• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5621 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۵ آبان

نمايندگان ايران در آسيا وارد ميدان مي‌شوند

جنگ پرسپوليس و سپاهان براي صعود نساجي به دنبال اعاده حيثيت

به گزارش «اعتماد»، مرحله‌ گروهي ليگ قهرمانان آسيا در منطقه غرب به ايستگاه چهارم رسيد و سپاهان و نساجي و پرسپوليس به عنوان سه نماينده از كشورمان امروز و فردا به مصاف رقباي خود مي‌روند. سپاهان و پرسپوليس در صورت پيروزي در مقابل حريفان‌شان همچنان از شانس‌هاي مسلم صعود به مرحله حذفي به حساب مي‌آيند اما وضعيت نساجي اصلا خوب نيست. البته نساجي‌چي‌ها باتوجه به اينكه اولين حضورشان در ليگ قهرمانان آسيا را تجربه مي‌كنند و از بضاعت بالايي برخوردار نيستند چندان هم‌ بد كار نكرده‌اند. در ادامه به بررسي شرايط سه نماينده‌ كشورمان پرداختيم .‌

سپاهان دنبال فراموشي شكست انضباطي

سپاهان پس از شوك حاصل از احكام انضباطي AFC در مورد بازي مقابل الاتحاد حال و روز خوشي را سپري نمي‌كند. زردپوشان در زمين خودي به ملوان باختند اما براي بازگشت به ليگ قهرمانان آسيا فرصتي براي اشتباه‌ ندارند و بايد آلماليق، نماينده كشور قزاقستان را شكست دهند. تقابل نماينده كشورمان در مقابل حريف قزاقي در تهران ‌برگزار مي‌شود كه اين هم از اتفاقات عجيب است، مخصوصا اگر بدانيم تنها چند ساعت قبل از اين بازي نساجي هم در همان ورزشگاه بازي خود را به انجام رسانده است! سپاهان سه بازي از ميزباني محروم شده است. سپاهاني‌ها در صورت كسب پيروزي هفت امتيازي مي‌شوند و‌ شانس خود را براي صعود افزايش مي‌دهند. البته با توجه به اينكه آلماليق در سه بازي قبلي‌اش از كسب يك ‌امتياز هم عاجز بوده بعيد‌ به نظر مي‌رسد اصفهاني‌ها كار سختي داشته باشند. در جدول گروه C، الاتحاد ۹ امتيازي است و نيروي هوايي عراق و سپاهان با ۴ امتياز در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. نكته‌اي كه نبايد فراموش شود اين است كه ۳ امتياز الاتحاد به لطف عدم انجام بازي در مقابل سپاهان به دست آمده وگرنه احتمالا تغيير امتيازات و جايگاه اين دو در جدول زياد بود.

نساجي و تلاش براي نخستين برد خانگي

كسب يك برد اميدواركننده در بازي اول و در ادامه دو ‌شكست تلخ شرايط نساجي‌چي‌ها را در جدول در حالت خداحافظي زودهنگام از بازي‌هاي ليگ قهرمانان قرار داده است. شاگردان سيد مهدي رحمتي اگر در مقابل نوبهار ازبكستان برنده نشوند در دو بازي ديگر براي اعاده حيثيت ‌خواهند جنگيد. نماينده كشورمان در بازي قبلي در برابر نوبهار اسير كم‌تجربگي شد و چه بسا در زمين حريف اگر با يك يار كمتر بازي را ادامه نمي‌داد الان به جاي نماينده ازبك به همراه الهلال در كورس رقابت براي صعود بود. در جدول گروه D، الهلال و نوبهار با ۷ امتياز صدرنشين هستند و پس از نساجي سه امتيازي، مومباي سيتي هند بدون كسب امتيار قعرنشين است.‌ نساجي همانند سپاهان نمي‌تواند در شهر خودش ميزباني از رقيب را صورت دهد و اين تيم هم در تهران از رقيب خود پذيرايي خواهد كرد.

كورسوي اميد پرسپوليس

براي رسيدن به النصر

پرسپوليس پس از اينكه در اولين بازي مقابل النصر شكست خورد با كسب دو برد متوالي اميدوار به صعود شد. شكست الدحيل در زمين‌ حريف و برد روحيه‌بخش در مقابل استقلال تاجيكستان مقابل تماشاگران خودي شرايط را به سود اين تيم ‌تغيير داده است.‌ البته شاگردان يحيي گل‌محمدي كار سختي در زمين حريف دارند. بازي در زميني كه كيفيت مناسبي ندارد توان زيادي را از سرخپوشان مي‌گيرد. با اين حال پرسپوليس به عنوان نماينده اول ايران در آسيا با تمام ‌توانش بازي خواهد كرد. اين تيم در صورت پيروزي مقابل استقلال تاجيكستان ۹ امتيازي مي‌شود و درصد شانسش براي صعود بيشتر خواهد شد. در ديگر بازي اين گروه هم الدحيل به مصاف النصر مي‌رود و در صورتي كه نماينده قطر از النصر سه امتياز بگيرد با درنظر گرفتن برد پرسپوليس امتيازات نمايندگان ايران و عربستان به عدد ۹ مي‌رسد. البته كه از الان نمي‌شود پيش‌بيني كرد، چراكه‌ در ليگ قهرمانان آسيا بازي آساني وجود ندارد. سرخ‌ها در بازي نخست با دو گل حريف خود را شكست دادند هر چند در آن ديدار در ابتداي مسابقه نزديك بود غافلگير شوند. البته مشكل اصلي پرسپوليس براي اين بازي نه وضعيت چمن و نه احتمال غافلگيري در ابتداي مسابقه است. مصدوميت و سرماخوردگي فعلا مهم‌ترين دغدغه يحيي گل‌محمدي و كادرفني پرسپوليس است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون