• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5705 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۳۰ بهمن

گزارش اختصاصي «اعتماد» از وضعيت مالي پرسپوليس

بدهي اسدي را اسپانسر مي‌دهد معضل را دو همچنان پابرجا

درويش به دنبال رساندن دريافتي بازيكنان به 40درصد

به گزارش «اعتماد» باشگاه پرسپوليس همچنان بين وزارت ورزش و سازمان خصوصي‌سازي دست به دست مي‌شود و خبري از يك مجمع مشخص در جهت تعيين تكليف مديريتي اين باشگاه نيست و همچنان كج‌دار و مريز مديريت مي‌شود! باشگاهي با ميليون‌ها هوادار با راه‌هاي درآمدزايي محدود كه هر مديري روي صندلي مديريت اين باشگاه مي‌نشيند يا با كوهي از بدهي صندلي را به مدير ديگري مي‌دهد يا بايد همانند رضا درويش «درويشانه» مديريت كند و خودش را سيبل هواداران كند. 
هواداراني كه از آنها به عنوان صاحبان اصلي اين باشگاه نام مي‌برند اما در عمل در تصميمات جزيي هم نقشي ندارند و براي شنيدن خواسته‌هاي آنها گوش شنوايي نيست. 
در اين شرايط كار كردن براي هر مديري آسان نيست! درويش كه قيد ادامه همكاري با گل‌محمدي را زد در نيم فصل دوم با چالش‌هاي زيادي روبه‌رو است كه با جذب دو، سه بازيكن سرشناس در بازار نقل و انتقالات توانست تا حدي فشارها را كم كند اما براي استفاده از اين بازيكنان هم با پنجره قفل شده روبه‌رو است.‌ پنجره‌اي كه بخشي از بسته بودن آن به بدهي‌هاي قبلي برمي‌گردد‌.  پرسپوليس در تمام اين سال‌ها در حساس‌ترين مقطع به دليل بي‌پولي يا از جذب بازيكن و مربي دلخواهش محروم شده يا با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتي نتوانسته تقويت شود. شايد اگر بي‌پولي‌ها نبود اين باشگاه حداقل مي‌توانست در پنج، شش سال گذشته يك جام آسيايي به ويترين افتخاراتش اضافه كند اما مشكلات اقتصادي دست بردار نيست! تا جايي كه در همين نيم فصل دوم هم مديران تيم نتوانستند بدهي‌هاي گذشته را بپردازند و اوسمار بهره‌اي از بازيكنان تازه‌وارد نبرده است.
پنجره نقل و انتقالاتي پرسپوليس به دليل موضوع مالياتي رادوشوويچ و همچنين بدهي دو ميلياردي به رضا اسدي دو بازيكن سال‌هاي قبل اين تيم بسته است و تا باز نشدن اين پنجره خبري از تماشاي بازي بازيكنان تازه وارد از جمله عبدالكريم حسن و اورنوف ازبك نيست. اما با پيگيري‌هاي خبرنگار «اعتماد» مشخص شد به احتمال فراوان اين مشكل به زودي برطرف خواهد شد، چراكه اسپانسر باشگاه كه در زمان پرداخت مطالبات پرسپوليسي‌ها همكاري لازم را داشته اين‌بار هم پرداخت مطالبات رضا اسدي را برعهده گرفته است و گام بعد مديران پرسپوليس پاسخ مثبت گرفتن از رادوشوويچ است تا پنجره نقل و انتقالات باز شود اما رادو هنوز ok نهايي را نداده است! 
گلر كرواتي كه چندين برابر تمام دوران حرفه‌اي خود از پرسپوليسي‌ها پول گرفته اما دندان طمعش همچنان تيز است و بدش نمي‌آيد تا باز هم به طريقي پرسپوليس را وارد بحران كند تا شايد باز هم به پولي برسد! اما با عبور از معضل رادوشوويچ ماموريت مهم بعدي مديران سرخ‌ها پرداخت مطالبات بازيكنان است كه تا اين لحظه 35درصد دريافتي داشتند و طبق وعده قبلي درويش قرار بود درصد آنها به 40درصد برسد كه اين موضوع هم در دستور كار است. البته پرسپوليسي‌ها در نيم فصل دوم 5درصد از مبلغ قراردادشان را دريافت كردند كه گويا قرار بر دريافت 10درصد بود.
در شرايطي كه پرسپوليسي‌ها براي پرداخت بدهي دو ميلياردي اسدي چند ماه است كه امروز و فردا مي‌كنند تامين منابع مالي براي پرداخت قراردادها كار دشواري به نظر مي‌رسد كه بايد منتظر بود و ديد رضا درويش چه راهكاري براي آن مي‌انديشد. اما باشگاهي با انبوهي از هوادار عاشق و انتظارات بالا اما با موجودي مالي صفر كه در اولويت مسوولان بالاي كشوري قرار ندارد تا كي با اين روش اداره مي‌شود و دوام ‌خواهد آورد، مشخص نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون