• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5508 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۵ خرداد

هشدار بانك مركزي به مديران صندوق‌هاي قرض‌الحسنه

بانك مركزي به مديران صندوق‌هاي قرض‌الحسنه متخلف و فعالان اقتصادي كه جهت پنهان‌سازي درآمدهاي خود و فرار مالياتي، از حساب‌هاي بانكي صندوق‌هاي قرض‌الحسنه و دستگاه‌هاي كارتخوان موجود در اين صندوق‌ها سوء‌استفاده  مي‌كنند، هشدار  داد.
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، حسب اطلاعات واصله، برخي اشخاص با هدف پنهان‌سازي فعاليت‌هاي تجاري و مبادلات مالي خود به دنبال انجام تراكنش‌هاي مالي خود با استفاده از حساب‌هاي بانكي صندوق‌هاي قرض‌الحسنه و دستگاه‌هاي كارتخوان موجود در اين صندوق‌ها در پوشش سپرده‌گذاري نزد صندوق‌هاي قرض‌الحسنه هستند. در اين زمينه، ضروري است مسوولان صندوق‌هاي قرض‌الحسنه ضمن هوشياري و آگاهي از قوانين و مقررات ناظر بر مبارزه با پولشويي، اجازه سوء‌استفاده از حساب‌هاي بانكي صندوق‌ها را به اشخاص سودجو نداده و صرفا در چارچوب مفاد دستورالعمل‌هاي اجرايي ناظر بر فعاليت‌ صندوق‌هاي موصوف، نسبت به دريافت و پرداخت قرض‌الحسنه با هدف رفع نيازهاي ضروري اشخاص در راستاي ترويج سنت اسلامي قرض‌الحسنه و افشاي شفاف گزارش‌هاي مالي فعاليت كنند. در صورت سوء‌استفاده افراد سودجو با درگير نمودن حساب‌هاي بانكي صندوق‌هاي قرض‌الحسنه جهت انجام معاملات تجاري، علاوه بر افراد فوق، مسوولان صندوق‌هاي قرض‌الحسنه نيز بايد پاسخگوي  اقدامات  خود  باشند.
همچنين مقتضي است اصناف، مشاغل و فعالان اقتصادي در راستاي شفافيت در انجام مبادلات مالي و پيشگيري از هرگونه بروز تخلف، همه تراكنش‌هاي بانكي به منظور انجام مبادلات مالي را صرفا از طريق حساب‌هاي بانكي متعلق به خود انجام بدهند. بديهي است تلاش براي انجام فعاليت‌هاي متقلبانه و پنهان‌سازي فعاليت‌هاي تجاري و تراكنش‌هاي بانكي از طريق حساب‌هاي بانكي صندوق‌هاي قرض‌الحسنه، علاوه بر اينكه مي‌تواند تحت عناوين مجرمانه پولشويي و فرار مالياتي تحت پيگرد قرار بگيرد، تبعاتي نظير ايجاد محدوديت در دريافت خدمات بانكي و نقل و انتقال وجوه را براي صندوق‌هاي قرض‌الحسنه خاطي و ساير افراد متخلف در اين خصوص در  پي  خواهد  داشت.‏‏

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون