• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5510 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ خرداد

اخبار ايران و جهان

ضرب و شتم دو نيروي اورژانس

رييس سازمان اورژانس كشور از حمله به دو نيروي اين سازمان و سرقت آمبولانس خبر داد و خواستار تشديد مجازات براي مزاحمان نيروهاي اورژانس و امدادي شد. دكتر جعفر ميعادفر با بيان اينكه در دو هفته اخير دست‌كم چهار مورد حمله و ضرب و شتم به نيروهاي اورژانس در نقاط مختلف كشور به ثبت رسيده است، گفت: «در تازه‌ترين مورد كه حوالي ساعت ۲۰ پنجشنبه شب گذشته رخ داد، پنج نفر كه حالت عادي نداشتند به آمبولانس اورژانس در حين ماموريت حمله‌ور شده و پس از آسيب به دو تكنيسين اورژانس، خودروي آمبولانس را به سرقت برده و متواري شدند.»
او با بيان اينكه اين حادثه در خرم آباد رخ داده است، درباره جزييات آن گفت: «حوالي ساعت ۲۰ پنجشنبه ۲۵ خردادماه، يك مورد حادثه تصادف موتوسيكلت به مركز فوريت‌هاي امدادي ۱۱۵ در استان لرستان اطلاع داده شد كه در پي آن يك دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. تكنيسين‌هاي اورژانس در حال امدادرساني به فرد مصدوم و ارايه خدمات اوليه به او بودند كه ناگهان سرنشينان يك دستگاه خودروي سواري به آنان نزديك شده و در حالي كه شرايط عادي نداشتند از خودرو پياده شده و با چاقو به تكنيسين‌هاي اورژانس حمله‌ور شدند.»
ميعادفر با بيان اينكه پنج نفر به دو تكنيسين اورژانس حمله‌ور شدند، اظهاركرد: در جريان اين درگيري دو تكنيسين اورژانس دچار آسيب‌ديدگي‌هايي شدند كه اقدامات درماني براي آنان انجام شد. خوشبختانه همكاران وظيفه‌شناس من در آن شرايط نيز به فرد مصدوم امدادرساني كردند. در ادامه نيز يكي از اين افراد سوار بر خودروي آمبولانس شده و اقدام به سرقت آن كرد.
رييس سازمان اورژانس كشور با بيان اينكه نيروهاي پليس حاضر در محل اقدام به اجراي طرح مهار و متوقف كردن آمبولانس سرقتي كردند، گفت: «با توجه به اينكه فرد سارق حالت عادي نداشت، خسارات زيادي به آمبولانس وارد كرد، به‌طوري‌كه اين خودرو به‌طوركامل از چرخه ماموريت خارج شده و در حال حاضر در تعميرگاه است. راننده مذكور نيز در همان شب دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد.»
او با بيان اينكه يك روز بعد، نفر ديگر مرتبط با اين اقدام دستگير شد، گفت: «همچنان سه نفر از عاملان اين اقدام فراري و تحت تعقيب پليس هستند. خوشبختانه دستگاه قضايي در اين خصوص همكاري خوبي انجام داد و بناشده تا اشد مجازات براي اين افراد در نظر گرفته شود. طبق اعلام پليس نيز به زودي سه نفر ديگر نيز دستگير خواهند شد.»  ميعادفر با اشاره به نامه‌اي كه هفته گذشته خطاب به دادستان كل كشور منتشر كرده بود، گفت: «در اين نامه ضمن دعوت از دادستان محترم براي بازديد از سازمان اورژانس كشور از او خواستيم تا از نيروهاي اورژانس كشور در برابر چنين اقداماتي مراقبت كرده و همچنين با هماهنگي دادستان‌ها در سراسر كشور اشد مجازات را براي افرادي كه اقدام به ايجاد هرگونه مزاحمت، اخلال در ماموريت و ضرب و شتم پرسنل كنند، در نظر بگيرند.»
رييس سازمان اورژانس كشور گفت: «در اين حادثه فرد مصدوم خدمات درماني را به درستي دريافت كرد، اما اگر خداي نكرده چنين اخلالي سبب مرگ اين فرد شده بود، آن وقت اين افراد با مجازات قتل روبه‌رو بودند. از سوي ديگر اين اقدام افراد شرور در وارد كردن آسيب به آمبولانس سبب شد تا در شرايطي كه با كمبود آمبولانس مواجهيم، يك دستگاه آمبولانس ما نيز از چرخه خارج شود.»


جزييات آتش‌سوزي بسيار گسترده در رباط‌كريم
رييس آتش‌نشاني رباط‌كريم از آتش‌سوزي بسيار گسترده در انبار دپو لاستيك‌هاي ضايعات در مجاورت شهرك اشكانيه رباط‌كريم خبر داد و گفت: «اطفاي حريق با آتش و دود غليظ همراه بود.» حميد رزاقي با اشاره به آتش‌سوزي انبار لاستيك گفت: «ظهر روز گذشته در پي تماس شهروندان با سامانه 125 سازمان آتش‌نشاني شهر رباط‌كريم مبني بر حريق يك انبار ضايعات لاستيك در مجاورت شهرك اشكانيه رباط‌كريم از ايستگاه‌هاي مختلف عملياتي به محل حادثه اعزام شدند.» او گفت: «متاسفانه به علت اشتعال‌زا بودن لاستيك‌هاي دپوشده حجم آتش بسيار گسترده بود و اطفاي حريق با آتش و دود غليظ همراه بود كار را كمي سخت‌تر كرد.» رييس آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرستان رباط‌كريم در ادامه گفت: «تمام ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني شهرستان رباط‌كريم به محل حادثه اعزام ‌شدند و درگير خاموش كردن آتش شدند.» او گفت: «خوشبختانه در جريان اين حريق گسترده كسي مصدوم نشده اما به دليل وسعت زياد حريق چند ساعتي براي مهار آن زمان نياز بود.»


6 كشته بر اثر تيراندازي در تنسي امريكا
در پي تيراندازي در ايالت تنسي امريكا شش نفر از جمله سه كودك و سه بزرگسال كشته شدند. به گزارش «سي بي‌اس نيوز»، فرد مظنون اين حادثه نيز جان خود را از دست داده با اين حال تاكنون اطلاعاتي در مورد هويت او منتشر نشده است. اداره تحقيقات تنسي گفت كه اجساد قربانيان اين حادثه براي كالبدشكافي به بيمارستان منتقل شده است. آنچه به نظر مي‌رسد قتل و پس از آن خودكشي قاتل باشد كه در ساعت ۹ شب به وقت محلي پنجشنبه رخ داد.  به گفته او، پليس پس از گزارش يك تيراندازي وارد عمل شد، سپس با خانه‌اي در شعله‌هاي آتش روبه‌رو شده است. مقامات پليس ايالتي اعلام كردند كه به نظر مي‌رسد اين حادثه ناشي از يك اختلاف خانوادگي باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون