• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5662 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۵ دي

نارضايتي رهبر معظم انقلاب از برخي عملكردها در انتخابات

شوراي نگهبان تنگ‌نظري‌ در بررسي صلاحيت‌ها را جبران كند

خبر آنلاین|يك فعال سياسي اصولگرا با تاكيد بر نارضايتي رهبر معظم انقلاب از برخي عملكردها در انتخابات، به خبرگزاري خبرآنلاين مي‌گويد: دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي بخشي از پيش‌نياز مشاركت در انتخابات را رقم مي‌زنند. ترديدي نيست كه تكرار اين تذكر از جانب رهبري به معناي ناخرسند بودن از برخي عملكردهاست. 
عباس سليمي‌نمين، با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات بيان كرد: قاعدتا دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي بخشي از پيش‌نياز مشاركت در انتخابات را رقم مي‌زنند. ترديدي نيست كه تكرار اين تذكر از جانب رهبري به معناي ناخرسند بودن از برخي عملكردهاست. وي درباره علت ناخرسندي رهبر معظم انقلاب گفت: عملكردهايي كه تاكنون درباره زمينه‌سازي يك انتخابات مناسب با شأن ملت ايران باشد، صورت نگرفته است. اين چهره‌ اصولگرا در پاسخ به اين سوال كه تاكيد رهبري درباره مشاركت ضعيف در انتخابات و تشكيل مجلس ضعيف، چقدر نتيجه شكل‌گيري يك مجلس حداقلي بوده است، گفت: مجلس ضعيف قادر به حل مشكلات نخواهد بود يا به تعبيري ديگر مشكلات را به جامعه خواهد كشاند. وقتي مشكلات از مسير خود دنبال نشوند، طبيعتا انحرافاتي در اين زمينه مي‌تواند رقم بخورد. يعني حل مسائل جامعه يا حل اختلافاتي كه ميان سلايق مختلف وجود دارد؛ زماني كه از سمت انتخابات و تشكيل يك مجلس قدرتمند تامين نشوند طبيعتا مي‌تواند در مسيرهاي انحرافي قرار بگيرد كه رهبري به اين مصاديق اشاره كردند.
وي افزود: اين مصاديق مانند لشكركشي‌هاي خياباني و ايجاد هرج و مرج هستند، يعني هر كسي از اين راه استفاده كند تا مسائل خود را از راه‌هاي غيرقانوني پيش ببرد. اگر به مصالح ملت معتقد هستيم، بايد براي جلوگيري از مجلس ضعيف به انتخابات توجه جدي كنيم. سليمي‌نمين با اشاره به عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در انتخابات گفت: زماني كه نتايج هيات اجرايي اعلام شد، برخي از افرادي كه سابقه‌شان، سلامت سياسي و اقتصادي آنان را نشان مي‌دهد، رد شدند. ممكن است گاهي برخي افراد مواضعي را اتخاذ كنند كه درست نباشد، نبايد به خاطر يك خطا ما از يك شخصيت سالم، پاك و صاحب فكر محروم شويم. اين چهره سياسي گفت: يك بزرگ‌منشي و وسعت نظر در كساني كه دست‌اندركاران انتخابات هستند، بايد وجود داشته باشد كه منجر به محروم شدن مردم از برخي شخصيت‌هايي كه خود را در گذشته نشان داده و همه هم به سلامت آنان اذعان دارند به دليل تنگ‌نظري يا سخت‌گيري نشود، به اين معنا كه افراد نبايد اشتباه كنند و در صورت اشتباه نبايد حذف شوند. ممكن است افراد در زندگي سياسي اشتباه كنند، اين نبايد منجر به محروم شدن ملت از وجود يك فرد باسابقه شود. اين فعال سياسي اصولگرا با اشاره به عملكرد شوراي نگهبان گفت: آقايان شوراي نگهبان بايد اين نوع تنگ‌نظري‌ها را جبران كنند و زمينه انتخابات مشاركتي را فراهم سازند. سليمي‌نمين با اشاره به دفاع برخي چهره‌هاي سياسي از مشاركت ۲۰ تا ۳۰ درصدي در انتخابات گفت: فاصله اين نگاه با نگاه رهبري بسيار زياد است. آنان دم از منويات رهبري و پيروي از ايشان مي‌زنند، اما با منويات رهبري فاصله زيادي دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون