• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5705 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۳۰ بهمن

سرمربي تيم ملي فوتبال ساحلي بعد از دو برد مقابل اسپانيا و آرژانتين:

ماسه‌اي كه در جام جهاني روي آن بازي مي‌كنيم را در ايران نداريم

فعلا به جاي مشكلات درباره پيروزي‌ها حرف مي‌زنيم تا كام مردم شيرين بماند

روزبه دلاور 

تيم ملي فوتبال ساحلي ايران در دومين ديدار خود در جام جهاني فوتبال ساحلي ۲۰۲۴ امارات، بعد از اينكه با يك كامبك زيبا اسپانيا را شكست داد به مصاف آرژانتين رفت و توانست با نتيجه ۶ بر ۳ حريفش را شكست دهد و به دور حذفي اين مسابقات صعود كند. اما در ديگر ديدار اين گروه، تاهيتي نيز توانست ۵ بر ۳ اسپانيا را شكست دهد و به عنوان يكي ديگر از دو تيمي كه ايران در آن حضور دارد به دور حذفي راه يابد. در جدول اين گروه، تاهيتي با ۶ امتياز صدرنشين است و ايران با ۴ امتياز در رده دوم است. اسپانيا و آرژانتين نيز بدون امتياز در رده‌هاي بعدي هستند. با كسب اين نتايج، ديدار آخر در مرحله گروهي با تاهيتي براي صدرنشيني است. در آستانه ديدار حساس صدرنشيني با علي نادري، سرمربي تيم ملي كشورمان در خصوص آخرين وضعيت تيم گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

از آخرين وضعيت تيم ملي بگوييد.

خبر سلامتي‌. خدا را شكر اوضاع خوب و مرتب است.

دو بازي اول مرحله گروهي با كسب نتيجه خوب براي تيم ملي همراه بود. بازي با اسپانيا و آرژانتين چطور بود؟

بحث كلي كه قبلا به آن اشاره كرديم، اين است كه به هر حال جام جهاني جايي است كه تيم‌ها با تمام توان و آمادگي مي‌آيند و بازي‌ها هميشه مشكل است. در گروه ما هم سه تا از بهترين تيم‌هاي دنيا حضور دارند و همه بازي‌ها دشوار است. ما در كشورمان به لحاظ سخت‌افزاري ضعيف هستيم. در جام جهاني با ماسه سنگين بازي مي‌كنيم و در كل شرايطي است كه قبلا در ايران تجربه نكرديم و اين براي ما مشكل‌ساز مي‌شود و در بازي با اسپانيا اين اتفاق رخ داد و تا خواستيم به بازي برگرديم يك مقدار طول كشيد، اما خدا را شكر با همت بچه‌ها توانستيم حريف را ببريم و با آشنايي از شرايط، مقابل آرژانتين خيلي خوب شروع كرديم و خيلي خوب تمام شد و از گروه‌مان صعودكرديم.

سطح اين دوره از مسابقات چطور است؟

تمام بازي‌هاي جام جهاني خيلي سنگين و سخت است، چون در بالاترين استانداردها برگزار مي‌شود. اين دوره هم بازي‌ها نزديك و باكيفيت فني خوب در حال برگزاري است.

از شرايط ميزباني رضايت داريد؟

امارات يكي از كشورهايي است كه در فوتبال ساحلي سرمايه‌گذاري زيادي انجام مي‌دهد. برگزاري مسابقات جام جهاني و جام بين قاره‌اي در اين كشور با شرايط خيلي خوب برگزار مي‌شود. ميزباني هم عالي است.

با توجه به قطعي شدن صعود به مرحله بعدی مسابقات براي بازي مقابل تاهيتي با چه استراتژي به ميدان مي‌رويد؟ كسب برد يا نتيجه ديگر؟

ما در فوتبال ساحلي اصلا اين بحث‌ها را نداريم. اينكه برويم ببازيم يا مساوي كنيم اصلا درباره اين مسائل نه من و نه همكارانم هيچ صحبتي نمي‌كنيم كه چه نتيجه‌اي بگيريم تا بازي بعدي مقابل چه تيمي بازي كنيم. ما به تمام تيم‌ها احترام مي‌گذاريم و شرايط تيم خودمان را لحاظ مي‌كنيم و مقابل تاهيتي هم با صد درصد توان‌مان ظاهر مي‌شويم و فقط به اين حريف فكر مي‌كنيم تا ببينيم حريف بعدي كدام تيم است و چه مي‌شود.

هدف‌گذاري شما براي اين مسابقات چيست؟

با حضور آبرومند در اين مسابقات با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي فني خودمان.

امكانات و شرايط براي كسب نتايج آبرومندانه از قبل بازي‌ها فراهم شده بود؟

الان ديگر راجع به اين مسائل صحبت كردن فايده‌اي ندارد. اردوهاي‌مان را برگزار كرديم و به اين مسابقات آمديم و بازيكنان هم ان‌شاءالله شرايط را درك مي‌كنند و خودشان را با شرايط وفق مي‌دهند. ان‌شاءالله كه خير است!

براي اين دو پيروزي پاداشي به شما داده شد؟

بله، با توجه به بضاعت هم اينجا پاداش دادند هم پاداش ريالي واريز شده است.

تاهيتي در فوتبال چمني حرفي براي گفتن ندارد، اما برعكس در ساحلي تا اين حد خوب هستند كه تيم‌هاي آرژانتين و اسپانيا را شكست مي‌دهند. علت چيست؟

ساحلي مثل فوتسال يك كميته جداگانه است، اما تاهيتي يك جزيره است كه طبيعت و شرايط آنجا مي‌طلبد كه به فوتبال ساحلي بيشتر مي‌پردازند. در كشور ما هم به دليل برگزاري ليگ پيشرفت چشمگيري داشته است.

قول قهرماني مي‌دهيد؟

هيچ جا قول قهرماني نداديم، اما قول مي‌دهيم بهترين عملكرد را داشته باشيم، تلاش هم مي‌كنيم حالا هر چه خدا بخواهد.

صحبت خاصي مانده؟

بيشتر بايد به فوتبال ساحلي و بچه‌ها بها داده شود هم از طرف فدراسيون و هم وزارت ورزش . بهتر است به اين مسائل نپردازيم و به بردهاي شيريني كه كسب كرديم، بپردازيم تا كام مردم هم شيرين شود ان‌شاءالله بعدها مفصل‌تر در اين باره صحبت خواهم كرد‌.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون