• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5616 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۹ آبان

اطلاعات جديد روزنامه اعتماد در مورد حواله‌هاي خودروي لاكچري

ليست پاداش صعود به جام جهاني سري است؟

چه كساني ليست پاداش‌بگيران را تهيه كردند؟

بيش از دو هفته از انتشار خبر ورود نام 14 نفر بدون ضابطه به ليست واردكنندگان خودروهای لاكچري بابت پاداش صعود به جام جهاني گذشته است. در اين دو هفته هيچ‌كدام از مقامات مسوول از جمله فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و نهاد رياست‌جمهوري در اين مورد شفاف‌سازي انجام نداده‌اند.

بعد از اينكه روزنامه اعتماد اعلام كرد نام 14 نفر بدون ضابطه وارد ليست كساني كه بابت صعود پاداش حواله خودرو دريافت كرده‌اند شده، دو برنامه تلويزيوني با تاييد چنين مساله‌اي اعلام كردند اين افراد 15 نفر بوده‌اند. يكي از مجريان تلويزيون در توضيحات مربوط به اين اتفاق گفت كه عده‌اي عنوان پاداش را تغيير داده‌اند و از اين طريق توانسته‌اند نام افراد ديگري را به ليست اضافه كنند. ميثاقي مجري برنامه فوتبال برتر گفت گويا عنوان پاداش از «پاداش صعود» به «پاداش حضور» تغيير يافته است. اين در حالي است كه قول حواله خودرو به عنوان پاداش بعد از مشخص شدن صعود تيم ملي به جام جهاني در مقدماتي انتخابي و برد برابر عراق در تهران توسط معاون رييس‌جمهور به بازيكنان داده شده بود.

 

ليست را چه كسي نوشته؟

خبرنگار روزنامه اعتماد كه براي نخستين‌بار ورود بي‌ضابطه برخي اسامي به ليست كساني كه حواله خودرو دريافت كرده‌اند را مطرح كرد و از مقامات خواست در اين زمينه شفاف‌سازي كنند در اين زمينه به اطلاعات جديدي دست پيدا كرده است. شنيده‌هاي جديد در رابطه با تدوين ليست پاداش‌بگيران جام جهاني به خبرنگار روزنامه اعتماد حاكي از آن است كه ليست اسامي در جايي غير از فدراسيون فوتبال تهيه و تدوين شده است! طبق اين اطلاعات حتي تايپ ليست نهايي هم در فدراسيون فوتبال صورت نگرفته و مشخص نيست كدام نهاد ليست نهايي را آماده كرده است. اين اتفاق در حالي رخ داده كه تنها فدراسيون فوتبال اين حق را داشته كه نفرات مدنظر براي دريافت پاداش را مشخص كند.

 

كريم باقري ناراحت، وحيد هاشميان پيگير

پيش از اين گفته بوديم كه در تغيير و تحول ليست پاداش‌بگيران جام جهاني نام عده‌اي از كساني كه در صعود تيم ملي نقش داشته‌اند حذف و عده ديگري وارد شده است. از جمله كساني كه نامشان حذف شده مي‌توان به شهاب‌الدين عزيزي خادم رييس وقت فدراسيون فوتبال هنگام صعود تيم ملي، مجتبي خورشيدي‌ سرپرست وقت تيم ملي، دراگان اسكوچيچ سرمربي وقت تيم ملي، وحيد هاشميان مربي وقت تيم ملي و كريم باقري مربي وقت تيم ملي اشاره كرد.

در اين بين و طبق شنيده‌ها كريم باقري مربي سابق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس از اين ماجرا ناراحت است. البته ناراحتي باقري بابت دريافت نكردن پاداش نيست و از بي‌احترامي صورت‌گرفته به خودش دلخور شده است. باقري معتقد است شأن و جايگاه او رعايت نشده است و به هيچ عنوان به دنبال گرفتن حق خودش نيست. در سمت مقابل وحيد هاشميان با وجود اينكه همانند كريم باقري از شرايط به وجود آمده دلخور است و حتي اين دلخوري را در گفت‌وگويي با يكي از رسانه‌ها بروز داد، پيگير است كه بتواند آنچه به عنوان پاداش براي تيم و اعضاي كادرفني كه در صعود تيم ملي به جام جهاني نقش داشته‌اند مصوب شده را بگيرد.

ساير كساني كه مي‌بايست نام‌شان در اين ليست مي‌بود و خط خورده‌اند نيز اقدام خاصي براي گرفتن پاداش خود صورت نداده‌اند و از طرف فدراسيون فوتبال يا وزارت ورزش يا نهاد رياست‌جمهوري نيز اقدامي در اين زمينه براي آنها انجام نشده است.

 

ليست پاداش‌گرفته‌ها به‌طور كلي سري است؟

در روزهاي گذشته چندين و چند بار از مقامات ورزشي و نهاد رياست‌جمهوري درخواست كرديم ليست كساني كه بابت صعود به جام جهاني يا حضور در جام جهاني خودرو دريافت كرده‌اند را اعلام كنند. اين انتظار مي‌رفت كه با گذشت چند روز به هر حال ليست مشخص شود و در اختيار رسانه‌ها قرار بگيرد. با اين حال گويا به شكل عجيبي در مقابل انتشار اين ليست مقاومت صورت مي‌گيرد. مشخص نيست اين مقاومت به چه دليلي است يا از ناحيه چه كساني انجام مي‌پذيرد. به نظر مي‌رسد حساسيت افكار عمومي و شائبه‌هايي كه پيرامون اين ليست شكل گرفته هم متصديان را قانع نكرده است كه جلوي بروز شايعات را بگيرد. يك هفته پيش اشاره كرديم كه رقم احتمالي خودروهاي وارد شده در اين فرآيند بيش از دو برابر بودجه كل وزارت ورزش تخمين زده مي‌شود و اگر طبق شنيده‌ها واقعا 14 تا 15 نفر بدون ضابطه خودرو وارد كرده باشند رقمي بالاي هزار ميليارد تخلف انجام گرفته است. با اين حال حتي چنين اعداد بزرگي هم نتوانسته قفل شفافيت چنين مساله به نظر ساده‌اي را باز كند. ساده در اين حد كه عده‌اي بابت صعود به جام جهاني يا حتي حضور در جام جهاني پاداش گرفته‌اند و مردم مي‌خواهند بدانند اين عده چه كساني هستند. ولي عده‌اي با اين ليست در حد اسناد به‌طور كلي سري برخورد مي‌كنند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون