• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5663 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۶ دي

عملكرد دست‌اندركاران انتخابات باعث احساس تكليف رهبري شد

ايلنا|يك فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: دست‌اندركاران انتخابات نبايد بگذارند كار به جايي برسد كه ايشان به اين مسائل ورود پيدا كنند كه حتي اسم فردي را در سخنراني‌شان بياورند. عملكرد برخي از اين آقايان باعث شده تا ايشان احساس تكليف كنند، حضور مردم را بخواهند و مردم با شور و عشق بيايند. انتخابات براي مردم است و نمايندگان مجلس بايد نمايندگاني باشند كه به جايگاه خاص، موقعيت برتر و احساس تعهد اين مسووليت آگاهي داشته باشند. عملكرد آقايان باعث شده تا چهره‌هايي كه بايد بيايند، نمي‌آيند.
حجت‌الاسلام محمد اشرفي‌اصفهاني، در پاسخ به اين سوال كه رهبري در سخنراني اخير خود بار ديگر بر پرشور بودن انتخابات آتي تاكيد داشتند و تاكيدات رهبري به چه شكل قابل عملي شدن است، گفت: همان‌طور كه رهبري فرمودند، شور انتخابات هم در دست مردم و هم در دست مسوولان اجرايي و نظارتي مرتبط با انتخابات مثل هيات‌هاي نظارت، شوراي نگهبان و هيات‌هاي اجرايي است كه متاسفانه اين‌بار خوب عمل نكردند. چهره‌هاي معروف و مشهوري كه مو لاي درز صلاحيت‌شان نمي‌رفت را رد كنند. وقتي مردم اين كار را ببينند به چه دل خوشي بيايند راي بدهند؟ هيات‌هاي اجرايي و بعد شوراي نگهبان بايد مقدمات كار را درست انجام دهند و عملكرد اينها خيلي مهم است و مي‌تواند در حضور پرشور مردم موثر باشد.
او در مورد اينكه رهبري گفتند انتخابات ضعيف باعث شكل‌گيري مجلس ضعيف مي‌شود، با توجه به آنكه چهره‌هاي شاخصي در انتخابات ثبت‌نام نكردند و برخي از افرادي هم كه ثبت‌نام كردند توسط هيات اجرايي ردصلاحيت شدند، مجلس قوي به چه شكل مي‌تواند شكل بگيرد، گفت: براي تشكيل مجلس قوي، دستگاه‌هاي نظارتي ما بايد خوب عمل كنند كه در برخي موارد نكردند. چهره‌هايي كه بايد مي‌آمدند، نيامدند. وقتي اين‌طور شد و معدل ما زير ۱۰ است، بايد درست عمل مي‌كردند. از زماني كه خودم در صحنه‌هاي انتخابات حضور داشتم و خودم در تصويب قوانين انتخابات مجلس شوراي اسلامي موثر بودم، بسياري از قوانين دراختيار ما بود. همه انتخاباتي هم كه برگزار شد اعم از رياست‌جمهوري، خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، خودم را مقصر مي‌دانستم كه اگر بد عمل شود، به من تذكر بدهند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون