چندي پيش حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي طباطبايي نيز در يك برنامه تلويزيوني از عملكرد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي دفاع كرده و در آن مورد نيز گفته شده بود كه تهيه‌كننده اين برنامه از سوي مديران سازمان صدا و سيما توبيخ شد.

صداوسيما بخشنامه نپرداختن به صلح
امام حسن (ع) را تكذيب كرد

تنها پس از گذشت ساعتي از اعلام اين خبر و قرار گرفتن آن در صدر اخبار رسانه‌ها، مدير روابط عمومي سازمان صدا و سيما خبر صدور بخشنامه نپرداختن به موضوع صلح امام حسن‌(ع) توسط اين رسانه را تكذيب كرد و گفت: سياست اين سازمان حمايت كامل و جدي از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان است. به گزارش ايرنا، داوود نعمتي اناركي با اشاره به شايعاتي مبني بر صدور بخشنامه‌اي به مديران صدا و سيما براي نپرداختن به موضوع صلح امام حسن (ع) گفت: اين موضع صحت نداشته و كاملا تكذيب مي‌كنم. شايعه معلوم نيست از چه منشأ و با چه اهدافي در فضاي مجازي منتشر شده است. وي با بيان اينكه مصمم به حمايت و پشتيباني از تيم مذاكره‌كننده كشورمان هستيم، افزود: ملاك كار ما در امر خبر و اطلاع‌رساني، صحت، سرعت، شفافيت و دقت است. مدير روابط عمومي سازمان صدا و سيما ادامه داد: سازمان با جديت مباحث هسته‌اي را پيگيري مي‌كند و اين گونه مباحث كذب محض است. نعمتي در پايان تصريح كرد: سياست سازمان صدا و سيما همچون گذشته در راستاي منويات رهبري و حمايت از دولت بوده و كماكان اين روند در مذاكرات ايران با طرف‌هاي غربي نيز ادامه دارد.

 

پيگيري مي‌كنيم

اما صدور بخشنامه صدا و سيما به تهيه‌كنندگان برنامه‌هاي اين سازمان، واكنش عضو شوراي نظارت بر صدا و سيما را هم به همراه داشت. شوراي نظارت بر اين سازمان كه در موارد معدودي ورود پيدا مي‌كند اين‌بار خود را در قامت مخالف موضع‌گيري اين سازمان نشان مي‌دهد. آنچنان كه يك عضو اين شورا دستور مديران سيما براي نپرداختن به صلح امام حسن (ع) را قابل پذيرش ندانست. هرچند مدير روابط عمومي رسانه ملي، خبر تكذيب صدور بخشنامه‌اي به تهيه‌كنندگان سيما براي نپرداختن به موضوع صلح امام حسن (ع) را اعلام كرد، اما عضو شوراي نظارت بر صدا و سيما، گفت: اگر رسانه ملي برخلاف نظر رهبر معظم انقلاب در مورد مذاكرات و سياست ايشان در مورد تيم مذاكره‌كننده، برنامه‌سازي كند، مصاديق قطعا توسط شوراي نظارت پيگيري خواهد شد. به گزارش ايلنا، رمضان شجاعي‌كياسري، تصريح كرد: صدا و سيما به عنوان يكي از دستگاه‌هاي تحت نظر رهبر معظم انقلاب بايد نگاه ايشان در مورد مذاكرات و تيم مذاكره‌كننده را ملاك قرار دهد. نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر صدا و سيما برخلاف نظر رهبر معظم انقلاب در مورد مذاكرات و سياست ايشان در مورد تيم مذاكره‌كننده، برنامه‌سازي كند قطعاً اين اقدام مورد انتقاد جدي است و مصاديق اين مساله در شوراي نظارت بر صدا و سيما بررسي خواهد شد. وي همچنين در مورد انتشار خبر دستور اكيد مديران صدا و سيما به تهيه‌كنندگان براي اينكه هيچكس درباره صلح امام حسن(ع) چيزي نگويد، در يكي از رسانه‌هاي كشور، افزود: اگر چنين خبري مستند و واقعي باشد قابل پذيرش نيست، شوراي عالي نظارت قطعا مساله را پيگيري خواهد كرد و اين مساله‌اي است كه به آساني نمي‌توان از كنار آن گذشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون