• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5510 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ خرداد

اخبار

وقوع زلزله نسبتا بزرگ در خوي

زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 4.7 ريشتر خوي را لرزاند.  درپي وقوع زلزله ۴.۷ ريشتري در شهرستان خوي در استان آذربايجان غربي، نيروهاي امدادي به حالت آماده‌باش درآمده و تيم‌هاي ارزياب به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند.  صادق محمودي، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در اين باره گفت: «زلزله‌اي به بزرگي ۴.۷ ريشتر در ساعت ۱۶ روز گذشته بخش‌هايي از استان آذربايجان غربي در شهرستان‌هايي نظير خوي و سلماس را لرزاند. اين زلزله در عمق ۹ كيلومتري از سطح زمين رخ داده است.» او با بيان اينكه درپي اين زلزله تيم‌هاي امدادي به حالت آماده‌باش درآمدند، گفت: «همچنين تيم‌هاي ارزياب به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و بررسي‌ها در اين خصوص آغاز شده كه البته تاكنون گزارشي از وقوع خسارت دريافت نشده است.» همچنين بابك يكتاپرست، معاون روابط عمومي سازمان اورژانس كشور از آماده‌باش كامل نيروهاي اورژانس در استان آذربايجان غربي خبر داد و گفت: «تيم‌هاي ارزياب اورژانس نيز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.»


جزييات گروگانگيري فرد زورگير در نياوران
پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري زورگيري خبر داد كه براي فرار از دست پليس اقدام به گروگانگيري كرده بود. سركلانتر يكم پليس پيشگيري تهران از دستگيري ۲ مرد جوان كه از شهروندان با تهديد سلاح سرد زورگيري مي‌كردند، خبر داد و گفت: «متهمان براي فرار قصد گروگانگيري شهروندان را داشتند كه با اقدام به‌موقع ماموران دستگير شدند.» سرهنگ محمدباقر قدم‌زاده در تشريح اين خبر گفت: «بامداد بيست و هفتم خرداد، عمليات كلانتري ۱۲۳ نياوران در حال گشت‌زني در محدوده خيابان باهنر تهران به يك موتوسيكلت آپاچي دو ترك كه افراد گذري از خيابان را زاغ‌زني مي‌كردند، مشكوك شده و آنها را تحت مراقبت‌هاي ويژه پليسي قرار دادند.» او گفت: «متهمان در همين حين به طرف مردي در يك خودرو حمله‌ور شده و با تهديد سلاح سرد از او اقدام به زورگيري كرده كه ماموران به سرعت براي دستگيري زورگيران وارد عمل شده و در محل هر دو متهم با استفاده از سلاح سرد به ماموران حمله‌ور شدند.»
اين مقام انتظامي به اقدامات پيشدستانه پليس و آمادگي هر چه تمام‌تر ماموران كلانتري اشاره كرد و گفت: «ماموران با استفاده از قانون به‌كارگيري سلاح و شليك تير هوايي يكي از متهمان را دستگير كردند، ولي متهم ديگر كه راه فراري نداشت اقدام به حمله به سمت شهروندان و گروگانگيري كرد كه با اقدام به‌موقع و استفاده از قانون به‌كارگيري سلاح موفق به اين كار نشد و در محل دستگير شد و تلفن همراه سرقتي نيز در محل به صاحبش بازگردانده شد.»
سركلانتر يكم پليس پيشگيري تهران بزرگ گفت: «متهمان ۲۳ و ۲۲ ساله در تحقيقات اوليه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه با همكاري همديگر اعتراف كرده و گفتند كه پس از سرقت و زورگيري تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معيني فروخته‌اند.» به گفته اين مقام انتظامي، متهمان به همراه پرونده تحويل مراجع قضايي شدند و شناسايي مالخر اموال مسروقه در دستور كار كلانتري 123 نياوران قرار گرفت.


مشاجره دو همسايه در بريانك به قتل ختم شد
يك مرد جوان پس از درگيري با همسايه خود در محله بريانك به كام مرگ فرو رفت. 26 خرداد كاركنان انتظامات يكي از بيمارستان‌هاي تهران مرگ مشكوك مرد جواني را روي تخت بخش اورژانس اين مركز درماني از طريق تماس تلفني به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كردند. با اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، ماموران تشخيص هويت و كارشناسان پزشكي قانوني به همراه محمدجواد شفيعي، بازپرس ويژه قتل شعبه پنجم دادسراي امور جنايي، راهي بيمارستان مورد نظر شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي در سردخانه بيمارستان با جسد مرد حدودا 30 ساله‌اي مواجه شدند كه به دلايل نامشخصي فوت كرده بود، اما بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد متوفي ساعتي قبل از اينكه فوت كند با همسايه خود درگير شده كه همين موضوع شك تيم جنايي را برانگيخت. در نخستين گام تيم بررسي صحنه جرم پاي در ساختمان موردنظر واقع در محله بريانك گذاشتند و فردي كه شاهد حادثه بود را هدف تحقيق قرار دادند. او گفت: «متوفي با يكي از همسايه‌ها به خاطر قوانين آپارتمان‌نشيني مشكل داشت كه همين قضيه باعث وجود آمدن درگيري ميان آنها در ساختمان شد.»شاهد حادثه گفت: «زمان وقوع حادثه، متوفي و مرد جوان دوباره با يكديگر به صورت لفظي مشاجره كردند اما ناگهان به صورت فيزيكي درگير شدند و در ادامه همديگر را هدف ضرب و جرح قرار دادند. نهايتا اين نزاع به پايان رسيد و هر دو نفر به خانه‌هاي خود رفتند.» تحقيقات مقدماتي نيز حكايت از آن داشت، متوفي پس از پايان درگيري به خانه رفته اما ساعتي بعد به دليل اينكه قفسه سينه‌اش درد داشته به بيمارستان مراجعه كه در آنجا اقدامات كادر پزشكي فايده‌اي نداشته و نهايتا فوت كرده است. بدين‌ترتيب همسايه متوفي بازداشت شد‌. او در تحقيقات ابتدايي عنوان كرد در درگيري حضور داشته اما ضربه شديدي به قفسه سينه متوفي وارد نكرده است. همچنين پس از بررسي‌هاي اوليه قاضي جنايي به كارآگاهان دستور داد تا در رابطه با اين نزاع مرگبار تحقيق كنند. با دستور قاضي شفيعي از شعبه پنجم دادسراي امور جنايي، جسد مقتول براي معاينات دقيق‌تر و مشخص شدن علت تامه فوت به پزشكي قانوني منتقل و متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون