• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5562 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۱ مرداد

ترامپ خود را به زندان جورجيا معرفي مي‌كند

اعتماد| يكي از مقامات رسمي دولت ايالات متحده امريكا بدون افشاي نام خود به تلويزيون سي‌ان‌ان گفت: دونالد ترامپ كه در دادگاه جورجيا با «عدم تمكين در برابر قانون» و ۱۲ فقره جرم ديگر مواجه است، احتمالا پنجشنبه يا جمعه در بازداشتگاه شهر فولتون اين ايالت حاضر خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته هيات منصفه دادگاه شهر فولتون در ايالت جورجيا امريكا، دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري سابق اين كشور را به «عدم تمكين در برابر قانون» و «تلاش براي ابطال نتايج انتخابات ۲۰۲۰» متهم و تاريخ ۲۵ آگوست (۳ شهريور) را ضرب‌الاجلي براي معرفي او به دادگاه تعيين كرد. با اين حال زمان دقيق تسليم ترامپ در برابر اين دادگاه مشخص نيست. او كه به همراه مقامات سابق كاخ سفيد، وكلاي پيشين و كنوني خود در اين پرونده‌ها متهم شناخته شده است، انتظار مي‌رود تا روز پنجشنبه يا جمعه خود را به دادگاه معرفي كند.

در كيفرخواست بلند بالاي ۹۸ صفحه‌اي دادگاه، ۱۹ متهم (۱۸ مقام سابق به همراه دونالد ترامپ) و ۴۱ فقره اتهام ذكر شده است.

همه افراد مذكور به «عدم تمكين در برابر قانون» متهم شده‌اند؛ اتهامي كه مي‌تواند تا ۲۰ سال حبس به دنبال داشته باشد.

دونالد ترامپ در واكنش به حكم كيفرخواست و معرفي‌ خود به دادگاه جورجيا گفت: «پرونده‌سازي همچنان ادامه دارد!» وي در شبكه اجتماعي خود تحت عنوان «تروث سوشال» تاييد كرد در مناظره حزب جمهوري‌خواهان در روز چهارشنبه شركت نخواهد كرد.

ترامپ با اشاره به نظرسنجي جديد «سي‌بي‌اس» كه در آن ۶۲ درصد آرا را كسب كرده، مدعي شد: «مردم مي‌دانند كه من كيستم و چه رياست‌جمهوري موفقيت‌آميزي داشتم. ما در آن زمان قوي‌ترين مرزها و ارتش را داشتيم. اقتصاد محكمي در تاريخ داشتيم و هيچ‌گونه تورمي نبود. در نتيجه من در اين مناظرات شركت نخواهم كرد.»

طبق اين نظرسنجي كه در بحبوحه كيفرخواست‌ عليه او انجام و منتشر شده، ۶۲ درصد از شركت‌كنندگان به دونالد ترامپ و ۱۶ درصد آنها به ران‌ دي‌سانتيس، فرماندار فلوريدا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ رياست‌جمهوري امريكا راي دادند.

در اين ميان، طبق گزارش پايگاه خبري آكسيوس، چندين تن از حاميان ارشد مالي حزب جمهوري‌خواه كه از انتخاب‌ها و نامزدهاي كنوني خود وحشت دارند، بودجه سال ۲۰۲۴ را به اميد يافتن جايگزيني براي دونالد ترامپ در دقيقه آخر نگه مي‌دارند. اما البته برخي حاميان مالي جمهوري‌خواه كه از پافشاري ترامپ خسته شده‌اند به آكسيوس گفتند: «براي انتخاب نامزد ديگري جهت ورود به رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري بسيار دير است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون