• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5715 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۳ اسفند

سال ۱۴۰۳ هم‌ آمد اما var نيامد!

دربي مثل بقيه بازي‌ها سه امتياز دارد يا بيشتر؟

فدراسيون فكر مي‌كند خون سرخابي‌ها رنگين‌تر است

به گزارش «اعتماد»، ليگ برتر فوتبال كشورمان به لحاظ امكانات و توجه به زيرساخت‌ها همچنان در سطح پاييني قرار دارد. كمبود ورزشگاه در سطح استاندارد جهاني، نداشتن زمين تمرين و كمپ اردويي از جمله مشكلاتي است كه فوتبال ما سال‌هاي سال با آن ‌دست و پنجه نرم مي‌كند كه بارها به آن پرداختيم، اما با وجود قول و قرارهاي مسوولان فوتبال و اشتباهات فراوان داوري در سطوح مختلف ليگ همچنان خبري از ورود تكنولوژي ويديويي داوري (var) در بازي‌هاي ليگ برترمان هم نيست! درحالي كه بسياري از كشورهاي سطح پايين هم مدت‌هاست از اين تكنولوژي استفاده مي‌كنند و ديگر مثل سابق اشتباهات سهوي داورها تاثيري روي نتايج بازي‌ها ندارد، ليگ برتر ما با گردش مالي چند هزار ميليارد توماني از نداشتن var آسيب مي‌بيند. 
در اين بين هر بار مسوولان رده بالاي فوتبال و ورزش در مصاحبه‌هاي رنگارنگ وعده ورود var را دادند و در عمل جز مثلا دربي صد و دو كه var اجاره‌اي در ورزشگاه بود خبري از اين تكنولوژي نيست و حالا هم در آستانه بازي برگشت صحبت از برگزاري بازي پرسپوليس و استقلال با استفاده از كمك داور ويديويي است! دربي كه قرار است ۲۳ اسفند ماه برگزار شود و هنوز جز سه داور داخلي مدرك قضاوت با var را دريافت نكردند كه اين هم بي‌شك از ضعف كميته داوران فوتبال ماست.
خداداد افشاريان و مهدي تاج يك خط در ميان در مصاحبه‌هاي‌شان وعده استفاده var براي بازي‌هاي ليگ برتر را با استفاده از اين سيستم در دو بازي دربي تهران به شكلي مطرح مي‌كنند كه مورد پذيرش هيچ فوتبالي نيست. حالا اين سوال به وجود مي‌آيد كه آيا فقط بازي پرسپوليس و استقلال براي مسوولان فوتبال ما مهم است و تكليف ساير تيم‌ها در بازي‌هايي كه با اشتباهات داوري متضرر مي‌شوند، چيست؟ همين حالا صداي برخي تيم‌ها و مربيان درآمده كه چرا ما بايد هر هفته با اشتباهات داوري سر و كله بزنيم، اما بازي دربي پايتخت با var برگزار شود؟ 
در همين يكي، دو ماه گذشته در چندين نوبت مهدي تاج از ورود چند دستگاه var به كشور خبر داده كه فعلا تكليف‌شان مشخص نيست. خبرهايي كه كنار اخبار دو سال گذشته قرار گرفته. خبرهايي كه مدام وعده آمدن var‌ از هفته بعد، ماه بعد، نيم‌فصل بعد و... را به هواداران داده، اما هيچ كدام عملي نشده است. 
زمان زيادي تا شروع سال جديد شمسي باقي نمانده و كم‌كم ورود var به ليگ برتر به يك روياي دست نيافتني تبديل مي‌شود! سران تصميم‌گيرنده سعي دارند به علاقه‌مندان فوتبال القا كنند دير يا زود شاهد به كار گرفتن آن در تمام استاديوم‌هاي كشور خواهيم بود، اما خوشبين‌ترين هوادار فوتبالي هم وقتي به وضع مديريتي اين فوتبال و نداشتن امكانات اوليه در بسياري از استاديوم‌ها فكر مي‌كند وعده اين افراد امتحان پس داده را قبول نمي‌كند. فعلا مي‌توانيم‌ بگوييم شايد سال‌هاي بعد اين اتفاق خوش براي داوري فوتبال ما هم رخ داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون