• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5638 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۵ آذر

راز درخشش ملوان در اين فصل از زبان ستاره اين تيم در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

بازيكناني كه از ملوان رفتند پشيمان شدند

متاسفانه چشم خوردم!

روزبه  دلاور

به گزارش «اعتماد» ملوان به عنوان يكي از باشگاه‌هاي ريشه‌دار و پرطرفدار فوتبال كشورمان در اين فصل عملكرد درخشاني را تجربه كرده است. قوهاي سپيد انزلي با برتري ۴ گله در برابر فولاد و در ادامه ‌متوقف كردن پرسپوليس و شكست دادن سپاهان در اصفهان نشان دادند در اين فصل نه تنها نمي‌خواهند جزو تيم‌هاي فانوس به دست ليگ باشند كه حتي به فكر كسب رتبه‌هاي بالا هستند. اين تيم باتوجه به حمايت كم‌نظير هوادارانش و شرايط مساعد مديريتي و كادرفني (تا اينجاي فصل) چشم به رتبه‌هاي بالاي جدول دارد. اين تيم در هفته جاري ليگ برتر ايستادن در رتبه دوم جدول را هم تجربه كرد. مسعود زائر كاظميني يكي از ستاره‌هاي ليگ برتر در ابتداي فصل به حساب مي‌آمد كه در بازي با فولاد بهترين عملكرد ممكن را براي ملوان داشت اما در ادامه بازي‌ها دچار محروميت و مصدوميت شد و چند مسابقه را از دست داد.‌ زائر كاظميني پس از مدتي دوباره به ميادين بازگشت و در بازي آخر تيمش مقابل هوادار كه با برتري يك بر صفر ملواني‌ها به پايان رسيد در 10 دقيقه آخر بازي به كار گرفته شد. او بازيكني است كه با ملوان روياهاي خودش را دنبال مي‌كند. زائر كاظميني در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» درخصوص وضعيتش و باشگاه ملوان صحبت كرد كه ما چكيده‌اي از آن را به قلم آورديم و در ادامه‌ مي‌خوانيد.

 

‌براي شروع از وضعيت خودت بگو.

اول فصل شرايط براي ما خيلي خوب پيش رفت اما متاسفانه‌ محروميت و مصدوميت براي من پيش آمد و با حضور بازيكنان آماده‌اي كه داريم كمي جايگاهم را از دست دادم اما كم‌كم به تركيب اضافه شدم.

‌آماده شروع كردي و عملكرد خوبي داشتي مي‌توانستي روند خوب خودت را حفظ كني؟

صددرصد دچار بدشانسي شدم. در چهار بازي سه تا گل زدم و دو تا پنالتي گرفتم.

‌شايد چشم خوردي! به چشم‌ خوردن اعتقاد داري؟

بله اعتقاد دارم ‌و‌ همه هم به من گفتند ‌چشم ‌خوردم! شايد همين باشد كه شما مي‌گوييد!

‌از شرايط ملوان بگو.

خدا را شكر امسال تيم‌ ما همه جوره‌ چفت و مچ است. از خط دروازه تا حمله‌ همه بازيكنان ‌خوب هستند و‌ يك تيم‌ يكدل و يكدستي داريم. از مديريت آقاي فهميده تا راس كادر فني آقاي تارتار همه دوست داريم تيم ‌نتيجه بگيرد. حالا مهم نيست چه كسي بازي كند يا بازي نكند، مهم‌ نتيجه گرفتن ‌است كه خدا را شكر تا اينجا ‌ هم به اين ‌مهم رسيديم.

‌سال قبل ملوان نتوانست تا اين حد خوب نتيجه بگيرد. فكر مي‌كني پارسال مشكل مديريتي بود يا مساله فني؟

نه! مشكلات نبود! پارسال هم قراردادها پايين بود و صددرصد قراردادها پرداخت شد. فرق پارسال با امسال اين بود كه پارسال شصت يا هفتاد درصد تيم همان‌هايي بودند كه تيم را بالا آوردند و شش يا هفت بازيكن اضافه شده بودند اما امسال تغييرات زياد بود و تمرينات را با هفت، هشت نفر شروع كرديم و رفته رفته تيم شكل گرفت.

‌مازيار زارع هم در سال قبل تلاش زيادي براي حفظ تيم كرد؛ قبول داري؟

بله؛ در سه سال خيلي زحمت كشيد. آقا مازيار تيم رده پايين از ليگ يك را به ليگ برتر آورد. امسال هم آقاي تارتار زحمت مي‌كشد و ما بازيكنان هم داريم تلاش مي‌كنيم.

‌ديگر مشكل مالي كه نداريد؟

خدا را شكر تا اين لحظه كه نبوده و به وعده‌ها عمل شده است. اميدوارم از اين به بعد هم به وعده‌ها عمل كنند تا خداي نكرده مشكلي براي تيم پيش نيايد. چون خيلي از تيم‌ها بودند تا نيم فصل جزو دو يا سه‌تاي اول بودند اما در ادامه مشكلات مالي سبب شده كه پايين‌تر بيايند، اميدوارم اين مشكل براي ما پيش نيايد.

‌قرارداد بالا هم داريد؟

نه؛ ما سقف قراردادمان فكر مي‌كنم شش تا هفت ميليارد است.

‌قرارداد خودت زير ۵ ميليارد است؟

بله، خيلي كمتر است. دوست دارم‌ عملكردم ‌به قدري خوب باشد تا براي فصل بعد وضعيتم بهتر شود.

‌بزرگ‌ترين هدفت در فوتبال چيست؟

هر بازيكني كه فوتبال بازي مي‌كند دوست دارد روزي پيراهن تيم ‌ملي كشورش را بپوشد و ‌من ‌هم از اين قاعده مستثنا نيستم. خيلي خيلي دوست دارم‌ به تيم ملي دعوت شوم. اول فصل هم به قدري خوب بودم كه همه مي‌گفتند دعوت مي‌شوم اما بدشانسي آوردم و چند تا بازي را از دست دادم، اميدوارم در ادامه شرايط جوري رقم بخورد كه باز هم به شرايط ايده‌آلم برگردم و نظر كادرفني تيم ملي را جلب كنم.

‌برگرديم به ملوان. معمولا تيم‌هايي كه تارتار در آنجا مربيگري كرده دفاعي بازي مي‌كنند، اما امسال ملوان در خط حمله هم خوب كار مي‌كند.

اتفاقا امسال تيم ما هم در حمله و هم در دفاع خوب بوده است. تعطيلات اول ليگ براي ما خيلي خوب شد. حاج مهدي در خط دفاع با ما كار مي‌كرد و آقاي نوري خط جلو. تمرينات تاكتيكي براي دفاع و حمله داشتيم و شرايط هم كه حالا خوب است براي همان تمرينات است كه ابتداي فصل انجام داديم.

‌الگوي فوتبالي‌ات در داخل و خارج از كشور كيست؟

در داخل كه الگويي ندارم و دوست دارم خودم الگو باشم و در خارج هم بازيكنان زيادي هستند اما خودم امباپه را دوست دارم به دليل بازي سرعتي او كه خودم‌ هم سرعتي هستم.

‌هواداران ملوان هم‌ خيلي خوب از تيم ‌حمايت مي‌كنند. لقبي از آنها گرفتي؟

آنها فوق‌العاده هستند و هميشه لطف دارند به تمام بازيكنان. به من هم امسال لقب لامبورگيني دادند! ان‌شاءالله بتوانيم در پايان فصل يك نتيجه در خوري را بگيريم و آنها را خوشحال كنيم.

‌شايد با لامبورگيني سر تمرينات حاضر مي‌شوي كه اين لقب را گرفتي؟

نه؛ هنوز به آن حد نرسيدم‌ كه از اين ‌ماشين‌ها سوار شوم اما لطف هواداران ‌است.

‌در آخر فصل چه جايگاهي را براي ملوان هدف‌گذاري كرده‌ايد؟

اول فصل همه فكر مي‌كردند براي نيفتادن مي‌جنگيم اما با نتايجي كه گرفتيم مي‌خواهيم در بالاي جدول و بين سه، چهار تيم اول باشيم. ان‌شاءالله بتوانيم تا پايان فصل همين روال را حفظ كنيم.

‌سوالات پراكنده شد، اما مي‌خواهم بدانم واقعا از بچگي ملواني بودي؟

نه كه از بچگي اما در ۷، ۸ سال اخير هميشه ملوان را دوست داشتم. نه فقط من بلكه خيلي‌ها دوستش دارند و خيلي فوتباليست‌ها هم دوست دارند در ملوان بازي كنند. حتي آن بازيكناني كه از ملوان رفتند يك‌جورهايي از رفتن‌شان پشيمان شدند چون نام ملوان خيلي بزرگ است.

‌دوست داري در كدام تيم پرطرفدار تهراني بازي كني؟

فرقي ندارد جايي را دوست دارم كه بتوانم بازي كنم. بنويسيد ‌عاشق تيم ملي هستم!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون