• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5562 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۱ مرداد

كاهش‌ ارزش پول‌ ملي نگران‌كننده است

مراجع عظام تقليد روز گذشته در ديدار با رييس‌جمهوري، همگي نسبت به شرايط نابسامان اقتصادي واكنش نشان داده و از رييس‌جمهور خواستند تدابيري براي حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم بينديشند. مراجع عظام با اشاره به مشكلاتي چون كاهش ارزش پول ملي، مشكل مسكن، حذف اقلام اساسي از سفره‌هاي مردم، نسبت به عدم توجه به حل اين مشكلات از دولت انتقاد كردند. آيت‌الله حسين نوري‌همداني، مرجع تقليد شيعيان، كاهش‌ ارزش پول‌ ملي را نگران‌كننده دانست و عنوان كرد: با وجود همه مشكلات نبايد نسبت به اقدامات انجام شده و دستاوردها سياه‌نمايي و مردم را از انقلاب نااميد كرد؛ امروز دشمنان ما تمام سعي‌شان نااميد كردن ملت است‌. آيت‌الله حسين نوري‌همداني ديروز در ديدار رييس‌جمهور كه در دفتر اين مرجع تقليد در قم انجام شد، ضمن تقدير از زحمات دولت اظهار كرد: از شما درخواست داريم كه توجه بيشتري به وضع معيشت مردم شود به ويژه موضوع ارزش پول ملي كه نيازمند پيگيري ويژه است.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ديدار با رييس‌جمهور قيمت‌هاي ناپايدار كالاها، وابستگي به دلار و بي‌انصافي برخي كسبه را از جمله عوامل گراني برشمرد و تاكيد كرد: بايد وابستگي قيمت‌ها به دلار را از بين برد و هر چه اتكا به دلار كمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمايان و سبب رضايت مي‌شود. آيت‌الله مكارم‌شيرازي، ديروز در ديدار سيد ابراهيم رييسي، رييس‌جمهور، ايجاد اميد در جامعه را سبب پيشرفت دانست و خطاب به رييس‌جمهور گفت: اينكه شما در تمام مسائل، با اميد و اتكال به خداوند صحبت مي‌كنيد، نكته ارزنده‌اي است. وي تورم و معيشت را از دغدغه‌هاي اصلي مردم بيان كرد و افزود: مردم مي‌خواهند آثار فعاليت‌هاي دولت را در سفره‌شان ببينند. آيت‌الله مكارم‌شيرازي، قيمت‌هاي ناپايدار كالاها، وابستگي به دلار و بي‌انصافي برخي كسبه را از جمله عوامل گراني برشمرد و تاكيد كرد: بايد وابستگي قيمت‌ها به دلار را از بين برد و هر چه اتكا به دلار كمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمايان و سبب رضايت مي‌شود. وي به مشكل مسكن اشاره كرد و گفت: مساله قيمت مسكن و اجاره‌بهاي آن به مشكل بغرنجي تبديل شده و افزايش چند برابري پيدا كرده است كه دولت بايد براي آن تدبيري بينديشد؛ دولت بايد به وعده‌اي كه در زمينه ساخت مسكن داده، عمل كند كه اگر اين وعده‌ها به سرانجام برسد، بسياري از مشكلات حوزه مسكن حل خواهد شد. اين مرجع تقليد همچنين به مساله حجاب اشاره كرد و گفت: بايد آنچه مربوط به فرهنگ اسلام است، در كشور رعايت شود.
آيت‌الله العظمي سبحاني از مراجع عظام تقليد قم هم ديروز، در ديدار سيد ابراهيم رييسي، ضمن تقدير از خدمات و زحمات دولت و تشكر از اهتمام ويژه رييس‌جمهور نسبت به مسائل فرهنگي و مقوله عفاف و حجاب بر ضرورت صيانت از ارزش‌هاي ديني در بخش‌هاي مختلف جامعه به ‌ويژه ادارات و مراكز و موسسات دولتي تاكيد كرد. كنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مردمي به ‌ويژه بخش خصوصي در فعاليت‌هاي اقتصادي از ديگر توصيه‌هاي آيت‌الله سبحاني به رييس‌جمهور بود. رييسي نيز در اين ديدار دلسوزي براي مردم، دغدغه‌مندي نسبت به ارزش‌هاي ديني و انذار دادن مسوولان نسبت به مسائل اعتقادي و معيشت مردم را از جمله ويژگي‌هاي برجسته اين مرجع عاليقدر برشمرد و اظهار داشت: تلاش دولت در دو سال گذشته همواره اهتمام داشتن به دغدغه‌هاي علما و مراجع گرانقدر تقليد بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون