• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5460 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ فروردين

روي خط سياست

زمان اعلام نتيجه دادگاه پرونده هواپيماي اوكرايني

جمهوريت| سيدمحمود عليزاده‌طباطبايي، وكيل برخي خانواده‌هاي سقوط هواپيماي اوكرايني گفت: هنوز هيچ حكم نهايي در اين باره اعلام نشده است و پايان فروردين دادگاه نتيجه بررسي‌ها را در قالب حكم نهايي اعلام مي‌كند.هنوز حدود 20 خانواده از طريق دادگاه ايران اين مساله را پيگيري مي‌كنند كه وكالت سه خانواده نيز بر عهده من است. تعداد زيادي از خانواده‌ها از رسيدگي عادلانه به پرونده هواپيماي اوكرايني نااميد شده و از ادامه پيگيري شكايت خود انصراف داده و از طريق دادگاه‌هاي خارج از ايران در حال پيگيري موضوع هستند. الان فقط 20 تا 30 خانواده مانده‌اند و 50 تا 60 خانواده انصراف داده‌اند. 

انگليسي بي‌نقص ظريف

سيد حسين موسويان، ديپلمات سابق در كانال تلگرامي خود نوشت: در خبرها ديدم كه يكي از مداحان در مراسم شب احياي امسال گفته كه مذاكره‌كننده برجام، فرق بين «تعليق با لغو» را نمي‌دانسته است. ياد خاطره‌اي از سال ۱۳۹۳ در دانشگاه پرينستون افتادم. آقاي ويليام لوئرز، ديپلمات سرشناس امريكاست با بيش از ۳۰ سال سابقه ديپلماتيك در سخنراني خود در دانشگاه پرينستون براي حضار گفت: در سال ۲۰۰۵ ظريف سفير ايران در سازمان ملل بود كه متني انگليسي در موضوع هسته‌اي را براي وي فرستادم و او با اصلاح ايرادات انگليسي متن، من را شرمنده كرد و نشان داد كه تسلط او به زبان انگليسي بيشتر از من و در حد كمال است.

 نقره‌داغ كردن بي‌حجاب‌ها

رويداد24 | موسي غضنفرآبادي، رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در توضيح «طرح مقابله با بي‌حجابي» گفت: در طرحي كه بنده دنبال مي‌كنم، هيچ‌وقت كشف‌كننده حجاب را مجرم نمي‌بينيم، بلكه اين كارش را تخلف قلمداد مي‌كنيم و طرف، هر چه بر بي‌حجابي خود اصرار كند، تخلفش بيشتر و پرداخت هزينه‌اش افزايش پيدا مي‌كند و نهايتا از خدمات اجتماعي محروم مي‌شود. با همين برخورد مادي مي‌شود موضوع را جمع كرد مثل نبستن كمربند در زمان رانندگي. يعني بي‌حجاب بايد پول تخلفش را پرداخت كند و مطمئنا هر چه بيشتر مقاومت كند بايد پول بيشتر بدهد و ادامه اين روند، او را نقره‌داغ مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون