• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5532 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۴ تير

اخبار

بسته هولناك براي ماكرون!

اعتماد| يك بسته هولناك حاوي انگشت قطع شده به كاخ اليزه در پاريس رسيد. به گزارش ايونينگ استاندارد، يك منبع در نهاد رسمي رياست‌جمهوري فرانسه گفت: براي اطمينان از حفظ و تجزيه و تحليل در سريع‌ترين زمان ممكن، انگشت به يخچال پليس انتقال داده شد.
اين منبع گفت كه بعدا آزمايش‌ها نشان داد كه انگشت متعلق به يك «انسان زنده» است كه با او تماس گرفته شد و «حمايت كامل پزشكي انجام شد.» هيچ يادداشت يا هر شكل ديگري از مكاتبه همراه انگشت وجود نداشت.
اين منبع گفت: صاحب انگشت به دلايل متعدد معرفي نخواهد شد. او گفت: اصلا مشخص نيست كه چرا اين انگشت براي رييس‌جمهور فرستاده شده است.
گلوله از جمله اقلام شومي است كه طي ساليان گذشته براي سران دولت فرانسه ارسال مي‌شود، اما اين اولين ‌بار است كه عضوي از بدن ارسال شده است.
اين مساله در دوراني براي ماكرون رخ مي‌دهد كه با شورش‌هاي دسته جمعي بر سر تعدادي از مسائل مواجه شده است. از اصلاحات حقوق بازنشستگي گرفته تا تيراندازي به يك جوان 17 ساله فرانسوي الجزايري توسط پليس پاريس در هفته گذشته. انتظار مي‌رود در روز جمعه، زماني كه ماكرون در جشن روز باستيل در 14 جولای در پاريس حاضر شود، ناآرامي‌هاي بيشتري رخ بدهد. هزاران پليس و ژاندارم پس از هشدارهاي اطلاعاتي مبني بر اينكه آشوبگران جشن ملي فرانسه را هدف قرار خواهند داد، در خيابان‌ها حضور خواهند داشت.


انفجار مهيب در شهر اتمي روسيه

ايسنا|رسانه‌ها و منابع روس وقوع انفجاري مهيب در شهر «كورچاتوف» - شهري كه نيروگاه اتمي مهم كورسك روسيه در آن قرار دارد - را گزارش كردند.
فرماندار استان كورسك روسيه اعلام كرد: اوايل روز جمعه يك پهپاد مهاجم در آسمان منطقه كورچاتوف هدف قرار گرفت و انفجاري ناشي از سقوط اين پهپاد در اين شهر كه يك شهر صنعتي و محل نيروگاه هسته‌اي كورسك است، به وقوع پيوست.
رومان استاروويت، فرماندار منطقه كورسك روسيه در پستي در كانال خود در پيام‌رسان تلگرام اعلام كرد: «خوشبختانه هيچ يك از شهروندان آسيب نديدند. تاسيسات حياتي نيز آسيبي پيدا نكردند.»
به گفته اين مقام محلي روس، اين انفجار كه بر اثر سقوط يك پهپاد به وقوع پيوست، آسيب جزیي به نماي يك ساختمان وارد كرده و منجر به شكسته شدن پنجره‌هاي چند ساختمان ديگر شد.
پيش از اعلام اين مقام روس، چند كانال خبري در پيام‌رسان تلگرام وقوع انفجار با صدايي بلند در منطقه كورچاتوف را گزارش كرده و ويديوهايي از آن را منتشر كردند. در يكي از اين ويديوها برخي شهروندان منطقه قطعات پهپادي كه منفجر شد را يافته‌اند.
شهر كورچاتوف داراي مرز مشترك با اوكراين است. اين شهر در اواخر دهه ۱۹۶۰ ساخته شد و نام آن از روي نام  سرگئي كورچاتوف، يك فيزيكدان مشهور ملقب به «پدر بمب اتمي» شوروي سابق، برداشته شده است.
نيروگاه برق اتمي كورسك در حومه كورچاتوف در فاصله حدودا چهار كيلومتري از مناطق مسكوني شهر قرار دارد. همچنين مقر شركت مهم انرگوتكس روسيه كه تجهيزات راكتورهاي اتمي را مي‌سازد هم در اين شهر 40 هزار نفري واقع است.
چند رسانه محلي وقوع يك «انفجار قدرتمند» را نيز طي شب گذشته در شهر وورونژ، مركز منطقه‌اي به همين نام واقع در شرق كورسك را گزارش كردند.
آلكساندر گوسف، فرماندار منطقه وورونژ صبح جمعه اعلام كرد: سامانه‌هاي ضدهوايي اين منطقه سه پهپاد مهاجم را در فاصله چند كيلومتري خارج از شهر نابود كردند. او در بيانيه‌اي گفت: بر اثر اين حمله هيچ تلفات، جراحات يا تخريبي اتفاق نيفتاد.
مناطق كورسك، بريانكس و بلگورود روسيه هم مرز با اوكراين بوده و از زمان شروع عمليات نظامي ويژه ارتش روسيه در فوريه ۲۰۲۲ در اوكراين ‌بارها هدف حملات توپخانه و پهپادي اوكراين قرار گرفته‌اند. مقام‌هاي روسي، كي‌يف را به دسيسه‌چيني براي تخريب مكان‌هاي زيرساختي مهم روسيه ازجمله نيروگاه‌هاي برق هسته‌اي متهم كرده‌اند.


موافقت دولت سوئد  با آتش زدن تورات

ايسنا| پليس سوئد روز گذشته با درخواست يك شهروند سوئدي براي آتش زدن تورات طي فردا مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در استكهلم موافقت كرد.
شبكه عبري «INEWS24» گزارش داد كه تا به الان هويت فردي كه خواهان آتش زدن تورات شده است، مشخص نيست، اما به نظر مي‌رسد كه او نيز مي‌خواهد اين كار را كند تا پايبندي سوئد به اصل آزادي بيان را به چالش بكشاند. سوئد بر اساس اين اصل با آتش زدن نسخه‌اي از قرآن كريم موافقت كرده بود.
اين شبكه اعلام كرد كه رهبران مسلمان و يهود در سوئد در پشت پرده به اعمال فشار بر آن شخص مي‌پردازند تا از آتش زدن تورات امتناع كند، اما تا به الان موفق نشده‌اند.
هفته گذشته عميخاي شوكلي، وزير مقابله با يهودستيزي رژيم صهيونيستي پيامي را به نخست وزير سوئد فرستاد و در آن خواهان اين شد كه او دستور ممانعت از آتش زدن تورات را بدهد. اسحاق هرتزوگ، رييس رژيم صهيونيستي نيز تصميم سوئد براي اجازه به آتش زدن كتاب تورات را محكوم كرد و گفت: من اكنون ناراحت هستم كه سرنوشت آتش زدن قرآن در انتظار تورات، كتاب مقدس يهوديان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون