• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3294 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

پيشنهاد عارف به اصولگرايان:

گفت‌وگو و تعامل براي تقويت مشتركات

محمد‌رضا عارف در شهرري يك بسته پيشنهادي جديد را پيش روي رقيب اصولگرا گذاشت: تعامل و گفت‌وگو به شرط حسن نيت!رييس بنياد اميد ايرانيان با ارايه پيشنهادي به جريان رقيب اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هويت خود براي تقويت مشتركات بين دو جريان سياسي با رقيب خود تعامل و گفت‌وگو كنند به شرطي كه رقيب اين پيشنهاد را با حسن نيت بپذيرد. به گزارش اميد، محمدرضا عارف در جمع مردم شهرري با اشاره به صدور بيانيه مشترك ايران و گروه 1+5 با تبريك موفقيت كشورمان در‌پايان دادن به چالش ساختگي 12 در ارتباط با پرونده هسته‌اي گفت: از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي به‌ويژه آقايان دكتر ظريف و دكتر صالحي كه با برخورد قوي، كارشناسي و فني و با رعايت خطوط قرمز نظام در مذاكرات 23 ماهه همواره با سعه صدر و حسن‌نيت حداكثري عزت ملي ايران را حفظ كردند تشكر و قدرداني مي‌كنم. وي همچنين با قدرداني از رهبر معظم انقلاب و رييس‌جمهور به دستاوردهاي توافق هسته‌اي اشاره كرد و گفت: پذيرفتن حق قانوني ايران در استفاده از فناوري هسته‌اي و غني‌سازي، تاييد عملي مواضع قبلي جمهوري اسلامي در صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي با لغو تحريم‌هاي ظالمانه، فراهم شدن فضاي جديد در دنيا و در ارتباط با استفاده كشورهاي در حال توسعه از فناوري‌هاي پيشرفته، شكستن انحصار استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته توسط كشورهاي خاص و فراهم شدن زمينه توسعه همكاري و تعامل با دنيا در زمينه‌هاي علمي و فناوري با توجه به اولويت‌هاي سند چشم‌اندار از جمله دستاوردهاي توافق هسته‌اي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين با اشاره به تاثير‌گذاري اين توافق در منطقه و عرصه بين‌الملل خاطرنشان كرد: ايجاد فضاي جديد همكاري‌هاي منطقه‌اي و جهاني براي كشورمان، ايجاد زمينه براي تعامل بيشتر علمي- فناوري بين كشورهاي جنوب با كشورهاي شمال و فراهم شدن فرصتي براي تقويت روابط دوجانبه با كشورهاي منطقه و كشورهاي اسلامي و غربي از جمله دستاوردهاي اين توافق در منطقه و عرصه بين‌الملل است.

وي استمرار و تقويت فضاي خوب و اميد به آينده در كشور همراه با نشاط بيشتر و زمينه‌سازي براي تعامل و گفت وگوي بيشتر بين جريانات داخل كشور در راستاي همبستگي و وحدت ملي را از جمله دستاوردهاي توافق هسته‌اي در داخل كشور ارزيابي كرد و گفت: فضاي با نشاط و اميدي كه با تلاش تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كه انتخابات خرداد 92 پشتوانه آنها بود شكل گرفت بايد حفظ و ارتقا پيدا كند و بايد آستانه تحمل جريانات سياسي بالا رود. متاسفانه جرياني كه در داخل قدرت سهم عظيمي دارد آستانه تحمل‌شان پايين است و به رقيب خود اتهام‌هاي ناروا مي‌زند.

عارف با تاكيد بر پرهيز از سايش‌هاي بي‌مورد سياسي در داخل كشور به خصوص در آستانه انتخابات مجلس گفت: انتخابات مهم‌ترين نمود مردمي بودن نظام حكومتي ما است كه ريشه در نظريه حكومتي امام راحل دارد و جايگاه ويژه و برجسته‌اي در قانون اساسي كشورمان دارد به همين دليل جريان اصلاح‌طلبي به عنوان تفكري برخاسته از دل اسلام ناب محمدي و انديشه‌هاي امام خميني بايد تلاش كند با بسيج كليه امكانات مادي و معنوي خود با هدف پاسخ به مطالبات مردم عزيز كشورمان در انتخابات پيش‌رو با راهبردهاي مشخص و شفاف مشاركت جدي داشته باشد.

وي مهم‌ترين راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده را تحقق مشاركت حداكثري مردم دانست و با اشاره به راهبرد اصلي نظام در انتخابات 92 كه حق‌الناس دانستن راي مردم و ضرورت حضور همه ايرانيان در انتخابات بود، تصريح كرد: مشاركت بالاي مردم در انتخابات باعث تقويت امنيت و همبستگي ملي مي‌شود و راه توسعه و پيشرفت كشور را هموارتر مي‌كند و نيز باعث كاهش هزينه‌هاي اجتماعي و سياسي در اجراي برنامه‌ها مي‌شود.

رييس بنياد اميد ايرانيان با بيان اينكه بايد تلاش كرد حماسه ديگر در انتخابات اسفندماه خلق شود، گفت: جريانات سياسي بايد براي حضور حداكثري مردم از طريق فعال كردن همه تشكل‌هاي سياسي و نخبگان و نيروهاي مرجع و تاثيرگذار خود تلاش كنند.

وي ادامه داد: همه گروه‌هاي سياسي بايد از حاشيه‌سازي و پرداختن به حاشيه‌ها و درگيري‌هاي بي‌حاصل جناحي پرهيز كنند. جريان اصلاح‌طلب بايد در راه رسيدن به اجماع و وحدت و به حداقل رساندن اختلافات احتمالي درون گروهي تلاش كنند.

رييس بنياد اميد ايرانيان تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هويت خود براي تقويت مشتركات بين دو جريان سياسي با رقيب خود تعامل و گفت‌وگو كنند به شرطي كه رقيب اين پيشنهاد را با حسن نيت بپذيرد.

وي بر لزوم رعايت دقيق قانون و مقررات و پرهيز از هرگونه فعاليت‌هاي فراقانوني از سوي دست‌اندركاران امر انتخابات و جريانات سياسي تاكيد كرد و گفت: همگان بايد تلاش كنند كه انتخابات در فضايي آرام و با نشاط و با اميد به آينده بهتر و درخشان برگزار شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر توجه جريانات سياسي و كانديداها به مطالبات آحاد جامعه و طبقات و اقشار اجتماعي به‌خصوص اقشار آسيب‌پذير و مستضعف گفت: رعايت اخلاق مداري و عقلانيت و اعتدال در همه فعاليت‌هاي انتخاباتي و رعايت خرد‌جمعي بايد سرلوحه فعاليت‌هاي همه جريانات سياسي بخصوص اصلاح‌طلبان باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها