• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5447 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ اسفند

رهبر انقلاب در ديدار رييس‌جمهور بلاروس:

كشورهاي مورد تحريم امريكا بايد با همكاري يكديگر اين حربه را از بين ببرند

معنويت مي‌تواند عامل حركت‌دهنده براي ملت‌ها باشد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي آلكساندر لوكاشنكو رييس‌جمهور بلاروس و هيات همراه، ظرفيت همكاري‌هاي دو كشور را بسيار فراتر از سطح كنوني دانستند و تاكيد كردند: بايد با استفاده از روحيه و اراده‌اي كه در دو طرف براي عملي كردن توافق‌ها وجود دارد، سطح روابط افزايش چشمگيري يابد.
ايشان با اشاره به مشتركات فراوان ايران و بلاروس، يكي از اين اشتراكات را تحريم‌هاي قلدرمآبانه امريكا و برخي كشورهاي غربي برشمردند و افزودند: كشورهايي كه مورد تحريم امريكا قرار گرفته‌اند بايد با همكاري يكديگر و با تشكيل يك مجموعه مشترك، حربه تحريم را از بين ببرند و ما معتقديم اين كار شدني است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تحريم‌هاي امريكا برضد ايران، از ابتداي پيروزي انقلاب و وضع شديدترين تحريم‌ها در دوازده سال گذشته خاطرنشان كردند: تحريم‌هاي شديد، ايران را متوجه توانايي‌ها و نيروهاي دروني خود كرد و در همين مدت تحريم‌ها، زمينه پيشرفت‌هاي بسياري براي ايران مهيا شد و كشور ما توانست در زمينه‌هاي مختلف ازجمله «علم و فناوري»، «پزشكي و بيولوژيك»، «هوا-فضا»، «هسته‌اي» و «نانو» به پيشرفت‌هاي شگفت‌آوري دست يابد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اگر كشورهايي كه مورد تحريم امريكا قرار گرفته‌اند از ظرفيت يكديگر استفاده كامل كنند منافع آن براي همه طرف‌ها، بسيار خواهد بود.
ايشان با يادآوري زمينه‌هاي همكاري ايران و بلاروس ازجمله در «علم و فناوري»، «تجارت» و «فعاليت‌هاي سياسي در مجامع بين‌المللي»، به موضوع خط عبور شمال به جنوب اشاره كردند و گفتند: راه‌اندازي خط عبور شمال به جنوب به نفع دو كشور و همچنين روسيه و منطقه است و بايد هر دو طرف براي راه‌اندازي آن تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: توافق‌ها و حرف‌ها نبايد در جلسات به پايان برسد بلكه بايد با پيگيري ويژه و زمان‌بندي مشخص، به مرحله اجرا برسد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين دنياي امروز را نيازمند معنويت دانستند و گفتند: معنويت مي‌تواند عامل حركت‌دهنده براي ملت‌ها باشد.
در اين ديدار كه حجت‌الاسلام والمسلمين رييسي رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي لوكاشنكو رييس‌جمهور بلاروس با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب گفت: من به ايران آمده‌ام تا اطمينان خاطر بدهم كه براي گشودن صفحه جديدي در روابط دو كشور مصمم هستم و با همكاري و اراده رييس‌جمهور ايران همه توافق‌ها را با پيگيري ويژه و زمان‌بندي مشخص، اجرايي خواهيم كرد.
رييس‌جمهور بلاروس تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در دوران تحريم‌ها به تجربيات و پيشرفت‌هاي شگفت‌آوري دست پيدا كرده است و ما معتقديم كه اگر از شرايط تحريم به درستي استفاده شود، مي‌تواند يك فرصت براي پيشرفت باشد، هدف من از سفر به ايران آشنايي نزديك با دستاوردهاي ايران است.
آقاي لوكاشنكو در پايان سخنان خود اين نكته را هم گفت كه شرايط سخت كنوني بين‌المللي، دوستان واقعي و غيرواقعي را براي ما مشخص كرد و ما مصمم به همكاري ويژه با همراهان واقعي هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون