• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5539 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱ مرداد

دليل شلوغي صف نانوايي‌ها چيست؟

چندماهي است كه موضوع صف‌هاي طولاني نانوايي‌ها بيش از گذشته مشهود است كه همين امر سبب نارضايتي شهروندان شده است چرا كه با اعلام شرايط مساعد توليد و ذخاير گندم و اجراي هوشمندسازي نان در راستاي كاهش تخلفات انتظار مي‌رود كه مشكلي در عرضه نان نداشته باشيم.
بررسي‌هاي ميداني نشان مي‌دهد كه بسياري از واحدهاي نانوايي، نان‌ها را در بسته‌هاي مختلف انباشت و به سوپرماركت‌ها و فروشگاه‌ها مي‌دهند كه همين امر منجر به معطلي و تشكيل صف‌هاي طولاني شده است.
نظافتي، مدير اجرايي طرح هوشمندسازي يارانه آرد در اين باره به باشگاه خبرنگاران گفت: در فاز دوم طرح هوشمندسازي كمك هزينه پرداختي دولت به نانوايي‌ها از ارديبهشت سال قبل معادل ۱۵ درصد بود كه از ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ به ۳۰ درصد و از تيرماه امسال به ۴۰ درصد رسيد.
مديراجرايي طرح هوشمندسازي يارانه آرد مي‌گويد: سهميه آرد نانوايان كه تا پايان بهمن سال گذشته ثابت بود، اكنون شناور شده است، اين امر بدان معناست كه هر نانوايي بر مبناي عملكرد ثبت شده بر روي كارتخوان‌هاي هوشمند، آرد يارانه‌اي دريافت مي‌كند.
نظافتي با بيان اينكه قيمت آرد همانند سال قبل است، گفت: هر نانوايي به ميزان پخت و فروش نان در دوره قبل به علاوه تا ۱۰ درصد بيشتر هم براي دوره جديد مي‌تواند آرد يارانه‌اي دريافت كند، بنابراين نانوايان مي‌توانند توليد نان را افزايش دهند. در مقابل اگر يك نانوايي همه آردي را كه در دوره قبل دريافت و به نان تبديل نكند، به همان ميزان آرد كمتري دريافت مي‌كند.
با وجود اذعان مسوولان مبني بر ذخاير مطلوب گندم در سيلوها و شرايط مساعد توليد انتظار مي‌رود كه شوراي آرد و نان با اعمال نظارت بيشتر از تخلفات واحدهاي نانوايي جلوگيري كند تا شاهد صف‌هاي طولاني و بي‌كيفيتي نان نباشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون