• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5596 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۶ مهر

«اعتماد» با دو كارشناس واليبال وضعيت تيم ملي را بررسي مي‌كند

محمودي: فدراسيون و كادر فني مقصر نتايج هستند

نفرزاده: هرچه سريع‌تر يك مربي خارجي خوب بياوريد!

روزبه دلاور

تيم ملي واليبال كشورمان در ادامه رقابت‌هاي انتخابي المپيك در مقابل ايتاليا شكست خورد.

به گزارش «اعتماد» ملي‌پوشان واليبال ايران مقابل قهرمان جهان با نتيجه سه بر صفر بازنده به رختكن رفتند. اين چهارمين شكست تيم ملي واليبال در انتخابي المپيك بود. ايران پيش از اين برابر آلمان، اوكراين و چك شكست خورده و تنها در مصاف با قطر پيروز شده بود. پيش از تقابل با ايتاليا بهروز عطايي از سمت خودش استعفا داده بود و سكان هدايت تيم ملي را در اين بازي عليرضا طلوع كيان برعهده داشت. طلوع در دو مسابقه باقي‌‌مانده تيم ملي مقابل برزيل و كوبا هم سرمربي خواهد بود به اين اميد ‌كه حداقل با كسب يك پيروزي در برابر كوبا وضعيت‌ امتيازاتي تيم ملي در راه صعود به المپيك كمي بهتر شود! براي بررسي وضعيت اين روزهاي تيم ملي واليبال با فرهاد نفرزاده و بهنام محمودي دو كارشناس اين رشته ورزشي گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

فرهاد نفرزاده: بايد خيلي زود يك‌ مربي خارجي كارنامه‌دار بياوريم

فرهاد نفرزاده يكي از منتقدان تيم ملي در يكي، دو سال گذشته درخصوص استعفاي عطايي از تيم ملي به خبرنگار «اعتماد» گفت: هميشه گفتم كه درباره عطايي صحبت نمي‌كنم و نقدي هم به تيم نداشتم! حرف من اين بود اين راهي كه مي‌رويم به سياست‌هاي فدراسيون و اهداف كادر فني است ‌نخواهيم رسيد. با آن شكل برنامه‌ريزي كه داشتند و مدعي بودند حركت درستي را انجام مي‌دهيم آخرش به اين رسيدند كه مي‌بينيم. وي در ادامه با اشاره به وضعيت تيم ملي در سال‌هاي گذشته افزود: برنامه‌ريزي كه در سال ۲۰۱۰ انجام شده بود و قرار بود كه از وضعيت بد گذشته خارج شود و تا به اين مرحله برسد و همين‌طور هم شد يك برنامه‌ريزي خوب صورت گرفت و براساس همان هم‌ كار انجام شد و سيستم به سمتي رفت كه توام با موفقيت باشد اما الان وضعيتي پيش آمده كه با آن موفقيت‌هايي كه در ديدگاه عموم وجود داشت، تفاوت دارد و‌ نتايج در سه تورنمت از چهار تورنمت اخير مورد رضايت عموم واقع نشده است. در اين‌ شرايط وضعيت صعود ما به المپيك بعدي هم ‌متزلزل شده و شرايط خيلي خيلي سخت است. نفرزاده‌ درخصوص شانس صعود تيم ما به المپيك گفت: در اين وضعيت كه شش تيم بايد انتخاب شوند احتمال صعود آلمان و كانادا خيلي زياد شده و چون اينها پايين‌تر از ما در رنكينگ بودند در صورت صعود اين دو تيم شانس تيم‌هايي كه در رنكينگ‌ بالاتر از ما بودند بيشتر هم مي‌شود و كارمان ‌سخت ‌است. براي سال آينده يك ‌تورنمت داريم كه يك و حداكثر دو‌ تيم ‌از آن مسابقات بتوانند شانس صعود را داشته باشند. با درنظر گرفتن شرايط، رقابتي سخت با تركيه و هلند و صربستان و كوبا داريم چون فقط از اين رقابت يك تيم‌ به المپيك راه پيدا مي‌كند. اين كارشناس واليبال درخصوص اينكه براي خارج شدن از اين وضعيت مربي ايراني مي‌تواند به ما كمك كند يا مربي خارجي گفت: براي صعود به المپيك و ثانيا براي آينده واليبال ما بايد حتما و حتما از يك مربي خيلي خوب و كارنامه‌دار خارجي استفاده كنيم تا ان‌شاءالله از اين وضعيت تيم ما را خارج كند. البته اين‌ به مفهوم‌ اين نيست كه مربيان ايراني‌ خوب نيستند همه مربيان ما خوب و زحمتكش هستند. آقاي عطايي هم مربي خوب و زحمتكشي است ‌اما ‌مشكلي كه الان براي مربيان ايراني وجود دارد اين است كه وقتي در تيم ‌ملي هستند در تيم‌هاي باشگاهي هم ‌فعاليت دارند و از اين وضعيت هم نمي‌خواهند خارج شوند و اين موضوع به تيم ‌ملي آسيب مي‌زند. براي عطايي و كادرفني او ‌هم همين مساله افتاد براي ‌همين بايد حتما از مربي خوب خارجي استفاده كنيم و خيلي زود هم‌ بايد اين اتفاق رخ دهد. نبايد منتظر بمانيم تا ليگ‌ تمام شود.

 

بهنام‌ محمودي: دلايل نتايج ضعيف هم به كادرفني برمي‌گردد و هم به مديريت‌

بهنام‌ محمودي يكي از پيشكسوتان واليبال و كانديداي رياست فدراسيون در اين رشته درخصوص شكست مقابل ايتاليا و مسير صعود ايران در راه المپيك به خبرنگار «اعتماد» گفت: اميدوارم بچه‌هاي تيم ملي در ادامه بازي‌ها هم جنگنده ظاهر شوند و حداقل به كوبا نبازند چون شكست مقابل كوبا شرايط ما را سخت‌تر مي‌كند تا از نظر رنكينگ پايين‌تر نيايیم و براي صعود در سال بعد دچار مشكل نشويم. اگر واليبال ما سال آينده صعود نكند چهار سال عقب مي‌افتد. ان‌شاءالله بعد از تورنمت يك سري تصميمات در بخش مديريتي و فني گرفته مي‌شود. دعا مي‌كنيم ان‌شاءالله شرايط به نفع تيم ملي شود. محمودي درخصوص جدايي عطايي گفت: براي آقاي عطايي آرزوي موفقيت داريم ان‌شاءالله بعدها مفصل‌تر صحبت مي‌كنيم.

محمودي در پاسخ به جانشين عطايي در تيم ملي گفت: سه روش مي‌توانيم داشته باشيم: مربي ايراني و مربي ايراني خارجي و مربي خارجي! بايد جامعه والبيال بعد از انتخابات فدراسيون واليبال به يك جمع‌بندي برسد و آن هم با خرد جمعي نه با شو و نمايش! كانديداي رياست فدراسيون در پاسخ به اين سوال خبرنگار «اعتماد» كه در بين كانديداها فردي است كه بتواند به واليبال ما كمك كند، پاسخ داد: همه افرادي كه ثبت‌نام كردند مي‌توانند كمك كنند، يك‌سري مسائل قانوني دارند كه بايد ‌آنها را حل و فصل كنند و چهار كانديدا هم از خانواده واليبال هستند. مابقي هم زحمت كشيدند و مدير هستند اما يك‌سري‌ها منع قانوني دارند كه هر چي قانون بگويند ما مقابل آن تسليم هستيم.‌ از بهنام محمودي پرسيديم آيا شما در صورت انتخاب شدن توانايي اين را داريد كه سكان‌ مديريت فدراسيون را برعهده بگيريد؟ محمودي پاسخ داد: دوستاني هستند كه ما واليبالي‌ها را قبول ندارند، مي‌گويند كم‌تجربه‌ايم يا از اين حرف‌ها اما بالاخره در خودم ديدم كه با تلاش مضاعف بتوانيم كار كنيم. بازيكن سابق تيم‌ ملي با اشاره به ‌حمايت از عطايي افزود: من‌ همان زمان هم گفتم از مربي ايراني بايد حمايت كنيم اما كميته فني و افراد تصميم‌گيرنده هم بايد بازخوردي مي‌گرفتند.

اين مسائل دو طرفه است و فقط نبايد حمايت باشد. مطمئن باشيد من جزو كساني بودم‌ كه براساس سياست‌هاي نظام و رهبري از گزينه ‌داخلي بيشتر استفاده مي‌كردم اما اين گزينه داخلي بايد حتما مشاوره‌پذير مي‌بود و برنامه‌ريزي بلند وجود داشت كه بعد درباره آن مفصل‌تر صحبت خواهم كرد. محمودي در پايان‌ درخصوص مقصر ناكامي‌ تيم ‌ملي گفت: اگر به المپيك‌ نرويم ۴ سال عقب خواهيم افتاد و افرادي كه مسبب آن بودند بايد پاسخگو باشند. هم مديريت و هم كادر فني مقصر اين نتایج هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون