• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5616 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۹ آبان

تحليل بازي پرسپوليس - ملوان از زبان پيشكسوت سرخ‌ها:

در حق يحيي بي‌انصافي مي‌شود

با تيمي كه سه جام گرفته بايد برخورد شايسته‌اي شود!

روزبه  دلاور 

به گزارش «اعتماد» تيم فوتبال پرسپوليس در انزلي مقابل ملوان متوقف شد. شاگردان يحيي گل‌محمدي برخلاف بازي‌هاي گذشته در ايجاد موقعيت گل موفق نبودند اما در سوي مقابل ملواني‌ها با حمايت تماشاگران پرشور خود عملكرد خوبي داشتند و يكي، دو بار تا آستانه باز كردن دروازه قهرمان فصل قبل ليگ برتر پيش رفتند اما گلي به ثمر نرساندند تا بازي با نتيجه بدون گل به نفع استقلال تمام شود! با نتايج به دست آمده حالا آبي‌ها در صدر قرار دارند و رقابت در بالاي ‌جدول كم‌كم به حساسيت بالاتري مي‌رسد. اما براي بررسي كارشناسانه بازي پرسپوليس و ‌ملوان با محمود كلهر يكي از پيشكسوتان دهه شصت فوتبال ايران گفت‌وگويي ترتيب داديم. كلهر كه سابقه بازي در دو تيم پرسپوليس و استقلال را دارد حمايت جانانه‌اي از سرمربي پرسپوليس كه يكي از دوستان صميمي‌اش هم به حساب مي‌آيد، داشت و مديريت باشگاه را مسوول توقف قرمزها در مقابل ملوان معرفي كرد! اين مربي استعدادياب البته درنهايت باز هم از پرسپوليس به عنوان مدعي اصلي قهرماني نام برد و در لابه‌لاي صحبتش نقش داوري يا عوامل بيروني براي قهرمان كردن يك تيم را رد كرد. ماحصل گفت‌وگوي خبرنگار «اعتماد» با محمود كلهر را در ادامه مي‌خوانيد.

پرسپوليس در انزلي متوقف شد. نظر شما درخصوص اين بازي؟

يكي از عوامل موفقيت براي تيمي كه به طرف قهرماني پيش مي‌رود اين است كه تدارك خوبي ببيند و همه امكانات برايش فراهم باشد تا بتواند به سمت قهرماني پيش برود. متاسفانه در چند وقت گذشته مقداري بي‌انصافي درباره گل‌محمدي كه در فصل قبل سه جام براي پرسپوليس آورده و با مشكلات زياد دست و پنجه مي‌كند، شده. مديريت باشگاه نتوانسته آن امكانات لازم را دراختيار او قرار دهد و اين موضوع دخيل شده در مسائل فني و در بازي‌هاي گذشته هم شنيدم دچار مشكلاتي از قبيل جا و غذا بودند كه اين براي تيم بزرگي مثل پرسپوليس خوب نيست و كساني كه نمي‌توانند مسووليت قبول كنند بايد جاي خود را به افراد ديگري بدهند تا پرسپوليس با اين همه هوادار خونگرم و كادرفني مجرب حداقل دچار مشكلات كمتري باشد. ضمن اينكه يكي از مهم‌ترين عوامل موفقيت پرسپوليس، كريم باقري بود كه نمي‌دانم چرا امسال نتوانست روي نيمكت بنشيند. حضور او مي‌توانست حواشي را از پرسپوليس دور كند.

به لحاظ فني چطور؟

پرسپوليس آن شادابي و طراوت گذشته را نداشت چون فشار مسابقات در آسيا مطمئنا تيم را دچار افت كرده بود. مي‌دانم يحيي از مهره‌هايش به درستي استفاده مي‌كند و تعطيلات تيم ملي و آماده‌سازي‌ها گاهي به‌هم مي‌خورد و باعث مصدوميت ستاره‌هاي كليدي اين تيم مثل سلماني و اميري و ترابي شده كه بايد برنامه‌ريزي درستي شود. بازي چندان چنگي به دل نزد اما بازي مقابل ملوان كار سختي است. اشكال كار به نظر من همان مساله ذهني بازيكنان است كه بايد بيشتر روي آن كار كنند. پرسپوليس نياز به آرامش دارد و همين مساله مديريتي و به‌هم خوردن تمركز بازيكنان حتي باعث آسيب‌ديدگي آنها شده است.

از نظر شما با تغيير مديريت اوضاع تيم درست مي‌شود؟

خب اين كار ريشه‌اي است و زيرساخت‌هاي‌مان ايراد دارد و بايد افراد غيردولتي بيايند به باشگاه بزرگ ما‌. آدم‌هاي دولتي كه انتخاب مي‌شوند مطمئنا تخصصي ندارند. سال‌ها پرسپوليس اين مشكلات را داشته از زمان برانكو تا الان ادامه داشته و دارد اما كادرفني كارش را به درستي انجام داده. اين تيم سه جام گرفته و لازم است برخورد شايسته‌اي با اين تيم شود.

مشكلات روحي رواني در بازي با ملوان روي عملكرد بازيكنان تاثيرگذار بود؟

شك نكنيد كه اين‌طور است وقتي سه جام برده اما هيچ‌گونه ترتيب اثري براي ادامه موفقيت‌هايش داده نمي‌شود و حتي مربي بزرگي مثل كريم باقري كنار گذاشته مي‌شود خب همه اين عوامل باعث ايجاد حواشي بيشتر مي‌شود و بازيكنان فكر مي‌كنند وقتي سه جام بردند اما تقديري از آنها نمي‌شود. اگر چهار يا پنج جام هم ببرند زحمت‌شان ناديده گرفته مي‌شود و اين مساله مي‌تواند به لحاظ روحي روي تيم تاثير بگذارد.

پرسپوليسي‌ها به عوامل بيروني يا داوري‌ها هم شكايت دارند البته تنها تيم شاكي فوتبال ما نيستند! در اين باره چه نظري داريد؟

اشتباهات داوري كه در كل دنيا وجود دارد حتي با وجود VAR و اعتقادي ندارم به اينكه‌ هر تيمي بگويد تيم ديگر را مي‌خواهند قهرمان كنند. درباره پرسپوليس مشكل از داخل باشگاه است و باشگاه بايد تدابيري بينديشد تا تيم با كمترين حاشيه وارد بازي شود‌. تمام پتانسيل را براي قهرماني دوباره دارند و اگر مشكل مديريتي حل شود پرسپوليس در مسابقات آينده مشكلي ندارد و مي‌تواند هم در ليگ قهرمان شود و در آسيا هم‌ موفق مي‌شوند. اميدوارم مدير و هيات‌مديره باشگاه اجازه ندهند خللي در وضعيت خوب تيم ايجاد شود چون پرسپوليس بهترين نفرات با كادر فني عالي دارد.

ملوان چطور بود؟

ملوان يك تيم ريشه‌دار و با اصالت است و هر چه جلوتر برويم با سرمايه‌گذاري و افراد قوي كه كنار تيم خواهند بود اين تيم به روزهاي خوب گذشته‌اش برمي‌گردد، چون اين پتانسيل و توانايي را دارد.‌ آنها بازيكنان و مربيان بزرگي داشتند و مي‌توانند جايگاه بهتري پيدا كنند‌.

معمولا تيم‌هاي تحت هدايت تارتار دفاع و ضدحمله را به خوبي اجرا مي‌كنند اما‌ ملوان مقابل پرسپوليس با اين سبك بازي نكرد.

نه. مهدي تارتار شرايط تيمش را مي‌سنجند و تيمش را به ميدان مي‌فرستد. او مربي خوبي است و فكر مي‌كنم تا اينجا با ملوان نتايج بدي نگرفته است.

با توقف پرسپوليس و سپاهان و از طرفي برد استقلال صدر جدول به اين تيم رسيد. مدعي اصلي اين فصل از نظر شما؟

هر سه تيم مطمئنا از شانس اصلي قهرماني هستند اما در بين اين سه تيم، شانس پرسپوليس را بيشتر مي‌دانم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون