• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5508 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۵ خرداد

تفاهم همراه اول و سازمان انتقال خون براي ارايه خدمات ديجيتال

مراسم روز جهاني اهداكنندگان خون با حمايت و همراهي همراه اول برگزار و براي راه‌اندازي اپليكيشن اهداي خون تفاهم شد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، آيين گراميداشت روز جهاني اهداكنندگان خون با شعار «ما هستيم، چون شما خون اهدا مي‌كنيد» و با حمايت همراه اول صبح ديروز چهارشنبه 24 خرداد 1402 در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما برگزار شد.
در اين مراسم كه معاون فرهنگي و اجتماعي معاون اول رييس‌جمهور، تعدادي از نمايندگان مجلس، نماينده سازمان جهاني بهداشت در ايران و نمايندگان اصناف حضور داشتند، «سازمان انتقال خون» و «همراه اول» در برابر جمع كثيري از خيرين و اهداكنندگان خون تفاهمنامه همكاري تبادل كردند. اين تفاهمنامه كه در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي همراه اول منعقد شد به دنبال توسعه زيرساخت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري است؛ طراحي و اجراي پلتفرم خاص منظوره سازمان انتقال خون و تحليل داده بر مبناي اپليكيشن طراحي‌شده نيز در آن ديده شده است. بهره‌گيري از منابع، ظرفيت‌ها و امكانات طرفين با رعايت قوانين و مقررات جهت افزايش آگاهي جامعه نسبت به مسائل بهداشتي و اهداي خون داوطلبانه و نيز مسائل اجتماعي و ارتباطي از ديگر موارد مطرح در اين تفاهمنامه است.
همراه اول  به  دنبال  ارايه  سرويس‌هاي بيشتر  با   رويكرد  ديجيتال   است
حميد بهروزي، قائم‌مقام مديرعامل همراه اول در اين مراسم با تاكيد بر اينكه همواره در كنار سازمان انتقال خون بوده‌ايم، اظهار كرد: پيش از اين نيز در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود با سازمان انتقال خون همكاري‌هايي داشته‌ايم و با تفاهمنامه امروز، مسووليت‌هاي بيشتري را عهده‌دار مي‌شويم. وي افزود: هدف ما از اين همكاري‌ها به هيچ عنوان تبليغ برند نيست و تنها به دنبال فرهنگ‌سازي هستيم. مسير پيش رو را نيز همسو با زندگي ديجيتال مردم طرح‌ريزي كرده‌ايم و با توسعه اپليكيشن و سامانه‌هايي كه در تمامي نقاط كشور قابل دسترس باشد، به سمت اين هدف گام برمي‌داريم. بهروزي اين همكاري را باعث مسرت دانست و ابراز كرد: مي‌توانيم در مسير همكاري‌ها، سرويس‌هاي ديجيتال ديگري كه در گروه همراه اول نيز وجود دارد را نيز به صلاحديد سازمان، در اختيار تمامي اهداكنندگان خون در كشور قرار دهيم تا بتوانيم حداقل خدماتي را به اين قشر داشته باشيم و سرويس‌هاي جديدي را براي مردم كشورمان تعريف كنيم.
وضعيت   درخشان   ايران  در   حوزه  اهداي  خون
مصطفي جمالي، مديرعامل سازمان انتقال خون هم در اين مراسم با اشاره به حدود 50 ميليون واحد خون اهداشده در سال‌هاي گذشته و وضعيت درخشان اهداي خون ايران در ميان كشورهاي مديترانه شرقي اظهار كرد: از سال ۲۰۰۷ ميلادي، اهداي ۱۰۰ درصد داوطلبانه در كشور داشتيم و سال گذشته نيز براي نخستين‌بار، با خون‌هاي اهدايي همه نياز مراكز درماني را به صورت ۱۰۰ درصدي تامين كرديم.
اهداكنندگان خون،  مدافعان   حيات
ملك‌زاده، معاون فرهنگي و اجتماعي معاون اول رييس‌جمهور هم كه ديگر سخنران اين مراسم بود، اهدا‌كنندگان خون را مصداق مدافعان حيات دانست و اقدام آنان براي همنوعان خود را داراي جنبه‌هاي مادي و معنوي بيان كرد كه در حكمراني هم نقش موثر دارند.
سازمان جهاني  بهداشت به دنبال گسترش همكاري‌ها   با   ايران
سيدجعفر حسين، نماينده سازمان جهاني بهداشت در ايران نيز كه به سخنراني در اين مراسم پرداخت، با ابراز اميدواري نسبت به گسترش همكاري‌ها با سازمان انتقال خون ايران، تصريح كرد: تلاش‌هاي ارزنده سازمان انتقال خون ايران اين كشور را به يكي از قوي‌ترين كشورهاي منطقه مديترانه شرقي از نظر دانش و تجربيات اهداي خون تبديل كرده است. قرائت پيام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز بخش ديگري از اين مراسم بود كه به دنبال آن «اپليكيشن اهداي خون» كه توسط همراه اول توسعه خواهد يافت نيز معرفي شد. گفتني است در ادامه اين مراسم نيز از برخي اهداكنندگان خون با اهداي لوح، تقدير شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون