• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5614 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۷ آبان

نامه اعتراضي به رييسي درباره مديرعامل راه‌آهن

5 شركت اصلي ريلي كشور در نامه‌اي خطاب به رييسي اعتراض خود به نحوه مديريت‎ «سيدميعاد صالحي»، قاري و مدير سابق راديو قرآن بر راه‌آهن كشور را ابراز كردند. «رهاشدگي سازمان راه‌آهن، زيان ۳۷۰ ميليون دلاري گازوييل و خسارت ۶۰۰۰ ميليارد توماني عدم‌النفع» از جمله موارد مورد اشاره در اين نامه اعتراضي است. همچنين گفتني است در اين نامه ۷ صفحه‌اي به آنچه «جلسات نمايشي، تلاش‌هاي تبليغاتي براي نمايش ركوردشكني‌هاي گمراه‌كننده كذب و دستاورد‌سازي از بخش خصوصي» خوانده شده اعتراض شده است.
ميعاد صالحي دانش‌آموخته صنعتي شريف بدون حتي يك روز سابقه كار در شركت راه‌آهن، در مهر ماه ۱۴۰۰ با حمايت علي جعفري از سوي مرحوم رستم قاسمي، مديرعامل شركت راه‌آهن شد. وي كه سابقه نافرجام 125 روز مديرعاملي سازمان بازنشستگي كشوري، به ويژه در زمينه فساديابي را در كارنامه خود داشت، در همان روزهاي نخست ورود به راه‌آهن نيز با ادعا‌ها و شعارهاي پرطمطراق و فسادستيزي و كلي‌گويي در ضرورت توسعه راه‌آهن و... وارد اين شركت كاملا تخصصي شد.
وي كه در روزها و هفته‌هاي نخست حضورش در راه‌آهن مرتب خبرساز بود، با بروز سانحه قطار در طبس و درس گرفتن از سانحه پيشين كه منجر به استعفاي مديرعامل اسبق راه‌آهن شده بود، به دلايل تاكتيكي تا هفته‌هاي بعد بروز سانحه سكوت اختيار كرد.
نگاهي به عملكرد دو ساله اين مدير جوان، نشان مي‌دهد كه شركت راه‌آهن در دو سال گذشته ۱۳.۲درصد رشد ترانزيت، كاهش ۵.۱۳درصد حمل بار داخلي، كاهش ۱۱.۸درصدي حمل بار ريلي، عدم توانايي دريافت حتي يك ريال از قراردادهاي صرفه‌جويي سوخت (ماده ۱۲) از شركت نفت و... را تجربه كرده است.
طبق داده‌هاي اعلامي شركت راه‌آهن، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ مجموع تناژ بار بارگيري شده در حمل‌ و نقلي ريلي كشور حدود ۴۰ ميليون و ۸۰۳ هزار تن بوده كه نسبت به جابه‌جايي ۴۲ هزار و ۶۴۵ هزار تن بار در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ كاهش ۴.۳درصدي داشته است. همچنين در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ تعداد واگن‌هاي بارگيري شده در حمل ‌و نقل ريلي كشور ۶۶۷ هزار و ۱۰۰ واگن بوده كه نسبت به بارگيري ۷۰۶ هزار و ۱۴۳ واگن در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ كاهش ۵،۵درصدي داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون