• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5638 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۵ آذر

ابهامات پرداخت بدهي ويلموتس و مشكل مالياتي فدراسيون

مهدي تاج از پاسخگويي فرار مي‌كند!

حكايت مطالبه مردم و جامعه رسانه‌اي، نه دوستان مهدي تاج، از رييس فدراسيون در مورد پرونده مارك ويلموتس كاملا مشخص است اما رييس فدراسيون هر بار انگار در حال پاسخ دادن به سوال ديگري است. به قول مرحوم منزوي ما و مهدي تاج آن دو خطيم آري، موازيان به ناچاري كه هيچگاه در يك نقطه به هم نمي‌رسيم. البته برخلاف راوي شعر معروف منزوي كه باورش از آغاز نرسيدن بوده، ما تلاش مي‌كنيم برسيم اما مقام مسوول فدراسيون فرار مي‌كند! 
مهدي تاج در جديدترين اظهارنظرش پيرامون پرونده ويلموتس گيت كه چند صد ميليارد به فوتبال ايران خسارت وارد كرده گفته است: «حقوق و دستمزد ويلموتس پرداخت شده و هيچ مشكلي در اين زمينه نيست. در نامه فيفا هم مشخص و معين آمده اين پول را پرداخت كرده‌اند.»
او در مورد ماجراي ماليات ويلموتس نيز كه براي نخستين‌بار در روزنامه اعتماد افشا شد ضمن تاييد خبر گفت: «مالياتي به او تعلق نمي‌گيرد كه ما پرداخت كنيم. پيش از اين يك عددي را قبلا اعلام كرده بودند كه بخشي از آن را پرداخت كرديم و تمام اين مبلغ نيز استرداد مي‌شود زيرا طبق تلاش وكلاي ما اين ماليات بايد توسط ويلموتس در كشور خودش پرداخت شود.»
در مورد پرداخت شدن بدهي ويلموتس از محل مطالبات ايران نزد فيفا قبلا هم نوشتيم و بار ديگر هم تكرار مي‌كنيم. همانطور كه رييس فدراسيون چند جمله تكراري را در پاسخ به هر سوالي مطرح مي‌كند. 
ويلموتس گيت در ايران تبديل به پرونده قضايي شده و در حال بررسي است. در اين پرونده ظن حيف و ميل اموال عمومي وجود دارد. در چنين شرايطي چطور رييس فدراسيون به خودش اجازه مي‌دهد بخشي از بيت‌المال (منابع فدراسيون) را براي آنچه اعتراف كرده اشتباه شخص خودش بوده مصرف كند؟ 
بله! فدراسيون مي‌تواند از طريق كميته روابط بين‌الملل نامه‌اي را به فيفا بزند و آنها هم بگويند پرداخت مي‌كنيم اما آيا پرداخت انجام شده؟ مشخص نيست! ما مي‌گوييم رسيد، مدرك يا هر چيزي كه نشان مي‌دهد پرونده ويلموتس خاتمه پيدا كرده منتشر شود اما تاج دوباره فردا صبح مي‌آيد و جواب مي‌دهد پرداخت شد! 
از اين مهم‌تر آيا پيش‌نيازهاي آن نامه‌اي كه به فيفا ارسال كرديد رعايت شده بود؟ به بيان روشن آيا هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال با پرداخت اين بدهي از محل درآمدهاي فدراسيون فوتبال موافقت كردند؟ بارها نوشتيم كه فدراسيون بايد مصوبه هيات‌رييسه در اين رابطه را منتشر كند اما هيچ خبري نيست! هيات‌رييسه‌اي كه مي‌داند امضا كردن مصوبه پرداخت پول به ويلموتس به دليل درگيري حقوقي در ايران و داشتن پرونده قضايي دردسرزا  است. 
در مورد پرونده مالياتي هم همچنان دو ابهام بزرگ وجود دارد. با تاكيد روي اينكه خوب است مهدي تاج پذيرفته اين پرونده وجود دارد و نيمي از مبلغ ماليات را فدراسيون پرداخت كرده، نياز هست كه در رابطه با وجود يا عدم وجود‌بندي در قرارداد ويلموتس مبني بر پرداختن مالياتش در ايران توسط فدراسيون شفاف‌سازي صورت بگيرد. مهدي تاج مي‌گويد ما در حال كار قانوني هستيم و همان پولي كه داده بوديم هم برمي‌گردد اما اخباري كه از اداره ماليات تهران به گوش رسيده چيزي مخالف اين را نشان مي‌دهد. به هر حال آنچه در اين ميان قابل استناد است، با احترام نه صحبت‌هاي رييس فدراسيون كه مقامات اداره ماليات  است.
در مورد ساير مسائل هم داستان مهدي تاج و پاسخگويي‌اش به همين شكل است. مثلا در حوزه var اهالي فوتبال مي‌گويند قرارداد چه شد؟ دستگاه چه شد؟ رييس فدراسيون پاسخ مي‌دهد: خبر خوش! داوران ما آموزش ديدند و فيفا اجازه داده ما از var استفاده كنيم! علاقه‌مندان به فوتبال مي‌گويند وضعيت ليگ به هم ريخته، همه به جان هم افتاده‌اند، سقف قرارداد، داوري، كسر امتياز و ... فوتبال را برده روي هوا. بعد مهدي تاج به دستيارانش مي‌گويد همه مصاحبه كنند و متفق‌القول بگويند انتقاد از فدراسيون به خاطر جام ملت‌ها  ممنوع!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون