• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5563 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ شهريور

تب واليبال در اروميه داغ‌تر مي‌شود

گام به گام تا فينال احتمالي ايران - ژاپن

دور گروهي رقابت‌هاي واليبال قهرماني آسيا در اروميه به پايان رسيد و تيم ملي واليبال كشورمان با دو برد مقابل هنگ‌كنگ و عراق راهي دور بعد شد و بايد امروز در نخستين بازي از مرحله دوم به مصاف پاكستان برود. 
به گزارش روزنامه اعتماد، رقابت‌هاي واليبال قهرماني آسيا از روز 28 مرداد به ميزباني شهر اروميه آغاز شد. شروع اين رقابت‌ها در شرايطي بود كه واليباليست‌هاي كشورمان در آخرين تورنمنت بين‌المللي خود نتايج خوبي نگرفته بودند و با اين اميد پا به رقابت‌هاي آسيايي گذاشتند كه بتوانند با كسب عنوان قهرماني نتايج ضعيف ليگ ملت‌ها را به فراموشي بسپارند. 
تيم ملي واليبال ايران كه در روز نخست اين رقابت‌ها استراحت داشت، از ساعت 19:15 دقيقه روز دوم مسابقات در نخستين ديدار مرحله گروهي خود به مصاف هنگ‌كنگ رفت و موفق به شكست 3 بر صفر اين تيم شد. اين دومين باخت هنگ‌كنگ در اين رقابت‌ها بود.
شاگردان بهروز عطايي در سه ست متوالي و با امتيازهاي 25 بر 14، 25 بر 15 و 25 بر 16 حريف خود را مقتدرانه شكست دادند تا در ششمين مسابقه خود در تاريخ برابر اين تيم، ششمين برد متوالي خود را تجربه كنند.
ملي‌پوشان واليبال ايران روز دوشنبه مقابل عراق به ميدان رفتند اما در حالي كه همه انتظار داشتند ايران از همان ست نخست قدرت خود را به حريف ديكته كند، عراقي‌ها كاري كردند كه سالن برگزاري مسابقه كه مملو از تماشاگران ايراني بود براي دقايقي به سكوت فرو برود. 
شاگردان بهروز عطايي در ست نخست اين مسابقه با نتيجه عجيب 25 بر 19 مقابل عراق بازنده شدند و اين اتفاقي دور از انتظار براي علاقه‌مندان به واليبال بود. با اين حال ملي‌پوشان ايران در سه ست بعدي به خودشان آمدند و با امتيازهاي 25 بر 12، 25 بر 15 و 25 بر 14 حريف خود را شكست دادند تا نشان بدهند نتيجه ست اول تنها يك اتفاق بوده است؛ اتفاقي به واسطه دست‌كم گرفتن حريف. مساله‌اي كه سرمربي تيم ملي هم بعد از بازي به آن اشاره كرد. 
بهروز عطايي بعد از برد مقابل عراق در آخرين روز مرحله مقدماتي، گفت: عراق را دست كم گرفتيم و به همين دليل نتيجه ست اول را به حريف واگذار كرديم.
وي افزود: دست‌كم گرفتن حريف يك ضعف براي تيم ايران است و نبايد چنين اشتباهاتي داشته باشيم. در ست‌هاي بعدي عملكردمان تغييري نداشت، فقط با فشار بيشتر با اختلاف زياد پوئن‌ها پيروز شويم. بايد تا قبل از سوت پايان ديدار عملكرد هميشگي خود را داشته  باشيم.
با اتمام دور گروهي مسابقات چهره 12 تيم برتر رقابت‌ها مشخص شد. بر اين اساس تيم ايران امروز با پاكستان ديدار مي‌كند و ژاپن به عنوان اصلي‌ترين رقيب ايران به مصاف بحرين خواهد رفت. همچنين چين ديگر تيم مدعي بايد با هند روبرو شود. در سه بازي ديگر چين‌تايپه با عراق، قطر با تايلند و كره جنوبي با اندونزي روبرو خواهند شد. 
باخت يك ست برابر عراق در بازي دوم گرچه اتفاق ناخوشايندي برابر واليبال ايران بود اما زنگ خطر را در زمان مناسبي براي ملي‌پوشان كشورمان به صدا درآورد تا حواس‌شان باشد كه هيچ حريفي حتي در آسيا برابر آنها از پيش بازنده نيست. با همه اين تفاسير واضح است كه اگر شاگردان عطايي با تمركز و توان كامل وارد زمين شوند رقبايي نظير عراق و پاكستان و ... نمي‌توانند مشكل‌آفرين شوند. البته در صورت برد احتمالي ايران مقابل پاكستان و در مراحل بعد رقباي جدي‌تر كم‌كم از راه مي‌رسند تا زماني كه فينال احتمالي مسابقات يعني تقابل ايران و ژاپن رقم بخورد. 
علاوه بر نتايج مسابقات آنچه به‌شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته جو بسيار زيباي سالن برگزاري مسابقات در اروميه است. مردم شهر واليبال دوست ايران در اين مسابقات حسابي سنگ تمام گذاشته‌اند و با حضور گرم خود تمام تيم‌ها را شگفت‌زده كرده‌اند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون