• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5737 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۶ فروردين

چامه

سي و سومين شماره مجله ادبي «چامه» ويژه فيض شريفي، شاعر و منتقد ادبي منتشر شد.
 چامه اين شماره با چند شعر تازه از محمدباقر كلاهي‌اهري، شاعر برگزيده شعر فجر سال پيش آغاز شده است. گفت‌وگوي اصلي اين شماره به فيض شريفي اختصاص دارد. او در بخشي از مصاحبه‌اش با صادق رحماني چنين گفته است: «روزي در نمايشگاه كتاب شيراز با منصور اوجي، كتاب «تا نظم هندسي واژه‌ها»ي حقوقي را خريديم. حقوقي در اين كتاب به يكي از شعرهاي اوجي اشاره كرده و آن را شعري موفق جلوه داده بود. من اين كتاب خوب را به دقت خواندم و حدود ۱۰ صفحه، ايرادهايش را براي ايشان نوشتم و فرستادم. استاد حقوقي با من تماس گرفت و خاضعانه گفت: «شما در ادبيات استخوان خرد كرده‌ايد، من در چاپ بعدي اين نقص‌ها را برطرف مي‌كنم، كاش شما شعر زمان ما را ادامه مي‌داديد.‌» 
دو گفت‌وگوي ديگر نيز در چامه اين شماره آمده است: گفت‌وگوي علي عظيمي‌نژادان با دكتر نصرالله پورجوادي درباره سرچشمه‌هاي عرفان در شعر و گپ و گفت «چامه» با النا روديكا ايله‌آ درباره كتاب تازه منتشر شده «خال هندو» پژوهشي در شعر سبك هندي. اين كتاب با مقدمه سيدمهدي طباطبايي، استاد دانشگاه شهيد بهشتي در انتشارات سوره مهر چاپ شده است.
در بخش داستان اين شماره از «چامه»، دو داستان به نام‌هاي «نصف روز» و «جواب نه است» از نجيب محفوظ، نويسنده مصري، با ترجمه راحله بهادر آمده است. مجتبي صفوي با داستان «روزي شبيه روزهاي ديگر»، رويا علاءالديني با «رنگ‌هاي نه اين ‌جهاني» و جلال مظاهري با «مرخصي» تازه‌هاي داستان كوتاه خود را منتشر كرده‌اند. مسووليت كارشناسي داستان بر عهده محمدجواد جزيني است. «چامه» را مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي اينترنتي فيديبو، طاقچه و جار تهيه كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون