• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3294 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

مروري بر اخبار دنياي ديجيتال

ديجي نامه

 

 

آرين ريحانه/ نسخه بعدي Android Wear اين امكان را به شما مي‌دهد كه از طريق مچ‌تان به دوستان‌تان پيام بفرستيد.براي نسخه بعدي Android Wear، گوگل قصد دارد مجموعه امكانات جديدي را براي بهبود بخشيدن به ارتباطات شخصي و سرعت بخشيدن به تبادل اطلاعات ساعت‌هاي هوشمند ارايه دهد. با توجه به گزارش Phandroid گوگل در حال كار روي قابليتي كه Together نام دارد، است. اين قابليت امكان ارتباط مستقيم ساعت به ساعت (Watch-to-watch) را فراهم مي‌كند و براي فرستادن شكلك‌ها، عكس‌ها، برچسب‌ها و پيام‌ها به يكديگر كاربرد دارد. گوگل در آخرين نسخه Android Wear قابليتي را افزوده كه شكلك‌ها را مي‌توان در صفحه نمايش نقاشي كرد. در ساعت‌هاي هوشمند اين به منزله يك تحول و پاسخي به قابليت Digital Touch اپل روي Apple Watch است. گزارشات حاكي از اين است كه اين امكان تنها براي ارتباط يك شمايل ساعت (Watch face) به خودش است و به صورت كلي قابل استفاده نيست و به اين معناست كه هر دو طرف بايد براي ارسال و دريافت اين گونه پيام‌ها از يك شمايل ساعت و در يك زمان يكسان استفاده كنند. اگر اين‌گونه باشد به اين معناست كه افراد براي تعويض شمايل ساعت خود بايد از قبل با دوستان خود مشورت كنند. قابليت ديگري كه در گزارشات رسيده به چشم مي‌خورد اين نگراني را ايجاد كرده است كه گوگل از يك روش كنترل تك ضربه‌اي براي
Android Wear استفاده خواهد كرد. پيمايش در منوي اصلي به يك حركت راست به چپ تبديل شده و براي انواع گوناگون قابلت‌هاي مربوط به شمايل ساعت‌هاي مختلف از كنترل تك ضربه‌اي استفاده خواهد شد. براي مثال، يك ضربه مي‌تواند بين صفحه‌هاي مختلف اطلاعات بچرخد – مثل اطلاعات بيشتر درباره گزارش آب و هوا، اطلاعات عميق‌تر تناسب اندام يا رنگ بندي‌هاي جايگزين – به علاوه اينكه به عنوان يك راه سريع دستيابي به اطلاعات بيشتر است. گزارش حاكي از يك تصوير است كه نشان مي‌دهد يك ضربه روي شمايل بدنسازي ساعت يك كارت را نشان مي‌دهد كه پس از خواندن با يك حركت مي‌تواند بسته شود. صفحه نمايش‌هاي تك ضربه‌اي حسي هستند و اين مي‌تواند قابليت‌هاي زيادي به شمايل‌هاي Android Wear اضافه كند. ظاهرا، گوگل قصد داشت تا نرم افزار جديد Android Wear را در آخر جولاي ارايه كند، اما تاريخ ارايه به آگوست موكول شد. Fallout 4 عنوان بهترين نمايش نمايشگاه E3 2015 را از آن خود كرد.بررسي‌هاي كارشناسان سايت Game Critics اعلام شد و Fallout 4 برنده عنوان بهترين نمايش E3 2015 شد. به علاوه با توجه به كل جوايز، بازي نقش آفريني جهان باز شركت Bethesda همچنين جوايز بهترين بازي رايانه‌هاي شخصي و بهترين بازي نقض آفريني را از آن خود كرد. از ديگر برندگان بزرگ امسال مي‌توان به
Uncharted 4: A Thief’s End اشاره كرد، كه توانست جوايز بهترين بازي اختصاصي و بهترين بازي حادثه‌اي – ماجراجويي را از آن خود كند و همچنين صاحب يك تقدير ويژه به خاطر گرافيك بازي شد. بازي Star Wars Battlefront نيز برنده جوايز بهترين بازي حادثه‌اي و بهترين بازي آنلاين چند نفره شد. تنها بازي‌هايي كه جدا از حق راي مقرر برنده شدند Horizon Zero Dawn و No Man’s Sky بودند كه به ترتيب برنده جوايز بهترين بازي اصلي و بهترين بازي مستقل شدند. براي كانديدا شدن يك بازي، بازي بايد حداقل پشت در‌هاي بسته در كنفرانس E3 قابل بازي باشد و فقط يك دمو يا تريلر غير قابل بازي نباشد و به همين دليل است كه بسياري از بازي‌هاي سطح بالاي اعلام شده به حد نصاب كانديدا شدن نمي‌رسند. كميته قضاوت شامل منتقداني از گستره بزرگ ناشرهايي هستند كه صنعت بازي را پوشش مي‌دهند از Associated Press تا Yahoo.

در زير ليست كامل برندگان را مشاهده مي‌كنيد:

بهترين نمايش:

Fallout 4
(Bethesda Game Studios/Bethesda for PC, PlayStation 4, Xbox One)

پنجمين سري از بازي‌هاي فال آوت در تاريخ November 10, 2015 به بازار راه پيدا خواهد كرد. اين بازي شبيه به نسخه قبلي خود است كه مي‌تواند دوربين از اول شخص به سوم شخص تغيير كند.

بهترين بازي اصلي:

Horizon Zero Dawn
(Guerrilla Games/Sony Computer Entertainment for PlayStation 4)
در اين گيم بازيكن در نقش Aloy ظاهر مي‌شود كه يك شكارچي وكمانگير است. در سرزميني مبارزه مي‌كند پساآخرالزماني است وتحت كنترل ربات‌ها ست.

بهترين بازي اختصاصي:

Uncharted 4: A Thief’s End
(Naughty Dog/Sony Computer Entertianment for PlayStation 4)
آخرين سري از بازي‌هاي آنچارتد كه در نيمه اول يا دوم 2016 به بازار خواهد آمد. اتفاقات بازي سه سال بعد از نسخه قبلي را روايت مي‌كند در زماني كه شكارچي بازنشسته همراه با همسر خود زندگي مي‌كند ولي...

بهترين بازي رايانه‌هاي شخصي:

Fallout 4
(Bethesda Game Studios/Bethesda for PC, PlayStation 4, Xbox One)

بهترين بازي كنسول‌هاي دستي - موبايل:

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes
(Nintendo for 3DS)

بهترين سخت افزار – جنبي:

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes
(Nintendo for 3DS)
از مجموعه افسانه زلدا كه در اواخر سال 2015 به بازار خواهد آمد. اين بازي به گونه‌اي طراحي شده است همزمان سه بازيكن مي‌توانند باهم گيم را به پيش ببروند ودر سه نقش مختلف در قالب يك تيم معماهاي بازي را حل كنند.

بهترين بازي حادثه اي:

Star Wars Battlefront
(DICE/EA for PC, PlayStation 4, Xbox One)
يك گيم اول وسوم شخص است كه بر اساس مجموعه فيلم‌هاي star wars ساخته شده‌اند. اين بازي امسال به بازار خواهد آمد.

بهترين بازي حادثه‌اي – ماجراجويي:

Uncharted 4: A Thief’s End

بهترين بازي نقش آفريني:

Fallout 4

بهترين بازي مسابقه اي:

Need for Speed
(Ghost Games/EA for PC, PlayStation 4, Xbox One)

از سري بازي‌هاي need for speed است كه سابقه بسيار زيادي در بين بازي‌هاي racing يا مسابقه‌اي دارد.

بهترين بازي ورزشي:

FIFA 16
(EA Canada/EA Sports for PC, PlayStation 4, Xbox One)
آخرين نسخه از سري بازي‌هاي فيفا كه جزو پرطرفدارترين بازي‌هاي ورزشي است امسال به بازار مي‌آيد. اين نسخه به جز اصلاح‌هاي بسيار زياد گرافيكي امكانات جانبي ديگري هم به آن افزوده شده است.

بهترين بازي خانوادگي – اجتماعي:

Super Mario Maker
(Nintendo EAD/Nintendo for Wii U)

از معروف‌ترين بازي‌هاي نينتدو براي كنسول‌هاي اختصاصي خود است كه سپتامبر 2015 به بازار عرضه مي‌شود. اين بازي قدرت اصلاح وساخت بازي‌هاي مخصوص به خود را به بازيكن‌ها مي‌دهد كه آن را با بقيه در اينترنت به اشتراك بگذارند.

بهترين بازي آنلاين چند نفره:

Star Wars Battlefront
بهترين بازي مستقل:
No Man’s Sky
(Hello Games for PC, PlayStation 4)

تاريخ عرضه دقيقي از آن اعلام نشده است ولي از بازي‌هايي با دنياي باز هستند كه شما در آن نقش يك سفينه كاوشگررا داريد كه با سر زدن به سيارات مختلف به اكتشاف در آنها مي‌پردازيد.

تقدير ويژه از گرافيك بازي:

Uncharted 4: A Thief’s End

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها