• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5638 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۵ آذر

«زمان» براي كريس متوقف شده است؟

تقابل پرسپوليس با اين رونالدو دل شير مي‌خواهد!

به گزارش «اعتماد»، درخشش كريستيانو رونالدو در النصر عربستان اين روزها بيشتر از هر زمان ديگري مورد توجه رسانه‌هاي داخل ايران قرار گرفته است. اين هم يك دليل ساده دارد: پرسپوليس روز دوشنبه بايد در هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا در عربستان به مصاف النصر برود. 
البته بعد از آخرين بازي النصر در ليگ عربستان رونالدو نشان داد كه كمي احساس مصدوميت مي‌كند و برخي رسانه‌ها هم خبر دادند سرمربي تيم عربستاني با توجه به در پيش بودن دربي عربستان و تثبيت صعود تيمش به دور حذفي ليگ قهرمانان به رونالدو استراحت بدهد. به هر حال چه رونالدو مقابل بيرانوند و دوستانش بازي كند چه نكند، نمي‌توان از آمار شگفت‌انگيزي كه سي‌آرسون در فصل جاري از خود به‌جا گذاشته توجه نكرد. 
در واقع در ماه‌هاي گذشته هفته‌اي نبوده كه از عملكرد درخشان كريستيانو رونالدو اين فوق ستاره فوتبال دنيا نشنويم. كريس ۳۸ ساله در سرزمين پادشاهي همچنان مثل الماس مي‌درخشد و به نظر مي‌رسد با رودي كه او در پيش گرفته و بدن فوق‌العاده‌اي كه دارد حداقل تا ۴ سال ديگر مي‌تواند در اين سطح به كارش ادامه دهد. گرچه كريس جديدا هر بار با پرسشي در مورد بازنشستگي مواجه شده اعلام كرده است كه مشخص نيست!
 رونالدو با پيراهن النصر در اين هفته هم در ليگ عربستان عملكرد درخشاني را به ثبت رساند و براي دويست و نوزدهمين بار طي دوران فوتبالش دبل كرد! رونالدو جمعه شب دو گل براي تيمش زد كه يكي از آنها شانس تبديل شدن به گل برتر سال ليگ عربستان را دارد؛ يك چيپ تماشايي از فاصله بيش از 40 متري!
اين فوق ستاره پرتغالي تاكنون دروازه ۱۹۰ تيم مختلف را باز كرده و همچنان يكي از ترسناك‌ترين مهاجمان براي تيم‌هاي مختلف دنيا محسوب مي‌شود.‌ آمار جذاب رونالدو به تيمش كمك كرده تا در 19 بازي گذشته خود 18 بار برنده از زمين خارج شوند و در يك بازي هم به نتيجه مساوي رضايت دادند! اين نتايج خارق‌العاده در ليگ قهرمانان آسيا و ليگ عربستان از تيم سعودي يك مدعي تمام عيار ساخته است و از همين حالا مي‌شود نام النصر را در بين مدعيان شماره يك قهرماني در ACL و ليگ عربستان قرار داد. حال پرسپوليس بايد مقابل چنين آماري دست به كاري غيرمنتظره بزند و در وهله اول نوار بردهاي النصر و رونالدو را پاره كند و در درجه دوم براي برد بجنگد! كاري بسيار سخت كه انجام دادنش دل شير مي‌خواهد. 
اما آمار جذاب و چشمگير رونالدو در اين فصل 
به همين چند بند خلاصه نمي‌شود. يكي از ابرستارگان دنياي فوتبال تا هفته چهاردهم ليگ حرفه‌اي عربستان با 15 گل زده صدرنشين برترين گلزنان اين كشور است و نام وي بالاتر از ستارگاني همچون ميتروويچ و بنزما و تاليسكا و دمبله قرار دارد! نزديك‌ترين تعقيب‌كننده گلزن برتر عربستان 5 گل از فوق ستاره النصر كمتر زده است! از طرفي رونالدو از 8 بازي مانده به پايان سال ميلادي فقط دو ‌گل مي‌خواهد تا تعداد‌ گل‌هايش در سال 2023 ميلادي را به عدد شگفت‌انگيز 50 برساند. او تا اينجا در 52 بازي 48 گل به ثمر رسانده و 13 پاس گل هم داده كه نشان مي‌دهد كريس آمار تاثيرگذاري مثبت يك گل در هر بازي را به ثبت رسانده است. 
وقتي به عملكرد كريستيانو در ماه نوامبر در ليگ عربستان نگاه مي‌كنيم بهتر مي‌شود درك كرد كه او هر ماه بهتر از قبل كار مي‌كند. در ماه گذشته، او در سه بازي چهار گل و يك پاس گل را به ثبت رسانده و با اين تفاسير بايد گفت «زمان» براي تمام مردم كره زمين منهاي رونالدو در حال گذر است!
مهاجمي كه خيلي‌ها اعتقاد دارند با تلاش فراوان و زحماتي مثال‌زدني به اين جايگاه رسيده و برخلاف ليونل مسي آن نبوغ و استعداد ذاتي را  در  ژن  فوتبالي‌اش  ندارد.
هدف از اين مطلب مقياس اعصاب خردكن بين مسي و رونالدو نيست بلكه از ابرستاره‌اي تمجيد مي‌كنيم كه هر چه از خوب بودن او بنويسيم حق مطلب ادا نخواهد شد. بسياري از دوستداران رونالدو دوران بازنشستگي اين بازيكن را شايد پايان فوتبال تعبير كنند، اما ما نمي‌خواهيم از الان به آن زمان فكر كنيم. دوست داريم اين بازيكن را حالاحالاها در مستطيل سبز ببينيم و همچنان شاهد  ادامه ركوردشكني‌هايش  باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون