• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3285 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

عليخاني در برنامه «ماه عسل» با مردم سخن گفت

هيچ اعتباري جز تلويزيون و چشم‌هاي شما ندارم

پس از نامه علي‌‌اصغر پورمحمدي، معاونت سيما در توبيخ عوامل برنامه «ماه عسل» به تهيه‌كنندگي و اجراي احسان عليخاني، اين مجري و برنامه ساز جوان در برنامه جمعه شب «ماه عسل» به وقايع هفته‌هاي اخير واكنش نشان داد. اين واكنش در پي درخواست مهمانان اين قسمت از برنامه بود؛ مهماناني كه از جانبازان دفاع مقدس بودند و پس از اينكه عليخاني درباره دستمزد كار كشاورزي از آنان پرسيد، آنان نيز از عليخاني پرسيدند: «آقاي عليخاني دستمزد خود شما چقدر است؟ ما در شبكه‌هاي مجازي از دستمزد ميلياردي شما چيزهايي شنيده‌ايم.» پس از اين سوال مجري برنامه «ماه عسل» در پاسخ به مهمانان خود اعلام كرد كه به دليل موج سنگيني كه در شبكه‌هاي اجتماعي در خصوص اين برنامه و عليخاني راه افتاده قصد پاسخ و توضيح در اين خصوص را نداشته است اما به دليل درخواست مهمانان برنامه توضيحاتي را ارايه خواهد كرد. احسان عليخاني مجري ماه عسل اعلام كرد كه دستمزد او براي كل ماه رمضان و برنامه ماه عسل مبلغ 45ميليون تومان است كه اين مبلغ به ازاي يك سال تلاشش براي آماده سازي و تهيه سوژه و بررسي و فيلمبرداري براي ماراتن يك ماه رمضان است و اعضاي تهيه و توليد برنامه در طول يك سال درگير پيش توليد و ساخت اين مجموعه هستند. عليخاني گفت كه به غير از برنامه «ماه عسل» برنامه ديگري را اجرا نمي‌كند. او گفت كه حتي هزينه لباس و كت شلوارهاي برنامه نيز از هزينه شخصي‌اش است. مهمان برنامه هم عنوان كرد كه رقم يك ميليارد و 200 ميليون تومان را به عنوان رقم دستمزد عليخاني شنيده است و تاكيد كرد كه عليخاني نان خود را در غم‌هاي مردم مي‌زند.

عليخاني با اشاره به اينكه سازمان صداوسيما به شدت مشكل مالي دارد و در عين حال كارشناسان دقيق و متبحري دارد كه بابت هزينه‌ها به شدت دقيق هستند، گفت: «آگهي‌هاي بازرگاني و اسپانسر برنامه هم پول‌شان به من هيچ ربطي ندارد و مستقيم وارد خزانه دولت مي‌شود. ما هم گاهي دوست داشته‌ايم كه اسپانسر نداشته باشيم ولي مشكلات مالي به ما اجازه نداده است. آن وقت چطور من احسان عليخاني از دكتر محمد سرافراز، حاج آقاي پورمحمدي و آقاي ميرحسيني در اين اوضاع و احوال يك ميليارد و دويست بگيرم كه من مي‌خواهم بروم براي مردم اجرا كنم؟ كت و شلوار قشنگ هم بپوشم و يكسري اين حرف‌ها را باور مي‌كنند.»

مجري برنامه «ماه عسل» ضمن اشاره به فضاي مجازي و حواشي‌اي كه اين فضا ايجاد مي‌كند، گفت: «در فضاي مجازي يك لشكر زخمي مي‌نشينند براي اينكه با تمام قوا هويت تو را به لجن بكشند. به نظر من اين بداخلاقي در حال زياد شدن است.» در ادامه عليخاني با طرح اين سوال كه «يك روزهايي ما در برنامه‌مان مي‌گوييم و مي‌خنديم و خيلي از اين دوستان كه انتقاد مي‌كنند، مي‌گويند ببين... دارند دروغ مي‌گويند و حقيقت را كتمان مي‌كنند. درد مردم كو؟ مشكلاتي كه وجود دارد كو؟ بعد مي‌رويم از درد و آسيب در كشورمان مي‌گوييم، مي‌گويند ببين... غمگيني. . . تلخي. . . آقا ما چه‌كار كنيم؟ اگر در ماه مبارك رمضان و زمان افطار برنامه داريم، برنامه متعلق به مردم است و تمام سال مي‌دويم براي اينكه اين سوژه‌ها را پيدا كنيم.»

مجري «ماه عسل» با اشاره به اين موضوع كه من در زماني برنامه گرفته‌ام كه هرگز هم دنبالش نبوده‌ام، گفت: «شما يك مدير نمي‌توانيد پيدا كنيد كه بگويد احسان عليخاني پشت در اتاق من نشسته بود و التماس كار مي‌كرد. اين را صريح مي‌گويم. اما من در ساعتي برنامه اجرا مي‌كنم كه اگر قرار بود سبك و سنگين كنند مي‌شد يك مرجع عاليقدر و يك مجتهد بگذارند كه براي مردم حرف بزند. من مي‌فهمم كه چه تايم ارزشمندي دست‌مان است. اما اشتباه هم مي‌كنيم. امروز سالروز اقدام وحشتناك ناو وينسنت به هواپيماي ما است كه با جان اين همه آدم بازي كردند، بعد هم پايش ايستادند و مدال هم به كاپيتان ناوشان دادند. اما ما از اين حرف‌ها نداريم. همين تذكري هم كه گرفتيم درست بوده است. بچه‌هاي ما سهوا يك اشتباهي كردند. اين حرف درست است. ما آمديم آن تضاد و تبعيض را در كار نشان بدهيم و نمي‌دانستيم كه مهمان‌مان يك كار ديگري هم در گذشته كرده‌اند و ما مجبور و موظف بوديم كه آن كار را بكنيم. من از همه كساني كه خاطرشان را آزرده كردم معذرت مي‌خواهم. از همه بزرگترهاي كشورم عذرخواهي مي‌كنم و از همه مديراني كه هميشه براي ماه عسل وقت گذاشته‌اند و مي‌دانند كه مخاطب ميليوني دارد.»

احسان عليخاني در ادامه سخنانش با اشاره به اينكه من مجري مردم هستم و تا لحظه‌اي كه مردم من را تماشا كنند و تحملم كنند هستم، گفت: «قرارمان اين است كه از بين مردم كساني كه ديده نمي‌شوند بيايند و حرف بزنند. در اين ميان ما هم قطعا اشتباه مي‌كنيم. مگر مي‌شود؟ من بچه اين مردم هستم، در اين قاب و جلوي چشم شما بزرگ شدم و قد كشيدم و اشتباه هم مي‌كنيم و بابت اشتباهي كه كرده‌ايم معذرت هم مي‌خواهيم، اما تمام عشق ما اين بوده كه آدم‌هايي بيايند و حرف بزنند كه جايي ديگر براي‌شان نباشد. اما اينكه ما رذليم چون كه يك بدبختي بزرگ‌تر را در مقايسه با يك بدبختي به شما نشان مي‌دهيم آيا اين انصاف است؟» در ادامه عليخاني گفت: «من يك قهرمان 8 ساله به برنامه‌ام آورده‌ام كه سرپرست خانواده است. آن وقت يك نفر در اوج بي‌رحمي نوشته است كه دست‌هاي كثيفت را از سر اين پسربچه بردار. شما كه دستت تميز است كاري كن. دست من كثيف... صورت من پلاستيكي... دست تو تميز و صورتت نوراني... يك كاري بكن. جلوي اسپيلت نشستن و تايپ كردن و توهين كردن به خانواده آدم كاري ندارد. چند وقت پيش محسن تنابنده حرف مي‌زد و مي‌گفت مادر من مگر پايتخت را ساخته كه به او فحش مي‌دهيد؟ من هم همينطور.»

مجري برنامه «ماه عسل» در انتهاي سخنانش تاكيد كرد اگر ما هستيم به خاطر روايت قصه‌هاي مردم است و يادآور شد: «اگر يك روز به اين نتيجه برسيم كه دوستش نداريد، خداحافظ. من مخلص شما هستم و كوچك همه مردم. من هيچ اعتباري جز تلويزيون و چشم‌هاي شما ندارم. هيچ. پارسال هم در برنامه گفتم كه اگر صفي به عدالت تشكيل بشود كه چه كسي اينجا بيايد و حرف بزند من در آخر صف هستم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون