• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5539 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱ مرداد

معرفي متولي جديد براي «مولدسازي»

وزير امور اقتصادي و دارايي با صدور احكامي حسين قربان‌زاده را به عنوان مشاور خود و مالك رحمتي را به عنوان رييس سازمان خصوصي‌سازي منصوب كرد. 
مالك رحمتي فارغ‌التحصيل مقطع دكترا و داراي سوابق اقتصادي و اجرايي در آستان قدس رضوي، وزارت كشور و بنياد شهيد است كه پيش از اين قائم‌مقام آستان قدس، مديرعامل سازمان اقتصادي رضوي، عضو هيات امنا و رياست بنياد بهره‌وري موقوفات آستان قدس و عضويت هيات‌مديره و قائم‌مقام مديرعامل سازمان اقتصادي كوثر و مسووليت در سطوح مديريتي وزارت كشور از ديگر سوابق و مسووليت‌هاي رحمتي است.
به نظر مي‌رسد كه حضور مالك رحمتي با چنين سوابقي بيش از همه‌چيز با هدف پيشبرد برنامه پرحاشيه و جنجالي موسوم به «مولدسازي دارايي‌ها»ست كه از اجراي آن هنوز گزارشي در دست نيست. وزير اقتصاد در حكم جديد خود براي رييس سازمان خصوصي‌سازي، از وي خواسته تا «امور دبيرخانه هيات مولدسازي و تحقق اهداف بودجه‌اي با شفافيت كامل فرآيندها» انجام شود. ضمن اينكه « استفاده از شيوه‌هاي نوين و روش‌هاي متنوع در قيمت گذاري و واگذاري»نيز از جمله درخواست‌هاي وزير اقتصاد از وي بوده است.  حسين قربانزاده در چند ماه آخر تصدي پست رييس سازمان خصوصي‌سازي، خط مقدم دفاع از پروژه «مولدسازي» بوده و حتي به مناظره با چهره‌هاي مختلف در اين راستا نيز پرداخته است. گرچه او هرگز حاضر نشد مقابل رسانه‌ها به صورت شخصي از اين اقدام دفاع كند و حتي چندين بار درخواست‌ها براي گفت‌وگو با «اعتماد»را نيز رد كرد. 
حالا به نظر مي‌رسد كه بركناري وي، تا حد زيادي مرتبط با «نارضايتي از عملكرد سازمان خصوصي‌سازي»در راستاي اجراي برنامه مولدسازي باشد.
بودن چهره‌اي نزديك به آستان قدس رضوي و با تجربه حضور در موقوفات آن، مي‌تواند دولت را در اجراي اين برنامه ياري دهد. برنامه‌اي كه بسياري از اقتصاددانان و حتي چهره‌هاي نزديك به اصولگرايان نظير احمد توكلي، آن را «غيرقانوني» و بدعتي عجيب براي فروش اموال دولتي توصيف كرده‌اند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون