• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3294 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

ترين‌هاي هفته

قهرمان هفته؛ «شهرام محمدي ،كارگر فداكار»

نهم تيرماه، انفجاري مهيب، پتروشيمي مارون خوزستان را لرزاند و يكي از كارگران را كه براي نجات صدها همكار خود به قلب حادثه زد به‌شدت مجروح كرد. در اين روز انتشار گاز هگزان در واحد پلي اتيلن پتروشيمي ماهشهر صدها كارگر را در محاصره خود گرفته بود. شهرام محمدي، يكي از كارگران پتروشيمي كه از حادثه دور بود براي نجات همكارانش خود را به شير فلكه اصلي انتشار گاز رساند و آن را بست. كارگران موفق به فرار شده بودند اما زمان براي شهرام محمدي ايستاد و جرقه‌اي كوچك، حجم متراكم گاز هگزان را به آتشي مهيب بدل ساخت. در اين حادثه بيش از 50 درصد از اعضاي حياتي بدن شهرام محمدي در آتش سوخت، او پس از 11 روز جدال با مرگ، جان خود را از دست داد. او قهرمان هفته است؛ مردي كه كمپين‌هاي اجتماعي در تلاشند تا نام او را بر سر در پتروشيمي ماهشهر جاودانه سازند؛ هرچند مسوولان اين پتروشيمي با سكوت خود در انتظار محو فداكاري او هستند.

 

پرونده هفته؛ «تقاضاي ديه يك ميليارد توماني از قاتل»

پرونده‌اي روي ميز رييس شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران است كه داستان يك قتل در 12 سال پيش را روايت مي‌كند. در اين پرونده، يكي از برادران مقتول به وكالت از مادر 90ساله‌اش، درخواست «يك ميليارد تومان» ديه در ازاي آزادي قاتل را كرده است. برادر او 12 سال پيش در نزاعي با راننده‌اي در جاده بهشت زهراي تهران با ضربه پيچ گوشتي به قتل رسيد. قاتل براي نجات مضروب از مرگ، او را سوار خودروي سواري خود كرد و به بيمارستان رساند اما شدت خونريزي جان مضروب را گرفت. خانواده قاتل تاكنون 300 ميليون تومان ديه به دو دختر مقتول داده‌اند.

 

عكس هفته؛ «نجات معجزه آسا از تصادفي زنجيره‌اي»

انحراف يك خودروي پژو پارس در حاشيه جاده ورامين، پس از تصادف با يك دستگاه كاميونت و يك خودروي پژو 206 جراحت شديد راننده را درپي داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها