• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5701 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۵ بهمن

آقاي قلعه‌نويي خودت پاسخگو باش

هيوا مافي

امير قلعه‌نويي در يك برنامه تلويزيوني معروف با حضور عادل فردوسي‌پور، بيژن ذوالفقارنسب و امير حاج‌رضايي شركت كرد. برنامه‌اي كه هنوز در ذهن امير ماندگار است و پس از گذشت اين‌همه سال از آن به عنوان يك جفاي بزرگ ياد مي‌كند.

تكرار ناكامي ايران در جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۲۳، اما منجر به تغيير تاكتيك قلعه‌نويي شد. به نظر مي‌رسد اين‌بار ترجيح داده شد كه سعيد الهويي (دستيارش در تيم ملي) براي دفاع از عملكرد تيم راهي صداوسيما شود. صحبت‌هاي مربي تيم ملي و توجيهات عجيب و غريب او درباره شكست دردناك در جام ملت‌ها، اين باور را در ذهن ما گنجاند كه بايد بابت نتايج تيم ملي به افتخار كادرفني، كف مرتب بزنيم و از آنها تقدير و تشكر كنيم! حتي دچار اين توهم شديم كه بهترين تيم جام ملت‌ها ما بوديم و چون چشم بصيرت نداريم، نمي‌توانيم واقعيت‌ها را ببينيم! الهويي از موضعي با افكار عمومي سخن گفت كه يك لحظه تصور كرديم حذف تيم ملي، يك شوخي مضحك است و اين تيم ملي ايران بود كه قهرمان جام ملت‌هاي آسيا شده! با حرف‌هاي او واقعا گمان كرديم بايد بابت طراحي تاكتيكي اين مربي و ايجاد تحولات عميق در تيم، يك تشكر جانانه داشته باشيم و به خاطر اين درجه از پيشرفت و خودباوري به الهويي پاداش هم بدهيم! هر چه هست اينكه سعيد الهويي از نظر جايگاه فوتبالي و فني، سوابق مربيگري و وجاهت، در حد و اندازه‌اي نيست كه بخواهد درباره شكست تيم ملي توضيح واضحات بدهد يا ما بيش از اين براي حرف‌هايش اهميت قائل شويم. او در تيم ملي ايران، در حد يك دستيار ساده است.
براي نقد درست و حسابي تيم ملي و سوال و جواب كامل در اين زمينه، بهتر است الهويي سپر بلا نشود و در اين راستا، قطعا حضور امير قلعه‌نويي به عنوان مسوول اول هدايت تيم در يك برنامه زنده تلويزيوني، بيشتر و بهتر مي‌تواند ابعاد ماجرا را براي مردم روشن كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون