• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5616 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۹ آبان

ادامه جدال كيانوش رستمي با فدراسيون و سرمربي در فضاي مجازي و رسانه‌اي

عادت جديد در ورزش ايران اول جنجال رسانه‌اي بعد گفت‌وگو!

به گزارش «اعتماد»، اگر بخواهيم به چند جدال رسانه‌اي يا مجازي بين افراد ورزشي در همين دو، سه هفته اخير اشاره كنيم كه خيلي هم سر و صدا كرد يكي طعنه و كنايه‌هاي آبدار نكونام، سرمربي استقلال به خطير مدير اين باشگاه بود كه گهگاهي با پاسخ خطير همراه مي‌شد‌. يك جنگ بي‌ثمر كه فقط براي چند هفته روي اعصاب ميليون‌ها هوادار بود و‌ در نهايت با وساطت عليرضا دبير! و با يك جلسه يكي، دو ساعته بين دو طرف همه‌چيز گل و بلبل شد و خطير و نكونام مشكلات‌شان را حل كردند! 
پس از مراسم آشتي‌كنان هم خيلي از پيشكسوتان باشگاه گلايه‌هاي پنهاني داشتند كه چرا وقتي بزرگان مرتبط به باشگاه چندين بار درخواست برگزاري اين مراسم را داشتند مورد قبول دوطرف واقع نشد و با ميانجگري رييس فدراسيون كشتي ماجرا ختم به خير شد‌. 
اما سوال اينجا بود كه چرا از اول اين دو مقام مسوول صحبت‌هاي خود را رو در رو مطرح‌ نمي‌كردند‌. 
همين هياهوي رسانه‌اي و مجازي در باشگاه پرسپوليس و بين درويش و گل‌محمدي هم به شكلي ديگر تكرار شد و طرفين در بيرون از باشگاه مشكلات را براي مردم بيان مي‌كردند! يحيي گل‌محمدي در مصاحبه‌هاي قبل و بعد بازي به صورت غير مستقيم در مورد درويش حرف مي‌زد و مديرعامل پرسپوليس در جاي ديگري طي مصاحبه‌اي پاسخ مي‌داد. 
از اين جنجال‌ها مثال‌هاي فر‌اواني وجود دارد. اما آخرين جنجال اينچنيني بين كيانوش رستمي و فدراسيون وزنه‌برداري شكل گرفته است. جنجالي كه رستمي در پيج شخصي خود از آن پرده‌برداري كرد و از جفاي رييس فدراسيون و سرمربي در حق خودش گفت و در نهايت به شكلي با تيم ملي خداحافظي كرد و انوشيرواني رييس فدراسيون و سرمربي تيم ملي در گفت‌وگو با رسانه‌ها پاسخ اين قهرمان سابق جهان و المپيك را داد.
روز گذشته كيانوش رستمي دوباره با انتشار پستي اينستاگرامي ماجرا را ادامه داد و سپس در يك گفت‌وگوي مفصل خواسته‌هايش را مطرح كرد و حاضر شد تضمين‌هايي را هم بدهد. او گفت نمي‌خواهد با كسي دعوا كند و تنها مي‌خواهد براي ايران وزنه بزند. رستمي كه سال‌ها با جنجال‌آفريني فضاي وزنه‌برداري را به تشنج مي‌كشيد تاكيد كرد همه شرايط فدراسيون را مي‌پذيرد و حاضر است با نواب نصير شلال سرمربي تيم ملي هم همه‌گونه همكاري كند تا در پاريس روي سكو برود. 
ساعتي بعد نواب نصير شلال در مصاحبه با يك رسانه ديگر پاسخ اظهارات كيانوش رستمي را داد و گفت اين وزنه‌بردار تصور مي‌كند با نامه زدن به اين و آن مي‌تواند وارد تيم ملي شود!
اينكه حق با كدام طرف است را نه مي‌دانيم و نه از پيش قضاوت مي‌كنيم اما مي‌توانيم سوال كنيم كه آيا نمي‌شد يا نمي‌شود در يك جلسه سه نفره مشكلات را بين خودشان حل كنند؟ سرمربي تيم اعزام رستمي به انتخابي المپيك را منوط به ركوردگيري داخلي دانسته و رييس فدراسيون هم از سرمربي تيم ملي حمايت كرده از طرفي رستمي اين مساله را تلاش براي كنار گذاشتنش مي‌داند و از رفتن به كشور ديگر مي‌گويد و حالا هم حرف از بازگشت او است! واقعا نمي‌شد تمام اين مسائل را در يك اتاق در بسته و با نگاهي كاملا ورزشي حل كرد؟ آيا حتما بايد كار به رسانه‌ها كشيده و جنجال درست شود؟ 
در اينكه تهييج افكار عمومي مي‌تواند تاثيرگذار باشد شكي نيست و مشخص است كه خيلي از چهره‌هاي سرشناس مي‌خواهند از اين تاثيرگذاري استفاده كنند اما بهتر است سلسله‌مراتب رعايت شود. يعني افراد در آخرين مرحله سراغ رسانه‌اي كردن مشكلات‌شان بروند. 
به نظر مي‌رسد اين بدعادتي كم‌كم در ورزش ما رسم مي‌شود كه ورزشكاران و مديران ما ابتدا مسائل را در مجازي و رسانه مطرح مي‌كنند و بعد راضي به هم‌صحبتي مي‌شوند! يك رفتار عجيب كه با معيارهاي حرفه‌اي در ورزش فرسنگ‌ها فاصله دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون